PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL IMPERIO ROMANO DE ORIENTE
Advertisements

ARTE PALEOCRISTIANO & BIZANTINO
Iglesia Santa Sofía Integrante: Daniela Morales.
Iglesia Santa Sofía Guillermo Cortes.
Iglesia Santa Sofía Integrantes: Guillermo Cortes / Luisa Diaz-Valdes / Catalina Larrondo / Daniela Morales.
ARTE BIZANTINO.
Arte Bizantino Fases de su evolución histórica:
EL IMPERIO BIZANTINO.
ARTE BIZANTINO.
2. El Imperio bizantino ( )
Proporción: El arte Clásico. Arte Paleocristiano y Bizantino
ART BIZANTÍ Orígens, límits geogràfics i cronologia.
ART BIZANTÍ.
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
TEMA 1: EL INICIO DE LA EDAD MEDIA
CATEDRAL DE LLEÓ LA CATEDRAL ESPANYOLA MÉS FRANCESA.
Periodo Paleocristiano
ARTE ROMANO CONTEXTO HISTÓRICO
Claseshistoria Historia del Arte © 2006 Guillermo Méndez Zapata ART BIZANTÍ.
MOSAICS DE LA CATEDRAL DE MONREALE.
SANTA SOFÍA Debate Oriental Entre Planta Central y Planta Basilical Por: Fiama Azanza.
Arquitectura del renacimiento
ARTE BIZANTINO Laura García Marta González Heidy Granizo Nicole Guaña
TIPOS DE ARCOS Y BÓVEDAS
Arquitectura Bizantina.
El arte bizantino.
San Pietro in Montorio Bramante.
¿Qué tipo de obra es? ¿Qué personajes observas y que hacen? ¿Qué personaje es el más importante y por qué?
Documentació general Ubicació: barri de la Ribera de Barcelona, en el mateix lloc on hi havia La necròpolis on fou enterrada la màrtir Sta Eulàlia (+303)
El joc de l'art medieval.
L'EDAT MODERNA.
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
ART ROMÀNIC.
El Imperio bizantino ( )
Església de San Lorenzo, Florència
Arte Bizantino Fases de su evolución histórica:
Llotja de València o de la Seda
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
Santa maria del mar Arquitectes: Berenguer de Montagut i Ramon Despuig
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
ARQUITECTURA PALEOCRISTIANA Y BIZANTINA
LOS REINOS GERMÁNICOS.
L’ART ROMÀNIC I EL GÒTIC.
ARTE BIZANTINO Santa Sofía. Estambul.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
Sant Vicenç de Cardona Autor: Desconegut Cronologia:
CATEDRAL DE NOTRE DAME DE CHARTRES
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.

JUSTINIÀ I EL SEU SEGUICI
ARQUITECTURA CIVIL (i II)
LLOTJA DE VALÈNCIA Molt bella e magnífica e sumptuosa.
L'ART A L'EDAT MODERNA Alumnes de 6è Escola Miquel Baró Seròs.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
MOSAICS DE L’ABSIS DE LA CATEDRAL DE MONREALE
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
ANTEMI DE TRAL·LES i ISIDOR DE MILET
Nom: Reial Monestir de Santa Maria de Poblet Arquitecte: desconegut
Análisis de obras paleocristianas y bizantinas
I. EUROPA A L’EDAT MITJANA
Ciències socials, geografia i història
Teodosi divideix l imperi en dos al 395 per fer-ho mes eficient.....
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
ERMITA DE BRUGUERS Es troba en el baix ebre en bruguers. si voleu anar-HI, cal agafar la BV La Mare de Déu de Bruguers o Ermita de Bruguers és un.
L'art grec.
oriente constant inopla occidente roma P. I Tiber Mediterraneo.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
Transcripción de la presentación:

PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324 L’EMPERADOR ROMÀ, CONSTANTÍ EL GRAN, TRASLLADA LA CAPITAL DE L’IMPERI A CONSTANTINOBLE 395 TEODOSI DIVIDEIX L’IMPERI ORIENT – ARCADI OCCIDENT – HONORI (476 FINAL DE L’IMPERI D’OCCIDENT) 527-565 REGNAT DE JUSTINIÀ I TEODORA PRIMERA EDAT D’OR DE L’ART BIZANTÍ SANTA SOFIA DE CONSTANTINOBLE I SANT VITALE DE RÀVENNA (MOSAICS) 1453 CONSTANTINOBLE CAU SOTA EL DOMINI TURC CONSTANTINOBLE RÀVENNA

ARQUITECTURA BIZANTINA Planta de la basílica paleocristiana: Basílica romana basílica paleocristiana basílica bizantina Planta de la basílica paleocristiana: ABSIS DIACÒNICON PRÒTESI NAU CENTRAL NÀRTEX ATRI

SANTA SOFIA DE CONSTANTINOBLE CRONOLOGIA 532-537 562 reconstrucció després de dos terratrèmols ARQUITECTES: ARTEMI I ISIDOR, ISIDOR EL JOVE (CÚPULA) LOCALITZACIÓ: BIZANCI CONSTANTINOBLE ISTAMBUL (TURQUIA) ESTIL: BIZANTÍ, REGNAT DE JUSTINIÀ=PRIMERA EDAT D’OR BIZANTINA MATERIALS: MAÓ, MARBRE, MORTER SISTEMA ARQUITRAVAT I VOLTAT

ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS CÚPULA AMB 40 FINESTRES PER ALLEUGERIR EL PES PETXINA ARC DE MIG PUNT SEMICÚPULA NÍXOLS PILARS ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS

ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS NÍXOLS PILARS SEMICÚPULES ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS

ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS CONTRAFORTS EXTERIORS (afegits turcs) ELEMENTS DE SUPORT I SUPORTATS

PLANTA BASILICAL DE TRES NAUS + CREU GREGA

NAU CENTRAL SEPARADA DE LES LATERALS PER DOBLE PIS D’ARCS DE MIG PUNT SOBRE COLUMNES

LLUM NATURAL QUE ENTRA PER LES FINESTRES REFLECTIA ALS MOSAICS I MARBRES POLICROMATS ORIGINALS ELS TURCS ELS VAN COBRIR AMB ESTUCS

JOC DE VOLUMS ESCALONATS: CÚPULA SEMICÚPULES NÍXOLS CAPELLES PETITES CONTRAFORTS MINARETS D’ÈPOCA TURCA

ESTIL INTERPRETACIÓ EDAT D’OR DE L’ART BIZANTÍ ELEMENTS ROMANS (PLANTA BASILICAL) ELEMENTS ORIENTALS (PLANTA CREU GREGA I CÚPULA) PER PRIMER COP SISTEMA DE PETXINES A ESCALA MONUMENTAL COMPARAR AMB EL PANTEÓ DE ROMA INTERPRETACIÓ FUNCIÓ RELIGIOSA, AVUI MUSEU CONSTRUÏDA SOBRE LES RESTES D’UNA BASÍLICA DEL SEGLE IV CONSAGRADA A LA SAVIESA DIVINA