Assignment Log Sheet Chapt. 3 Nombre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Advertisements

Formal Commands Chapter 3 Grammar 2.1 & 2.2. Review : Informal Commands Recall from Spanish 1 that in order to form an affirmative informal command (to.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
La Esponja 1.¿Conoces a alguien que trabaja en una fábrica? 2.Disculpe, ¿hay un puerto por aquí? 3.Conjuga: Ud., Uds., Tú (+/-) 1.Perder 2.Dejar 3.Abrir.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish 2  Formal Commands. Bellwork  Figure out the place that is being described and write it down.  1. Es un lugar donde trabajan los enfermeros.
Español II Capítulo III ~ páginas Vocabulario I ~ páginas Gramática I ~ páginas Señora Kauper's Spanish classes.
Quasimodo:  Translate these sentences (note present tense)  They begin the quiz. Ellos empiezan la prueba.  He sleeps a lot. Él duerme mucho.  You.
Spanish 2 preterite of CAR, GAR, ZAR verbs and conocer.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Los verbos –CAR, -GAR, -ZAR –CAR, -GAR, -ZAR Regular verbs that end in –car, -gar, -zar have a spelling change in the YO form of the preterite so that.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
The Preterite/El Pretérito Ven Conmigo– capítulo 2 paso 2.
1 Using Infinitives Spanish 1 Chapter Trabajo de timbre  Conjuguen los verbos para hacer una frase completa.  1. Ana/despertarse temprano  2.
Stem-changing Preterite Verbs
Español 5-6 El segundo semestre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Unidad 6.2 Fuera de la ciudad.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Calentamiento: Suggest something from the menu to each person
April 8th “C day” classes (45 min.)
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Los Mandatos Afirmativos y Negativos: Commands + & -
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
EL MANDATO AFIRMATIVO FORMAL
Juguetón Jueves Calentamiento: Escribe toda la frase. Completa con el tiempo pretérito del verbo. El día de mi 5º cumpleaños, todos de nosotros __________.
Calentamiento: Forma 5 oraciones (sentences) en el preterito usando palabras o frases de cada (each) columna. yo tú mis padres mi mejor amigo(a) nosotros.
[Hace + time expression + que + verb in present tense]
Assignment Log Sheet Chapt. 8 Nombre
Yo puedo… Hablar de profesiones y el vecindario Usar “dar” y “decir”
Calentamiento: Responde en frases completas en espanol
El presente perfecto.
Saludos Y Despedidas.
Tú Commands (informal).
¡Con‘hoo’gación! Review of –CAR –GAR –ZAR in the preterite
Spanish 2 Week 5 Sra. Knutsen.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Preterite of HACER QUERER and VENIR
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
huevos pollo pasta helado hamburguesa
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Negative tú commands Don’t cheat Don’t run Don’t take drugs
The preterite is used to express the past tense.
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Ir a + infinitive (is,are) going to
El presente del subjuntivo
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
What happened? A completed action.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
El Pretérito LOS VERBOS IRREGULARES
4.3 Órdenes el 2 de diciembre.
Test Practice Chapter 11.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Assignment Log Sheet Chapt. 3 Nombre # Assignment Date Assigned 1. Worksheet (pg. 21) El 30 de octubre 2. Cuaderno pgs. 29 y 30 El 1 de noviembre 3. Cuaderno pg. 31 El 6 de noviembre 4. Cuaderno pg. 33 El 7 de noviembre 5. Cuaderno pg. 34 El 9 de noviembre 6. Loteria Board – use pg. 117 in textbook El 16 de noviembre Due Thursday, November 30th Your Chapter test is also that day **Your El Zocalo packet is due Tuesday, November 28th ** A stamp on your homework means it was turned in on time. If you did not complete an assignment, you can still complete it and turn it in by November 30th for late credit. Late credit is better than no credit!

You must be productive  Agenda Finish pages 3 and 4 of the El Zócalo packet Srta. Hansen needs to hear your conversation! You may have completed this earlier in the week Once Srta. Hansen has checked your conversations for pages 3 and 4, you may: Play loteria (a student volunteer will call the words) Begin work on pages 5 and 6 (due Tuesday, Nov. 28th) Use your chapter notes to help you! You must be productive 

Yo puedo… Hablar del pueblo Hablar de diligencias (errands) ¿Adónde fuiste? Yo fui a la panadería para comprar pan. Después a la peluquería para cortarme el pelo. Luego, fui a la floristeria para comprar flores por mi madre. Hablar de diligencias (errands) ¿Qué hiciste? Yo llevé mi madre a la estación de tren y visité la comisaria para hablar con la policía. Usar el pretérito irregular ¿Qué hiciste ayer? Yo anduve a la plaza porque tuve que conocer mi amigo enfrente de la fuente. Dar instrucciones con mandatos formales (formal commands) ¿Perdón, cómo puedo llevar al café? Siga adelante. Doble a la izquierda en el cruce de la avenida A y B. Spanish 2 Chapter 2 Usar mandatos formales e informales Entender la cultura y la importancia de… Día de los Muertos

El cruce / intersección Pruebita 3.2 Instrucciones: Translate the following Chapter 3 vocabulary to Spanish. Try your best with spelling! (6 puntos) (to the) right _________________________ (to the ) left ______________________________________ Intersection ______________________________ Straight ___________________________________ Traffic Light __________________________________________ Emergency Room ______________________________________ (a la) derecha (a la) izquierda El cruce / intersección Adelante / derecho Semáforo / luz Sala de emergencias

vinieron* dieron* anduvieron* almorcé* comimos hiciste* B. Instrucciones: Complete with the correct preterite form of the verb. Watch out for irregulars and CAR GAR ZAR spelling changes! (6 puntos) Ayer mis abuelos (venir) a visitarme. Ellos (dar) una vuelta por la zona verde. Luego (“then”), ellos (andar) a la zona peatonal. Yo (almorzar) con mis abuelos. Nosotros (comer) hamburguesas. ¿Qué (hacer) tú? vinieron* dieron* anduvieron* almorcé* comimos hiciste*

Beba Tenga Ayude Vaya* Sea* Sacuda Duerma Repita C. Instrucciones: Form formal commands (mandatos formales) for the following verbs. They can be affirmative or negative commands. (8 puntos) Beber agua _____________________________________________ Tener un buen día ___________________________________________ Ayudar a los estudiantes __________________________ Ir* al supermercado ______________________ Ser* chévere _____________________________ Sacudir los muebles _____________________________ Dormir (o-ue) un poco ______________________________________ Repetir (e-i) por favor ____________________________________ Beba Tenga Ayude Vaya* Sea* Sacuda Duerma Repita

You must be productive  Agenda Finish pages 3 and 4 of the El Zócalo packet Srta. Hansen needs to hear your conversation! You may have completed this yesterday Once Srta. Hansen has checked your conversations for pages 3 and 4, you may: Begin work on pages 5 and 6 (due Tuesday, Nov. 28th) Use your chapter notes to help you! Work on your loteria board (use pg. 117 in textbook) so we can play tomorrow! You must be productive 