INFORMAZIOAREN GIZARTERAKO IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA Amaia Ugalde, Garbiñe Sanroma Xabier Zendoia, Dennis Larrea eta Jorge Soto
SARRERA Teknologia berrien eragina gizarte osoaren etorkizuna baldintzatzen ari da Lanbide guztien etorkizunean eragin handia izango du TBek komunikazioan ekarpen handia Zer dira TBak eta informazioaren gizartea? Zein lotura dute?
INFORMAZIOAREN GIZARTEA ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIA BERRIAK Informazioaren gizartea terminoa XX. mende bukaeran dortu -Komunikazioa mundua antolatzeko modu bilakatu -Informazioa da gizarte berri honen oinarrizko baliabidea
TBak pixkanaka gure gizartea eraldatzen doaz Informazioaren gizartearen egituraketa, teknologiaren garapenari lotua dago -Teknologiaren gero eta nagusitasun handiagoa + konputagailua – telebista -Ziberespazioa kulturaren agertoki berria + gero eta aukera gehiago sarean -Eskoletan ere eraldaketa ari da gertatzen + gero eta aplikazioa gehiago ikasgelan
XXI. mendean Internet ikaskuntza testuinguru da Teknologiak bitartekari lana egiten du Mediak komunikabideak dira -Mezuak transmititu igorle-hartzaile artean + xedea, ikasketa erraztea
INFORMAZIOAREN GIZARTEA: GUZTION SARBIDERAKO GAP DIGITALA Teknologia berrien garrantzia Gap digitala Teknologia eskuratu edo ez: bereizketak
Iparraldea eta Hegoaldea Desberdintasunak munduan Informazioaren kontrola Nortasuna eta kulturaren galera
Merkataritza - telerosketa Sarean eta telebistan berdin? Internet: sozializazio prozesu bat Merkataritza – zentro birtualen sorrera Etekin iturri amaigabea
Komunikazio kontrolatua eta simulatua Sareen salmenta Komunikazio – estrategia berrien asmakuntza Arazoa
Desberdintasuna eta teknologia Dohain batzuen beharra Erabiltzaileen bereiztasuna Ingelesa Prestakuntza eta adina
KONSTRUKTIBISMOA ETA TEKNOLOGIA
Ikasgela: aldatzen ari den agertokia Ohiko ikuspegia Gaur egungo ikuspegia
Ikaslean oinarritutako irakaskuntzara aldatzea Informazioa lortzeko aukera zabala Ikasleari eskarea berriak Teknikak
Irakaskuntza, ikaskuntza eta teknologia Ikaskuntza, faktore nagusia Teknologia berrien garrantzi handia ikaskuntza prozesuan islatu behar da
Irakaskuntzaren teoriak eta teknologia Teoriak: ikaslea, irakaslea, teknologia... Aldaketa, ikaskuntzaren ezaugarri nagusia Teknologia era kritikoan erabili behar da
Teoria konduktista Aurrekariak jarrera bat bultzatzen du = ondorioa Irakasleak jarrera egokiak bultzatu
Teoria konstruktibista Ezagutza eraikitzen da esperientziak interpretatuz Ezagutzak era osatuagoan definitzen ditugu esperientzia berriak integratzeko: ikasten dugu
Gizarte konstruktibismoa Elkarreragina ikaskuntzaren oinarri HGZ kontutan hartu Testuinguru adierazgarria Eskolaz kanpoko esperientziak eskolakoekin lotu
Teknologiaren erabilera konstruktibista Ikaskuntza testuinguru jakin batean eraikitzen lankidetzaren bitartez Ikasteko jarduera Elkarlanaren ezaugarriak
Teknologia berriak eraginkortasuna areagotzeko tresnak dira Metodoa Softwarea Bideoa Gardenkia Audioa Testua Aurkeztea X Frogatu Eztabaida Elk. Ikas. Aurkikuntza Arazoak konpondu Jolasten ikasi Simulatu Praktika Tutoretza
Prestakuntza ereduak Instrukzionista Enfasia edukietan Ikusmoldea, zurruna Ikaskuntzaren ardatza, irakaslea Helburua, ikasi eta errepikatzea Konstruktibista Enfasia prozesuan Ikusmolde eraldatzailea Ikaskuntzaren ardatza, taldea Helburua, pentsatzea eta eraldatzea
TEKNOLOGIA BERRIAK: BERRIKUNTZA Aldaketa itxaropen faltsuak Baliabideak bizkorregi sartzen ari dira eskolan Etekina ez da egokia
Antolamenduan eraginak Deszentralizazioa Dokumentazioa Ikastorduak Arrazoi fisikoak
Edukietan eraginak Edukiei beraiei dagokien aldaketa Kanpoko edukiak Ezagutza sortzaileekiko harremanak Ikasleen interes pertsonalak
Metodologian eraginak Talde lan birtuala Pertsonalizatutako metodologiak: Groupware egitura
2. Zatia Amaia Ugalde Garbiñe Sanroma Atzerriko Hizkuntza Informazioaren gizarterako irakasleen prestakuntza 2. Zatia Amaia Ugalde Garbiñe Sanroma Atzerriko Hizkuntza
6. Teknologia berriak (TB) curriculumean barne hartzea 6.1. TB Oinarrizko Curriculum Diseinuan (OCD). 6.2. TB Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan (IHP). 6.3. TB Ikastetxearen Ikasketa Proiektuan (IIP). 6.4. TB Ikasgelaren Programazioan.
6. TB-AK CURRICULUMEAN BARNE HARTZEA LOGSE-ko curriculuma: malgua eta irekia TB sartzeko aukera. Irakaslea oso garrantzitsua. TB sartzeak elkarlana eta autonomia sustatzen ditu. LOGSE-ren zehaztapen maila ezberdinak: OCD. IHP- IPK. Programazioa.
6.1. OCD Orientabide laburpena: Proposamen didaktikoak, irizpideak, helburu orokorrak eta metodologia. TB-ei dagokienez: 1.- Gap digitalari buruz gogoeta. 2.- Eskola ingurunera zabaldu behar da. 3.- Bi erabilera mota : a.- Eduki gisa. b.- Baliabide didaktiko moduan. 4.- Programa berriak sortu dira. Adib.”premia” (Eusko Jaurlaritza) 5.- TB Haur Hezkuntzan: Irudiak garrantzia handia ikus-entzuneko teknologia sartzea . 6.- TB Lehen Hezkuntzan: Garapen soziala eta pertsonala bultzatu baliabide informatiko eta ikus-entzunezkoak erabili.
6.2. IHP-IPK. IHP Ikastetxearen planteamendu orokorrak dira. Ikastetxearen betebeharrak: 1.- Material teknologikoa gordetzeko gela antolatzea. 2.- Segurtasun neurriak ezartzea. 3.- Giza baliabideak antolatzea. 4.- Arduradunaren zereginak zehaztea. IPK TB-ren garrantzia azpimarratu Betebeharrak: 1.- Edukien lehentasunak eta sakontasun maila zehaztea. 2.- Denbora banatzea. Kontutan hartuz: 1.- Ikasleen aurreko ezagutza, ezaugarriak. 2.- Partaidetza, autonomia. 3.- Baliabideak. 4.- Espazio, material banaketa. 5.- Diskriminatzailea ez izatea.
6.3. PROGRAMAZIOA. Unitate didaktikoen multzoa da. Irakasleak banaka eta besteekin elkarlanean. TB erabiliz eta helburuen arabera, jarduerak prestatu.
7.- Irakasleen prestakuntza: konstruktibismoan oinarrituta, TB-ak curriculumean barneratzeko estrategiak 7.1. TB-ak aplikatzeko esparruak. 7.2. Masa komunikabide berrien irakaskuntza. 7.3. Hezkuntzarako media berriak. 7.4. Irakasleen prestakuntza.
7.1 TB-AK APLIKATZEKO ESPARRUAK. 1.- Baliabide didaktiko gisa (Irakaskuntza): a.- irakatsi, erakutsi eta ikertzeko. b.- testuingurua eta ikasleen ezaugarriak kontuan hartuta. 2.- Ikasteko tresna gisa (Ikaskuntza): a.- ezagutzeko, aztertzeko, errealitatea baloratzeko,… b.- baliabide gisa erabiltzeko. c.- adierazpen eta sormena garatzeko. 3.- Curriculum-baliabide gisa (Irakaskuntza zertarako): a.- arlo eta jakintzagai ezberdinetan sartuta egotea. b.- hezkuntza mailara egokituta. 4.- Eskola antolamenduaren baliabide gisa: a.- ikastetxeko kudeaketak eta administratzeko prozesuak hobetzea b.- antolamendua eta hezkuntza erraztea. 5.- Ebaluaziorako tresna gisa. 6.- Elkarte garapenerako tresna gisa.
7.2 MASA KOMUNIKABIDE BERRIEN IRAKASKUNTZA. Masa komunikabideak: prentsa, irratia, telebista,… Irudien eta informazioaren digitalizazioak, ahalbide teknologikoak zabaldu ditu. Bilakaera dinamikoa, aldakorra, etengabekoa da. Interneten garrantzia. Masa komunikabideen partzialtasuna (errealitate baldintzatua)
7.3. HEZKUNTZARAKO MEDIA BERRIA. IGT-ak hezkuntzan erabiltzean datza. Irakaskuntza eta ikaskuntza trebeziak garatzeko. Multimedia materiala gero eta gehiago eta aberatsagoa. Irakaslearen betebeharra: 1. materiala aukeratu, curriculumean sartu eta ebaluazio irizpideak eman. 2. multimedia tresnak ikasi (clicl, tool…) eta beste irakasleekin elkarlana. Internet bidez edozein adinetarako komunikazio- tresna onak lortu.
7.4. IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA. Ikastetxeak erabaki: zein baliabide, zertarako, noiz, non eta nola erabili. Gap digitalari aurre egiteko: a. Irakasleak prestatu. b. Talde giro egokia, teknologia curriculumean erabili, … TB-k barne hartzeko presio kulturala: Ikastetxe eta irakasleen irudi profesionala eta kalitatearena teknologiarekin lotuta dago. Irakasleen motibazioa garrantzitsua da informazioaren gizarteak eraginda. Irakasleak garapenarekin bat etorri behar du. Ikastetxeen betebeharrak: a. Baliabide teknologikoak lortu. b. Teknologia barneratzeko eredu bat eratu. d. Irakasleen garapen profesionalean finkatu. e. TB programazioan barne hartzeko puntuak identifikatu behar dira.
Irakaskuntza lana hobetzen laguntzeko: www.santillana.es/contigo.htm www.xtec.es www.cnice.es