INFORMAZIOAREN GIZARTERAKO IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
Advertisements

Konpetentziak eta Curriculuma J.M. Goñi  Haizerik gabe ez dago mugitzerik.  Baina haizea egonez gero nahi den tokira joan daiteke nora joan nahi.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK: NOLA IRAKATSI ETA EBALUATU
PLASTIKA ETA IKUS-HEZKUNTZA
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
IK/KI HAUR HEZKUNTZA MINTEGIA ikasturtea
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
CERN: PARTIKULEN FISIKA IKERTZEKO ZENTROA
ZER DA KOKLEAR INPLANTEA?
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
IRAKURKETA LANTZEKO ORIENTABIDEAK
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK
IKASKETA KOOPERATIBOA
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
ALDERDI KULTURAL ETA SOZIALA
2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK - DEFINIZIOAK - EZAUGARRIAK ZEHAZTU
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA
HISTORIARI DAGOKION PROBLEMA: MATERIALISMO HISTORIKOA
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
IRALE.
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
SASIETA MANKOMUNITATEAK IKASTETXEEI ZUZENDURIKO KANPAINA
gezurrak asmatu eta zozketan parte hartu
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Komunikazioaren elementuak
DBH ondoren, zer? ikasturtea.
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioan eraldaketa digitala
Haurrekin lanean Proiektu Eleanitzen Bitartez
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
PERSPEKTIBISMOA ( ).
MATERIALISMO DIALEKTIKO EDO HISTORIKOA
IGELA PROIEKTU TELEMATIKOA
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

INFORMAZIOAREN GIZARTERAKO IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA Amaia Ugalde, Garbiñe Sanroma Xabier Zendoia, Dennis Larrea eta Jorge Soto

SARRERA Teknologia berrien eragina gizarte osoaren etorkizuna baldintzatzen ari da Lanbide guztien etorkizunean eragin handia izango du TBek komunikazioan ekarpen handia Zer dira TBak eta informazioaren gizartea? Zein lotura dute?

INFORMAZIOAREN GIZARTEA ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIA BERRIAK Informazioaren gizartea terminoa XX. mende bukaeran dortu -Komunikazioa mundua antolatzeko modu bilakatu -Informazioa da gizarte berri honen oinarrizko baliabidea

TBak pixkanaka gure gizartea eraldatzen doaz Informazioaren gizartearen egituraketa, teknologiaren garapenari lotua dago -Teknologiaren gero eta nagusitasun handiagoa + konputagailua – telebista -Ziberespazioa kulturaren agertoki berria + gero eta aukera gehiago sarean -Eskoletan ere eraldaketa ari da gertatzen + gero eta aplikazioa gehiago ikasgelan

XXI. mendean Internet ikaskuntza testuinguru da Teknologiak bitartekari lana egiten du Mediak komunikabideak dira -Mezuak transmititu igorle-hartzaile artean + xedea, ikasketa erraztea

INFORMAZIOAREN GIZARTEA: GUZTION SARBIDERAKO GAP DIGITALA Teknologia berrien garrantzia Gap digitala Teknologia eskuratu edo ez: bereizketak

Iparraldea eta Hegoaldea Desberdintasunak munduan Informazioaren kontrola Nortasuna eta kulturaren galera

Merkataritza - telerosketa Sarean eta telebistan berdin? Internet: sozializazio prozesu bat Merkataritza – zentro birtualen sorrera Etekin iturri amaigabea

Komunikazio kontrolatua eta simulatua Sareen salmenta Komunikazio – estrategia berrien asmakuntza Arazoa

Desberdintasuna eta teknologia Dohain batzuen beharra Erabiltzaileen bereiztasuna Ingelesa Prestakuntza eta adina

KONSTRUKTIBISMOA ETA TEKNOLOGIA

Ikasgela: aldatzen ari den agertokia Ohiko ikuspegia Gaur egungo ikuspegia

Ikaslean oinarritutako irakaskuntzara aldatzea Informazioa lortzeko aukera zabala Ikasleari eskarea berriak Teknikak

Irakaskuntza, ikaskuntza eta teknologia Ikaskuntza, faktore nagusia Teknologia berrien garrantzi handia ikaskuntza prozesuan islatu behar da

Irakaskuntzaren teoriak eta teknologia Teoriak: ikaslea, irakaslea, teknologia... Aldaketa, ikaskuntzaren ezaugarri nagusia Teknologia era kritikoan erabili behar da

Teoria konduktista Aurrekariak jarrera bat bultzatzen du = ondorioa Irakasleak jarrera egokiak bultzatu

Teoria konstruktibista Ezagutza eraikitzen da esperientziak interpretatuz Ezagutzak era osatuagoan definitzen ditugu esperientzia berriak integratzeko: ikasten dugu

Gizarte konstruktibismoa Elkarreragina ikaskuntzaren oinarri HGZ kontutan hartu Testuinguru adierazgarria Eskolaz kanpoko esperientziak eskolakoekin lotu

Teknologiaren erabilera konstruktibista Ikaskuntza testuinguru jakin batean eraikitzen lankidetzaren bitartez Ikasteko jarduera Elkarlanaren ezaugarriak

Teknologia berriak eraginkortasuna areagotzeko tresnak dira Metodoa Softwarea Bideoa Gardenkia Audioa Testua Aurkeztea X Frogatu Eztabaida Elk. Ikas. Aurkikuntza Arazoak konpondu Jolasten ikasi Simulatu Praktika Tutoretza

Prestakuntza ereduak Instrukzionista Enfasia edukietan Ikusmoldea, zurruna Ikaskuntzaren ardatza, irakaslea Helburua, ikasi eta errepikatzea Konstruktibista Enfasia prozesuan Ikusmolde eraldatzailea Ikaskuntzaren ardatza, taldea Helburua, pentsatzea eta eraldatzea

TEKNOLOGIA BERRIAK: BERRIKUNTZA Aldaketa itxaropen faltsuak Baliabideak bizkorregi sartzen ari dira eskolan Etekina ez da egokia

Antolamenduan eraginak Deszentralizazioa Dokumentazioa Ikastorduak Arrazoi fisikoak

Edukietan eraginak Edukiei beraiei dagokien aldaketa Kanpoko edukiak Ezagutza sortzaileekiko harremanak Ikasleen interes pertsonalak

Metodologian eraginak Talde lan birtuala Pertsonalizatutako metodologiak: Groupware egitura

2. Zatia Amaia Ugalde Garbiñe Sanroma Atzerriko Hizkuntza Informazioaren gizarterako irakasleen prestakuntza 2. Zatia Amaia Ugalde Garbiñe Sanroma Atzerriko Hizkuntza

6. Teknologia berriak (TB) curriculumean barne hartzea 6.1. TB Oinarrizko Curriculum Diseinuan (OCD). 6.2. TB Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan (IHP). 6.3. TB Ikastetxearen Ikasketa Proiektuan (IIP). 6.4. TB Ikasgelaren Programazioan.

6. TB-AK CURRICULUMEAN BARNE HARTZEA LOGSE-ko curriculuma: malgua eta irekia TB sartzeko aukera. Irakaslea oso garrantzitsua. TB sartzeak elkarlana eta autonomia sustatzen ditu. LOGSE-ren zehaztapen maila ezberdinak: OCD. IHP- IPK. Programazioa.

6.1. OCD Orientabide laburpena: Proposamen didaktikoak, irizpideak, helburu orokorrak eta metodologia. TB-ei dagokienez: 1.- Gap digitalari buruz gogoeta. 2.- Eskola ingurunera zabaldu behar da. 3.- Bi erabilera mota : a.- Eduki gisa. b.- Baliabide didaktiko moduan. 4.- Programa berriak sortu dira. Adib.”premia” (Eusko Jaurlaritza) 5.- TB Haur Hezkuntzan: Irudiak garrantzia handia ikus-entzuneko teknologia sartzea . 6.- TB Lehen Hezkuntzan: Garapen soziala eta pertsonala bultzatu baliabide informatiko eta ikus-entzunezkoak erabili.

6.2. IHP-IPK. IHP Ikastetxearen planteamendu orokorrak dira. Ikastetxearen betebeharrak: 1.- Material teknologikoa gordetzeko gela antolatzea. 2.- Segurtasun neurriak ezartzea. 3.- Giza baliabideak antolatzea. 4.- Arduradunaren zereginak zehaztea. IPK TB-ren garrantzia azpimarratu Betebeharrak: 1.- Edukien lehentasunak eta sakontasun maila zehaztea. 2.- Denbora banatzea. Kontutan hartuz: 1.- Ikasleen aurreko ezagutza, ezaugarriak. 2.- Partaidetza, autonomia. 3.- Baliabideak. 4.- Espazio, material banaketa. 5.- Diskriminatzailea ez izatea.

6.3. PROGRAMAZIOA. Unitate didaktikoen multzoa da. Irakasleak banaka eta besteekin elkarlanean. TB erabiliz eta helburuen arabera, jarduerak prestatu.

7.- Irakasleen prestakuntza: konstruktibismoan oinarrituta, TB-ak curriculumean barneratzeko estrategiak 7.1. TB-ak aplikatzeko esparruak. 7.2. Masa komunikabide berrien irakaskuntza. 7.3. Hezkuntzarako media berriak. 7.4. Irakasleen prestakuntza.

7.1 TB-AK APLIKATZEKO ESPARRUAK. 1.- Baliabide didaktiko gisa (Irakaskuntza): a.- irakatsi, erakutsi eta ikertzeko. b.- testuingurua eta ikasleen ezaugarriak kontuan hartuta. 2.- Ikasteko tresna gisa (Ikaskuntza): a.- ezagutzeko, aztertzeko, errealitatea baloratzeko,… b.- baliabide gisa erabiltzeko. c.- adierazpen eta sormena garatzeko. 3.- Curriculum-baliabide gisa (Irakaskuntza zertarako): a.- arlo eta jakintzagai ezberdinetan sartuta egotea. b.- hezkuntza mailara egokituta. 4.- Eskola antolamenduaren baliabide gisa: a.- ikastetxeko kudeaketak eta administratzeko prozesuak hobetzea b.- antolamendua eta hezkuntza erraztea. 5.- Ebaluaziorako tresna gisa. 6.- Elkarte garapenerako tresna gisa.

7.2 MASA KOMUNIKABIDE BERRIEN IRAKASKUNTZA. Masa komunikabideak: prentsa, irratia, telebista,… Irudien eta informazioaren digitalizazioak, ahalbide teknologikoak zabaldu ditu. Bilakaera dinamikoa, aldakorra, etengabekoa da. Interneten garrantzia. Masa komunikabideen partzialtasuna (errealitate baldintzatua)

7.3. HEZKUNTZARAKO MEDIA BERRIA. IGT-ak hezkuntzan erabiltzean datza. Irakaskuntza eta ikaskuntza trebeziak garatzeko. Multimedia materiala gero eta gehiago eta aberatsagoa. Irakaslearen betebeharra: 1. materiala aukeratu, curriculumean sartu eta ebaluazio irizpideak eman. 2. multimedia tresnak ikasi (clicl, tool…) eta beste irakasleekin elkarlana. Internet bidez edozein adinetarako komunikazio- tresna onak lortu.

7.4. IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA. Ikastetxeak erabaki: zein baliabide, zertarako, noiz, non eta nola erabili. Gap digitalari aurre egiteko: a. Irakasleak prestatu. b. Talde giro egokia, teknologia curriculumean erabili, … TB-k barne hartzeko presio kulturala: Ikastetxe eta irakasleen irudi profesionala eta kalitatearena teknologiarekin lotuta dago. Irakasleen motibazioa garrantzitsua da informazioaren gizarteak eraginda. Irakasleak garapenarekin bat etorri behar du. Ikastetxeen betebeharrak: a. Baliabide teknologikoak lortu. b. Teknologia barneratzeko eredu bat eratu. d. Irakasleen garapen profesionalean finkatu. e. TB programazioan barne hartzeko puntuak identifikatu behar dira.

Irakaskuntza lana hobetzen laguntzeko: www.santillana.es/contigo.htm www.xtec.es www.cnice.es