Proxecto interdisciplinar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRESENTACIÓN TRABAJO MONOGRÁFICO DE INVESTIGACIÓN 4º ESO CURSO IES MISTERI D’ELX PROFESOR: JOSE M. CASAS RUIZ.
Advertisements

O NOSO PROGRAMA.
LOMCE.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário
DESCARTES EN GALICIA. E.D.A.2008
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PRINCIPAIS RESULTADOS
REUNIÓN CONVOCATORIAS SUBVENCIÓNS 2016
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
SESIÓN INFORMATIVA: PROCEDEMENTO PARA O DESENVOLVEMENTO DAS PRÁCTICAS ACADÉMICAS EXTERNAS NA UNIVERSIDADE DE VIGO Vicerreitoría de Transferencia de Coñecemento.
Cantas estrelas podemos ver, a simple vista, desde a nosa localidade?
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
PROXECTO LECTOR DE CENTRO
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
XORNADAS DE ATENCIÓN TEMPERÁ
Mª Esther Pérez Enríquez
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Guía da Avaliación Interna do Seguimento das Titulacións Convocatoria 2015 Curso que se avalía
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Reunión Xuntas Directivas
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
IES MANUEL MURGUÍA
Aulas ABALAR.
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
MOVEMENTOS MIGRATORIOS
Podemos predecir a estatura á que vai chegar unha persoa?
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
Linguas e educación en Galicia
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
Comisións de Avaliación
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
PROXECTO CICERÓN Colexio Labor
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
O TFG NA FACULTADE DE CC. EE. E EMPRESARIAIS DA USC Curso
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
TALLER DE EXPERIMENTOS: A CIENCIA SEN LÍMITES
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Santiago de Compostela, 2012
Segue o esquema proposto
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
ESTRATEXIAS DE LECTURA
Transcripción de la presentación:

Proxecto interdisciplinar

Proxecto interdisciplinar Traballo de investigación en equipo arredor dun eixe temático. O alumnado terá que: Ir buscando a información, analizando, seleccionando e compartindo Desenvolver as súas capacidades para aprender a aprender Aumentar o seu grao de autonomía Achegamento do alumnado a un modo de traballar metódico que lle permita aplicar os procedementos e habilidades aprendidas, favorecendo a curiosidade e o interese.

Proxecto interdisciplinar Exemplos de tipos de proxecto Traballar a partir dun libro Traballar a partir dun cadro ou outra obra artística Profundizar sobre un tema: A auga A enerxía O comercio A vivenda Os vestidos Os transportes… Investigar unha evolución no tempo: Dos petroglifos á videoconferencia Da artesanía á industria…

Proxecto interdisciplinar Que? É… Un achegamento conxunto e compartido, dende varias materias, ás competencias básicas Non é… Unha materia máis O complemento a unha materia do currículo

Proxecto interdisciplinar Para que? Para construír un coñecemento global a partir dos diversos puntos de vista disciplinares Para facilitar o tránsito do ensino primario ao secundario

Proxecto interdisciplinar Cando? No primeiro ano da educación secundaria obrigatoria Durante todo o curso académico, cunha hora de dedicación semanal

Proxecto interdisciplinar Onde? Os centro educativos recollerán na súa programación anual as características do proxecto

Proxecto interdisciplinar Quen? De quen depende? A quen afecta…? Preferentemente a persoa titora, en colaboración cos departamentos didácticos implicados (lingua galega e castelá e tecnoloxía máis outros dous, como mínimo) Persoa responsable do proxecto interdisciplinar Comisión de coordinación pedagóxica Elixe os proxectos Claustro Acepta os proxectos

Proxecto interdisciplinar Quen? De quen depende? A quen afecta…? As persoas responsables da biblioteca escolar Propoñen temas e poñen os recursos da biblioteca a disposición do alumnado O alumnado Elabora e presenta os traballos de investigación Todo o centro Colabora

Proxecto interdisciplinar Como? Metodoloxía activa O alumnado, protagonista da súa aprendizaxe Educación documental do alumnado Dirixida a desenvolver habilidades de uso da información, consultando fontes documentais diversas, en soportes e formatos diferentes, e que estarán a disposición do alumnado na biblioteca escolar do centro Traballo de investigación

Proxecto interdisciplinar Modalidades de organización Existen moitas posibilidades de organización do traballo: Un proxecto igual para todos os grupos durante todo o ano escolar Un proxecto distinto para cada grupo Dous proxectos máis sinxelos no ano escolar…

Fases Planificación Desenvolvemento Presentación do proxecto

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de planificación Identificación de obxectivos e de metas Posibilidades, limitacións… Deseño do contido Descrición das fases e pasos a seguir Establecemento de prazos: cronograma. Previsión de actividades: lecturas, recollida de datos, entrevistas, etc.

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de desenvolvemento Busca e tratamento da información: Ferramentas de traballo. Elección e aplicación de fontes, técnicas, modelos e recursos adecuados e variados adaptados aos obxectivos. Técnicas que favorecen a adquisición, interpretación e transmisión da información. Cadros, mapas, gráficos, datos estatísticos, elementos audiovisuais… Interpretación e conversión de linguaxes escritas e gráficas. Aplicación ao traballo previsto. Obtención de información a partir do intercambio de experiencias e do traballo cooperativo alumno-profesor e entre iguais

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de presentación do traballo Elaboración dun borrador Expresión oral, escrita e en soporte informático Características do texto falado e do escrito. Convencións básicas e trazos formais (índices, apéndices, citas, bibliografía…) Organización e desenvolvemento xerárquico da información. Cohesión e coherencia. Presentación de hipóteses de traballo, desenvolvemento e comunicación de conclusións Aplicación dos recursos máis adecuados para comunicar o traballo realizado. Posibilidades das TIC

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 1 Avaliaranse tanto o proceso coma o produto final Terase en conta a autoavaliación do alumnado Terá como referente a contribución á consecución das competencias básicas, facendo fincapé nos seguintes aspectos: competencia en comunicación lingüística competencia dixital competencia para aprender a aprender competencia en resolución de problemas competencia en habilidades sociais e autonomía

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 2 Polo tanto, valoraranse: A adecuación aos obxectivos, prazos e fases A capacidade de síntese, de análise das dificultades, a valoración crítica e a achega persoal A estrutura adecuada do traballo proposto Xustificación, descrición do proxecto, explicación dos resultados, elaboración de conclusións Adecuación e variedade de fontes e de recursos, incluídas as TIC, no desenvolvemento do proxecto, na realización escrita e na presentación oral

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 3 Valoraranse: A riqueza e variedade de procedementos utilizados na busca da información e a adecuación aos fins propostos A capacidade creativa e emprendedora e a capacidade para modificar camiños e aplicar recursos alternativos A iniciativa persoal, a autonomía e a autoconfianza A disciplina, o esforzo e a capacidade de traballo individual e en grupo A corrección na expresión oral e escrita, así como uso adecuado e variado de recursos gráficos ou audiovisuais e a presentación de materiais Outros establecidos polo centro e que serán comúns para todo o alumnado

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 4 O alumnado non terá unha nota no seu boletín nas actas… …pero o profesorado terá unha información moi rica da evolución do seu alumnado

Competencias básicas ás que contribúe en maior medida o proxecto interdisciplinar [Fin presentación]

Competencia en comunicación lingüística Buscando información Interpretándoa Seleccionándoa Confrontando diversas informacións Resumindo Comunicando

Competencia dixital Buscando información Seleccionándoa Resumindo Comunicando

Competencia para aprender a aprender Analizando o que se sabe e como se aprende Coñecendo as propias capacidades Buscando estratexias para avanzar Aprendendo a solucionar problemas

Competencia de autonomía e iniciativa persoal Propoñendo Relacionando Analizando Solucionando problemas Decidindo Xunta de Galicia Consellería de Educación e Ordenación Universitaria Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa

Competencia social e cidadá Buscando, analizando, propoñendo, decidindo… Respectando aos demais Escoitando as distintas opinións Argumentando as propias