IKAS TEKNIKAK Egoera honeri buelta eman nahi badiozu…..ONGI ETORRI!
Ikas teknikak Metakognizio prozetsua Norbanako gaitasunaren perzepzioa: sinesmen baikorra ala etzkorraren balioa Ahalegintzen Porrotaren balio positiboa Arlo ezberdinak ikasteko era ezberdinak
Ikas teknikak Planifikazioa: nondik norako bidea Gure gaitasunak baloratu Helburuak jarri: zuzenak eta 1.pertsonan Helburuei lotutako ekintza zuzenak Baloratzekoak: denpora, kalitatea, ulermena, zailtasunak kokatu Irakaslearen laguntza Motibazioa: funtzionala Emandako urratsak berrikusi
Ikasteko ditudan ohiturak aztertu eta aldatzeko plana egin Etxean “distractores” kendu Mahaian behar izango duzuna baino ez Gelan Apunteak hartzen ikasi Materiala izan Irakasleari galderak egin: tutoretza
(Metodoa) Ikasteko denpora aldez aurretik programatzen eta neurtzen da, atsedenaldiak ere bai. Saio bakoitzean egingo duguna argi hasi baino lehen, helburuak barne Ikasgai bakoitzari dagokion ikast-era. Gai garrantsitsuak azpimarratu
HAUSNARKETA Non ikasten dut? Noiz? Nola egiten dut? Zergaitik egiten dut horrela? Ikasten dudana ulertzen ala errepikatzen dut? Ikastera aldatzeko nahian? Zergaitik? Zer lortuko dut? Zer ez dut lortuko? Aldaketarako urratsak
1. urratsak Zure buruari proposatutako ekintzak egunero errepikatu: 14-21 egun Akatsak eta porrotak kontuan hartu baina ez zigortu zure burua. Pausoz pausu Helburuen lorpenen ondorio positiboak imaginatu. Helburuen lorpenen ondorio negatiboak imaginatu.
Ikasketa teknikak Azpimarratu Laburpena Mapa kontzeptualak Gogoramena Errepikapena
Azpimarratzea Zer azpimarratzen dut? Informazioa: hitz klabeak eta kontzeptuak Sustantibo eta aditz zehatzak oso baliogarriak dira Dena laburtzen den hitza aurkitu. Irudi mentala: Filmak ez ditugu ikasi eta gogoratzen ditugu I
Laburpenak Irakurketa hasieratik amaiera Saia zaitez irakurtzen duzuna irudikatzen Kontzeptu eta hitz garrantsitsuak , dgnk azpi.. Goikoa zerrendatu eta ordenatu era jerarkikaz: informazio gehiago duena lehenengo,.. Koloretako kodigoa. Nahi dituzuenak baina beti berdinak: idei nagusienak, garrantsitsuak , informazio osagarria
Mapa kontzeptuala Grafikoak dira Helburua: informazioa antolatu, laburtu, ordenatu. Gaia jarraian irakurri eta idei eta konzeptu nagusiak bereiztu. Gai sailetan ikasi eta gogorarazteko egiten dira
Mapa kontzeptuala adibidea jarri Erabilera Mota ezberdinak Ezaugarriak Elementuak
Mapa konzeptualak: abantailak Ikasketa esanguratsua garatzen da. Dakidanetik ikasketa berrira Irudia denez, gogoratzeko, errezagoa da Sintetizatzeko gaitasuna garatzen du Kontzeptuen erlazioak lantzen ditu
Oroimena Prozetsua ez da estatikoa, hobe daiteke 3 fasetan oinarriturik: Ikasi behar duguna ezagutu, gorde eta atera Nola garatzen da? Ezagutu Irudi mentala aplikatu Landu eta praktikan jarri Irudimena Errepikapena
Ikasketa ezberdinak ikasteko era ezberdinak Testuak Problemen ebazpena Datuak
Testuak Informazioa parrafoz antolaturik agertzen da Kontzeptu nagusiak zerrendatu Azpimarratu, laburtu, mapa konteptuala, Gaia behin landu ostean gogoratu behar da. Oso komenigarria da ikasten amaitu baino lehen ikasitakoa berriro lantzea
Problemen ebazpena Problema zer eskatzen digun eta zer egin behar dugu horretarako ulertu Eman digun informzioa aztertu eta posibleak diren erantzunak baloratu Dagokion formula aplikatu Heldutako erantzuna baloratu eta zuzendu behar izatekotan, emandako urrats guztiak berriro eman akatsa non dagoen jakiteko baloratu
Datuak Irudi mentala aplikatzen da Imajina gauza arraroak kontzeptuak gogoratzeko Errepikapena
Konzentrazioa:Aditasuna mantentzeko gaitasuna Zentratzeko unea hartu:arnasketarekin konektatu (2 min.) Zer egin argi izan eta helburu txikiak jarri Emaiozu 100% egiten ari zaren lantxoari Denpora aldez aurretik neurtua Lantxoari interesa ematea: ongi egitearen ondorioak aztertu Ikasteko era baloratu eta behar izanez gero aldatu
Konzentrazioa kaltzen duen: kanpoko baldintzek Adigabetzen gaituen dena kendu (mugikorra, jatekoa ,beste testuak,…garbiketa) Ordenak konzentrazioa laguntzen du. Gure mahaian ikasteko behar duguna baino ez Ordenagailuan erabiltzen ari garen pestainak soilik Gelan aditasuna erakartzen duten ikaskideengandik at egin
Konzentrazioa galtzen duen: barneko baldintzek Zeregin gehiago gure buruan, arnasketarekin behin eta berriz konektatu joaten garenean Ikasten ari naizenean, beste gai bat burura etortzen balitzait, agendan idatzi eta berriro ikasteari ekin.
ESKERRIK ASKO ZURE ARRETAGATIK EL ÚNICO PEZ QUE NADA CON LA CORRIENTE ES EL PEZ MUERTO