IRAKURKETA LANTZEKO ORIENTABIDEAK

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Advertisements

IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Gogamena edo Pentsamendua
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
EHAEko CURRICULUM OFIZIALA
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
IK/KI HAUR HEZKUNTZA MINTEGIA ikasturtea
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
KLONAZIOA.
EHULKU (galderak nola egin)
Zer egin dezakete familiek?
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
ZUENDARITZA PROIEKTUA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
La Salle Berrikuntza Programak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
MUNDUKO ARRAZAK OIKIAKO ESKOLA.
IKASKETA KOOPERATIBOA
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
ZITOESKELETOA Paul Gómez Jáuregui.
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
IRALE.
KLONAZIOA.
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
Egileak: Maialen Agirre eta Anne Arrien.
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
EnREDados Arabako Foru Aldundiak diruz lagundutako proiektua da.
balioetsi, balioztatu…
Komunikazioaren elementuak
Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioan eraldaketa digitala
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Euskal Ondare Digitalaren Artxibategi Elektronikoa
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
HIZKUNTZ PROIEKTUA Hasierako galderak
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
ZER DA DEKALOGOA? “Dekalogo” hitzak bi sustrai greko ditu: deka (hamar) eta logos (hitza). Beraz, edozein ekinbide garatzeko oinarrizko hamar arau, gomendio.
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
GALAXIAK.
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Kolaboratzeko estrategiak
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
IRAKURRI ZERTARAKO? ULERTZEKO ULERMENEZKO IRAKURKETA GARATZEN
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Gorren taldeko kideak: Maritxu, Ainhoa eta Marisol
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

IRAKURKETA LANTZEKO ORIENTABIDEAK http://nagusia.berritzeguneak.net/gaitasun/docs/planesmejora/irakurketalehenhezkuntza.pdf http://nagusia.berritzeguneak.net/gaitasun/docs/planesmejora/irakurketadbh.pdf

--Gaur egungo gizarte digitala nola eraman gure geletara? Jarduera: Zer egiten dugu? (15’) Irakurketa lantzeko orientabideak. Dokumentuaren aurkezpena (45’) -- Sorrera eta testuingurua   -- Ezaugarri orokorrak: Edukiaren antolaketa Dokumentuaren atalak -- Ekimenak eta jarduerak: zenbait adibide. Irakurketa eta teknologia berriak (20’) --Gaur egungo gizarte digitala nola eraman gure geletara? Jarduera: Zer egin dezakegu? (10’)

Zer egiten dugu? Jarduera bikoteka

Sorrera eta testuingurua Zertarako egin da?

Sorrera eta testuingurua Nork egin du?

Dokumentuaren ezaugarriak 2 bertsio: Lehen Hezkuntza Bigarren Hezkuntza 2 hizkuntzetan

Dokumentuaren ezaugarriak Zerak biltzen ditu: ORIENTABIDEAK: ikastetxeei irakurketa ikas-irakas prozesuetan txertatzen laguntzeko. EKIMENAK eta JARDUERAK: ikasleek irakurketa eraginkorra egiteko gaitasuna garatu dezaten. EREDUAK eta ADIBIDEAK.

Bi jarduera-ardatz nagusi Edukiaren antolaketa Bi jarduera-ardatz nagusi Dokumentu hau bi jarduera-ardatz handiren inguruan egituratuta dago. Ardatz horiek hezkuntza-arloan irakurketak dituen bi xede nagusiak dira: Ikasteko irakurri Irakurzaletasuna garatu Argi dago sailkapen hori baliagarria dela hezkuntza-arloan; hala ere, bien mugak lausotu eta gurutzatu egiten dira sarritan; izan ere, irakurzaletasunak ahalbidetu egiten du ikasteko irakurketa, ezagutza sortu eta ikasitakoa partekatzeko irakurketa, alegia. Era berean, zenbat eta gehiago eta hobeto irakurri ikasteko, orduan eta errazago sustatuko da irakurzaletasuna.

Edukiaren antolaketa Askotariko testuinguruak Ardatz horiek garatzen laguntzeko orientabideak, ekintzak eta adibideak bildu dira honako bi testuinguru hauetan: Ikastetxean: ikasgela eta liburutegia Familian eta Inguruan Ikastetxea funtsezko eragilea da irakurtzeko gaitasuna garatzeko arrazoi askorengatik: herritar guztien oinarrizko hezkuntzaz arduratzen den erakundea delako; norbanakoaren garapena eta gizarteratzea ahalbidetzen duelako eta eskolan, irakurtzeko gaitasuna ezinbesteko tresna delako. Ikastetxearen barruan, bestalde, liburutegiak informazio-baliabideak biltzen dituen gunea da. Liburutegiaren erabilera egokiak mesede egiten dio bai irakurzaletasunaren garapenari, bai mota guztietako ezagutzak eskuratzeari eta parekoen arteko interakzioari … Beraz, liburutegiaren dinamizazioa funtsezkoa da irakurketaren inguruan hartu behar diren erabakietan, eskola-elkarteko partaide guztientzako gune esanguratsu eta motibagarria izan dadin.

Dokumentuaren atalak 1. Xedea Ikastetxeetan irakurketaren inguruko erabakiak sistematizatzen eta berorri koherentzia ematen laguntzea. Helburu hauek lortu nahi ditu: 1. Irakurtzeko gaitasunaren garapena ikastetxeek familiekin batera gauzatu behar duten lehentasunezko ekintza dela konturaraztea. 2. Irakurketaren irakaskuntza sistematizatzen eta berorri koherentzia ematen laguntzea. 3. Curriculumeko arlo guztien irakaskuntzan irakurketa txertatzen laguntzea. 4. Orientabideak ematea ikasleei irakurle konpetenteak izaten laguntzeko. 5. Eskola liburutegiak irakurtzeko gaitasuna garatzeko leku dinamikoak izan daitezen bultzatzea.

Zer da irakurtzea? 2. Irakurketaren garrantzia Dokumentuaren atalak 2. Sarrera Zer da irakurtzea? 2. Irakurketaren garrantzia

Dokumentuaren atalak 3. Jarduera-ardatzak . Ardatz horiek hezkuntza-arloan irakurketak dituen bi xede nagusiak dira.Bi ardatzen arteko mugak gurutzatu egiten dira sarritan: irakurzaletasunak ezagutza sortzen du eta ahalbidetu egiten du ikasteko irakurketa; era berean, zenbat eta gehiago eta hobeto irakurri ikasteko, errezago sustatuko da irakurzaletasuna. Ikastetxea: funtsezko eragilea irakurtzeko gaitasuna garatzeko: Herritar guztien oinarrizko hezkuntzaz arduratzen den erakundea da Pertsonaren garapena eta gizarteratzea ahalbidetzen du Eskolan, irakurtzeko gaitasuna ezinbesteko tresna da. Ikastetxearen barruan, liburutegiak informazio-baliabideak biltzen ditu hainbat euskarritan. Liburutegiaren erabilera egokiak mesede egiten dio irakurzaletasunaren garapenari, mota guztietako ezagutzak eskuratzeari eta parekoen arteko interakzioari. Beraz, liburutegiaren dinamizazioa giltzarria da. Familia eta ingurua: inguruaren kultura aberastasunak eta familiaren laguntzak eskola arrakastari laguntzen diote. Irakurtzeko gaitasuna garatzeko ikastetxean gauzatuko diren jarduerak familietara eta ingurura eraman behar dira, eta horretaz gain, ikastetxera ekarrik inguruko proposamenak.

Dokumentuaren atalak 3. Jarduera-ardatzak Orientabidea(k) Jarduera(k) Orientabideak orokorrak dira eta ikastetxeak propio sor ditzake jarduera batzuk orientabideok kontuan harturik.

Dokumentuaren atalak 4. Ikastetxeko irakurketa plana egiteko gida LEHENTASUNEZKO JARDUERA-ESPARRUAK HELBURUAK JARDUERAK DENBORA-EPEAK eta ARDURADUNAK EBALUAZIO-PROZEDURAK Ikasteko irakurri Irakurzaletasuna garatu Curriculumeko arloak Eskola Liburutegia Familiak eta Ingurua

Dokumentuaren atalak 5. Bibliografia Irakasleei zuzendua Oinarrizkoa Teoria eta praktika uztartuta Gaurkotua Eskuragarria Irakasleei zuzendua Oinarrizkoa Erabilgarria

Irakurketa lantzeko ekimenak eta jarduerak Zenbait adibide

IKASTETXEA

ERABAKIAK

Irakurzaletasuna sustatu Ekimenak eta jarduerak elkarri loturik daude, hiru bloke handitan antolatuta Ikasteko irakurri Irakurzaletasuna sustatu 21

Liburutegia Gelako liburutegia

Familia eta ingurua

IRAKURKETA ETA TEKNOLOGIA BERRIAK

Gaur egungo gizarte digitala nola eraman gure geletara? Testu digitalak integratu geure egunerokotasunean. Testu digitalen irakurketa bultzatu. Interneteko baliabideak erabili informazio iturri gisa. Hainbat hizkuntzatan idatzitako kalitatezko testu digitaletara jotzeko webguneen eta orrialdeen bilduma egin. Testu biltegiak egin sarean (blogak, siteak …) edo biltegi digitalak erabili ( droxpop, Drive, Diigo). Testu digitalen berezitasunak kontuan hartu. Interneteko baliabideak eta tresnak erabili irakurketa-jardueren euskarri gisa. Ikasleek irakurtzen dituzten testuen iruzkinak sareratu. Ikasleen ekoizpenak sareratu eta beste batzuekin partekatu. Testuak, egun, multimodalak dira (testua, irudia, soinua...) Hipertestuak dira eta zuhaitz egitura dute: irakurleak askotariko aukerak eta bideak topatzen ditu. Beraz, testu digitalek abilezia bereziak lantzea eskatzen dute. informazioa eskuratzeko modua aldatu testuaren ideiak elkarrekin uztartu eta esanahia eraiki ahal izateko hainbat eratako osagaiak elkarrekin lotzeko eta erlazionatzeko modua edukiaren fidagarritasuna balioestea. Estrategiak: irakurketa-xedea zehaztu eta irakur-ibilbidea markatu testu digitaletan informazioa antolatzen laguntzen duten aurkibideak aztertu: nabigazio-menua, ikurrak, barneko bilatzaileak, web gunearen mapa... besteak beste,

ONDORIOA

Eta zer egin dezakegu? Jarduera

Eskerrik asko bnhikzuntzak@gmail.com