Mª Ignacia Arruabarrena Madariaga, Abril 2012

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Advertisements

IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
PRECAUCIONES EN PACIENTES CON GLAUCOMA O CON PREDISPOSICIÓN
DOKTOREGOA. ESPEDIENTEA 99/2011 E. D
Gogamena edo Pentsamendua
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
HEZKUNTZAKO GIPUZKOAKO LURRALDE ORDEZKARITZAREN, GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIKO GIZARTE POLITIKAKO DEPARTAMENTUAREN ETA DONOSTIAKO UDALEKO ONGIZATE ZUZENDARITZAREN.
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
Aurrekontua: zer pentsatua ematen duen zenbaki labirintua
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
hauteman detektatu atzeman [ikus antzeman / atzeman ( )]
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Paula, Maider eta Maialen
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
SOS DEIAK 112 GETXOKO UDALA MERKANTZIA ARRISKUTSUAK
Larrialdia gertatuz gero, deitu telefono-zenbaki honetara
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
PAZIENTEEN PARTAIDATZEA ERABAKIAK HARTZERAKOAN
NORBANAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRAK
La Salle 30 esmaltetan!.
CNE (Curriculumaren norbanako egokitzapena)
EHULKU zerbitzua EHULKUren aholkua (EHULKU).
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
KLOROPLASTOAK.
IRALE.
1) Intsulinaren funtzioen artean hauek daude: a) Azukreak glukogeno bihurtzen ditu. b) Muskuluak glukosa erabiltzea bideratzen du. c) Odolean dauden.
Soldata Lan Harremana Hitzarmen Kolektiboa Ogasuna Gizarte Segurantza
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
TERMODINAMIKA I: KONTZEPTU OROKORRAK LEHEN PRINTZIPIOA
Deialdiaren xede Beren tituluari lotutako lanetan esperientzia gutxi edo batere esperientziarik ez duten gazte langabeak EUSKAL ENPRESEK praktiketan edo/eta.
Osasuntsu hazi.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
balioetsi, balioztatu…
Komunikazioaren elementuak
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
BH zuzendarien mintegia 2010ko urtarrilean
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Deialdiaren xedea Beren tituluari lotutako lanetan esperientzia gutxi edo batere esperientziarik ez duten gazte langabeak EUSKAL ENPRESEK praktiketan edo.
ARRETA GOIZTIARRA IKASTETXEAN
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
ZELULA AMAK.
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
PERSPEKTIBISMOA ( ).
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

Mª Ignacia Arruabarrena Madariaga, Abril 2012 BABES GABEKO HAURREKIN ERANTZUNKIDETASUNETIK ANTZEMAN, JAKINARAZI ETA ESKU HARTZEKO BALORA tresnaren ekarpena Mª Ignacia Arruabarrena Madariaga, Abril 2012

Legegintza-esparrua Estatu eta Erkidegokoa Hainbat zerbitzuren esku-hartzea haurren babesik ezaren egoerak antzeman, jakinarazi, esku hartu eta prebenitzeko Esku-hartze prozesuaren faseetan sartzea Gizarte-Zerbitzuak (oinarrizkoak eta espezializatuak), Hezkuntza-Zerbitzuak eta Osasun-Zerbitzuak era berezian nabarmentzea

Esku-hartzeko prozesuaren faseak HARRERA Egoera honen arreta Gizarte Zerbitzuen eskumenekoa da edo izan daiteke? Arrisku edo babesgabetasuneko egoera bat da edo izan daiteke? Erantzuna baiezkoa bada, zein zerbitzuri dagokio (Udal mailako edo Lurralde mailako GZ) jakinarazpenaren hasierako arreta ematea? Zein urgentzia-mailan jardun behar da? IKERKETA (beharrezkoa bada) Arriskua edo babesgabetasuna dago? Haurra edo nerabea arriskuan dago edo egon daiteke? Urgentzia babes-jardun bat beharrezkoa da edo izan daiteke? EBALUAZIOA Loturiko kausak edo faktoreak? Baliabide propioak familian, pertsona adingabea, ingurunea? Haurrengan babesgabetasunaren ondorioak? Laguntza eta tratamenduko premiak? Pronostikoa? LAGUNTZEKO PLAN INDIBIDUALIZATUA EGITEA Konpondu behar diren arazoak? Helburuak? Sekuentzia-banaketa? Baliabideak? Denborak? Koordinazioa? PLANAREN ETENGABEKO BERREBALUAZIOA Ezarritako helburuen betetze-maila? Haurraren edo nerabearen egoera? Aldaketak planean? ESKU-HARTZEA AMAITZEA ETA ESPEDIENTEA IXTEA Hala badagokio, bestelako zerbitzuetara bideratzea

Gizarte-Zerbitzuek gauzatutako Hobetze Prozesuak ASKOTARIKOAK Arazoak Akatsak Trinkotasunik eza BALIOETSI ETA ERABAKITZEKO PROZESUAK Ez bakarrak gure testuinguruan

Gizarte-Zerbitzuek gauzatutako Hobetze Prozesuak Arazoak Neurriak Beste batzuk Jokatzeko protokoloak Irizpideak Akatsak Trinkotasunik eza ASKOTARIKOAK BALIOETSI ETA ERABAKITZEKO PROZESUAK Ez bakarrak gure testuinguruan

Gizarte-Zerbitzuek gauzatutako Hobetze Prozesuak Irizpide espezifiko eta adostuen garapena balioesteko eta erabakia hartzeko prozesuetarako Balora Tresna haurren babes gabeko egoeren larritasuna balioesteko. Jatorria: Otsailaren 18ko 3/2005 Legearen lehen xedapen gehigarria, Haur eta Nerabeak lagundu eta babesteko EAEn Nabaritutako premia GZko profesionalen artean

http://www.euskadi.net/cgi- bin_k54/bopv_42?e&f=20111212&a=201105937 BALORA Euskal Autonomia Erkidegoko haur eta nerabeen babeserako udal eta lurralde mailako gizarte zerbitzuetan arrisku eta babesgabetasuneko egoeren larritasuna balioesteko tresna Azaroaren 8ko 230/2011/ Dekretuak onartua; EHAAko 233 zk. 2011ko abenduaren 12koa http://www.gizartelan.ejgv.euskadi.net/bopv2/datos/2011/ 12/1105937a.pdf http://www.euskadi.net/cgi- bin_k54/bopv_42?e&f=20111212&a=201105937 Helburua : aipatutako balioespena gero eta gehiago egokitu eta sendotzea

BABESIK EZAREN LARRITASUNA BALIOESTEAREN GARRANTZIA Larritasun eta erabakiak hartzearen arteko erlazioan kontuan izatekoak: Gizarte-Zerbitzuen esku-hartzearen hasiera eta amaiera Lehentasunezko esku-hartzea eskatzen duten kasuak (lehentasuna larritasunik handiena duten kasuei dagokienez, baina horrek ez du esan nahi larritasun gutxiko kasuek esku-hartzerik behar ez dutenik) Garatu beharreko esku-hartze mota Esku-hartzea koordinatu behar duen zerbitzua (UGZ edo LGZ) Babesteko neurria beharko luketen kasuak Egoera familiarraren garapena eta hautatutako esku-hartzearen egokitasuna. Larritasuna ez da zertan lotuta egon familia eta adingabekoarekin egindako interbentzioaren zailtasunekin

LANABESAREN ASMOAK Lanabesak zera egin dezake : Profesionalak gidatu babes gabeko kasuak baloratzeko unean Laguntza eman ikertu eta ebaluatzeko zereginen kalitatea hobetzeari Laguntza eman irizpideak homogeneizatzeko eta erabakitzeko gauzen kalitatea hobetzeko Laguntza eman koordinazioari UGZ eta LGZen artean Laguntza eman esku hartzea arintzeko Lanabesak ezin dezakeena egin: Irizpide profesionala ordezkatu Heziketa espezializatua eduki beharra ordezkatu Zailtasuna kendu babes gabeko kasuak balioesteko zereginari Zalantza guztiak kendu Ezadostasun guztiak saihestu

Metodoa 1. Lanabesa lanketa (2007-2009) Parte hartzaileak: Talde adituak 24 profesionaleko pilotatzea 2. Aurkezpen orokorra 3. Pilotatzea urtebetean zehar EAEko GZetan (2009-2010) 4. Aldaketak sartzea. Dekretu gisako bertsio onartua. Hainbat azterlan egitea funtzionamendua probatze aldera (2009az geroztik)

TRESNAREN EGITURA GARRANTZITSUA Lehenengo zatia: Helburuak, marko kontzeptuala eta esku hartzeko prozedura. Bigarren zatia: Larritasuna baloratzeko irizpide orokorrak Larritasun-mailak eta esanahia Informazioa biltzeko prozedura Kasuak bideratzea UGZ eta LGZ Zerbitzuen artean Tresna: Tipologiak eta larritasun mailak Eranskinak (Dekretuan sartu gabe) Tresnaren laburpen-orria GARRANTZITSUA

BABESGABETASUN TIPOLOGIAK TRATU TXAR FISIKOA ARDURAGABEKERIA Premia fisikoekiko arduragabekeria (honako hauek barnean hartuta: elikadura, osasun fisikoaren zaintza, jantziak, higiene pertsonala, etxebizitzaren higiene-baldintzak, egonkortasuna eta etxebizitzaren bizigarritasun-baldintzak) Segurtasun-premiekiko arduragabekeria (honako hauek barnean hartuta: etxebizitzaren segurtasun fisikoa eta arriskuen prebentzioa; gainbegiratzea, beste pertsona batzuek eragindako babesgabetasun larriko egoeren aurreko babesa) Prestakuntza-premiekiko arduragabekeria D. Premia psikikoekiko arduragabekeria (honako hauek barnean hartuta: elkarreragineko eta afektuko premiak, estimulazioa, arreta espezifikoa arazo emozional larrientzat, arauak, mugak eta balio moral positiboen transmisioa)

BABESGABETASUN TIPOLOGIAK SEXU ABUSUA TRATU TXAR PSIKIKOA Tratu txar emozionala Instrumentalizazioa gurasoen arteko gatazketan Bikote barruko edo bizikidetza-unitateko kideen arteko indarkeriazko egoerekiko esposizioa. Eraso fisikoko mehatxuak

BABESGABETASUN TIPOLOGIAK ABANDONUA GURASOEN EZINTASUNA HAURRAREN EDO NERABEAREN PORTAERA KONTROLATZEKO BESTE BATZUK Tratu desegokia (honako hauek barnean hartuta: janaria eta ura nahita kentzea, konfinamendua edo murrizketa fisikoa, kanporaketa edo etxean sartzea ukatzea) Galbideratzea Eskekotasuna Lan-esplotazioa

LARRITASUNA AREAGOTZEN DUTEN BESTE BABESGABE EGOERA BATZUK Aitak, amak edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek eragindako babesgabetasun larriko aurrekariak Zailtasun larriak aitarengan, amarengan edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonengan

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA Larritasun-mailaren kalifikazioa honako hauen arabera ezartzen da: (1) gurasoen edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonen arreta-maila eta gainbegiratze-maila haurraren edo nerabearen prestakuntza-premiei dagokienez, eta (2) haurrak edo nerabeak arlo horretan izan ditzakeen arazoekiko eta ikastetxearen eskakizun eta orientazioekiko erantzuna. Tipologia honetan ez dago larritasun oso handiko kalifikaziorik.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA Larritasun handia (I) Haurrak edo nerabeak nahitaez eskolatzeko adina dauka (6- 16 urte) eta ez dago inskribatua eta ez da aurreikusten ikastetxe batean inskribatuko denik, eta, gainera, ez zaio bestelako hezkuntza-programa homologatu bat ematen.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA Honako kasu hauetan espedientea itxiko da: (1) aitak, amak edo tutoretza edo zaintza duten pertsonek haur edo nerabeari hezkuntza-programa egokia eta indibidualizatua eskaini nahi badiote, (2) dagokion erakundeari homologazioa eskatu eta ezezko erantzuna ematen bazaie aukera hori ez dagoelako inolaz ere jasota eta (3) bestelako babesgabetasun-adierazlerik ez badago. Zirkunstantzia horietan egoera mota horiek ez dira babesgabetasuntzat hartuko

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA Larritasun handia (II) Eskolatzea 16 urte bete aurretik uzten duen haurra edo nerabea, justifikatu gabeko % 100eko faltak daude matrikulatua dagoen arren, edo denboraldi batzuetan ez da eskolara joaten hainbat aste osotan edo joaten dena baino gehiago faltatzen da. Egoera hau justifikatzen duen kausarik gabe gertatzen da, eta gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek onartu, estali edo ahalbidetzen dute. Haurrak edo nerabeak errekuperazio-lan luzea behar du eskolan egunean jartzeko. Ikastetxeko kexa asko izan dira gurasoei edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonei zuzenduak, baina ez dute emaitzarik lortu.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA Larritasun handia (III) Haurrak edo nerabeak zailtasun larriak ditu eskola- testuinguruan (adibidez: % 50etik gorako absentismoa, arauak ez betetzeagatiko arazo larriak, eskola-atzerapen larria, erasoak edo mehatxuak eskolakideengan), eta gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek ez diete eskolako eskakizunei erantzuten. Erabateko kezkarik eza erakusten dute haurraren edo nerabearen arazoekiko eta eskolan duen bilakaerarekiko, edo nabarmenki inkontzienteak dira (eskola-atzerapen larria duten haurren edo nerabeen kasuan eskolako lanen gaineko laguntzarik eta gainbegiratzerik eza barnean hartzen da, betiere arestian adierazitako zirkunstantzietako batekin lotuta gertatzen bada). Baliteke zentroari egoztea haurraren edo nerabearen arazoak.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 2. Larritasun ertaina (I) Haurra edo nerabea modu irregularrean joaten dira eskolara; hilean eskola-egunen % 20-50 faltatu da, edo etengabe eguneko ordu jakin batzuetan edo irakasgai jakin batzuetan faltatzen da, gutxienez astean bi aldiz. Egoera hau justifikatzen duen kausarik gabe gertatzen da, eta gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek onartu, estali edo ahalbidetzen dute. Horrek eragin negatiboa izan du haurraren edo nerabearen eskola-errendimenduan. Ikastetxea hainbat alditan kexatu zaie gurasoei edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonei, baina ez dute emaitzarik lortu.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 2. Larritasun ertaina (II) Haurrak edo nerabeak zailtasun nabarmenak ditu eskola-testuinguruan (adibidez: irregularki joatea, arauak betetzeko arazoak, ikasleekiko eta eskolakideekiko errespetu-falta, eskola-atzerapena, kontzentrazio- eta arreta-arazoak), eta gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek ez diete behar bezala erantzuten ikastetxeko eskakizunei (barnean hartzen da eskolako lanen gaineko gertuko gainbegiratzea eta laguntza). Kezka adieraz dezakete, baina ez dituzte neurri egokiak eta sendoak ezartzen

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 2. Larritasun ertaina (III) Nahitaezko eskolatzea aprobetxamendurik gabe edo gutxirekin amaitu ondoren, lan baterako prest ez dauden edo ikasten jarraitu nahi ez duten, prestakuntzako edo laneko jarduerarik egin ez duten eta egin nahi ez duten 16 urtetik gorako nerabeak, eta, gainera, horien gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek ez dute horri buruzko kezka adierazten, eta ez dira saiatzen prestakuntzako edo laneko jarduera batean parte har dezan. Larritasun ertain gisa kalifikatzeko, gazteak beste desegokitze-adierazle batzuk ere izan behar ditu.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 3. Arrisku arina (I) Haurrak edo nerabeak beste ikasleek baino maiztasun handiagoarekin eskolara ez joateko joera dauka, baina ez dirudi eskola-errendimenduan ondoriorik izan duenik. Ikastetxea noizbait kexatu zaie gurasoei edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonei horri buruz, baina ez da bestelako neurririk kontuan hartu.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 3. Arrisku arina (II) Haurrak edo nerabeak jokabideko, egokitzapeneko edo errendimenduko zailtasun hasiberri batzuk ditu ikastetxean, edo puntualtasunarekin ohiko arazoak ditu, eta, eskolako arduradunen balioespenaren arabera, gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek ikastetxearekin harreman estuagoa izanik lan egin beharko lukete arazo horiei aurre egiteko. Gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek ez diete behar den garrantzia ematen zailtasun horiei. Barnean hartzen da haurraren edo nerabearen eskolako lanen gaineko laguntza eta gainbegiratzea emateko premiari behar den garrantzia ez ematea.

PRESTAKUNTZA PREMIEKIKO ARDURAGABEKERIA 4. Egokia Baliteke haurra edo nerabea hainbat egunetan eskolara faltatu izana, baina ez ikasle gehienak baino gehiago, eta beti justifikatuta Gurasoek edo tutoretza edo zaintza betetzen duten pertsonek komunikazio erregularra dute eskolako arduradunekin, interesa adieraziz eta haurraren edo nerabearen bilakaeran lagunduta. Arazoak izan direnean (agian larriak izan dira), ikastetxearekin modu estuan lan egin dute arazoei aurre egiteko, eta beren erantzuna egokia eta sendoa izan da

Profesionalen arteko lankidetzaren garrantzia 1 Gurasoen portaera ezegoki baten identifikazioa: babesik ezaren tipologiak 2 Gaur egungo kaltea haur edo nerabearengan (garapen emozional, fisiko, sozial, kognitiboa) 3 Geroagoko kaltea edo potentziala

Iruzkin eta galderak