El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
This is an interactive presentation
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Accents and Punctuation
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Answering Questions. Questions in the tú/Ud. form If the question is asked in the TÚ or UD. form, you must answer in the YO form Examples: Q: ¿Hablas.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Asking Questions Español I - p. 184.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
Enfoque: jueves, el 10 de abril de 2008 Arrange Desks in Game Mode x4 Check Homework & Glue Handouts.
Los interrogativos.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Interrogativos Capitulo 4A.
Time expressions.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
(A ÉL/ ELLA) LE GUSTA. REPASO I like You like I don’t like You don’t like I like a lotYou like a lot I don’t like at allYou don’t like at all What do.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her le da a….s/he gives to him/her está felizs/he is happy

La Agenda: Bella la Estrella Escena 3 –Homework Check –The story so far… –Vocabulary for Scene 3 –The story continues…. Escena 3 on Storyboard

Homework Check 1.Bella Scene 2 Quiz 2.Interrogatives on Back

Quiz on Scene 2 1.¿Quién trabaja en Walmart? Juanito (trabaja en Walmart.) 2.¿Qué le dice Bella a Juanito? Bella le dice a Juanito Yo necesito lapices. ¿Hay lapices en Walmart? 3.¿Qué le dice Juanito a Bella? Juanito le dice a Bella No, no hay lapices en Walmart. 4.¿Cómo está Bella? Bella está muy triste. 5.Juanito le dice a Bella donde hay lapices…¿Dónde hay lápices? Hay lapices en Monkeys Eyebrow, Arizona.

Storyboards

The story so far…. 1.Retell story with Bella 2.Tell entire story to partner (Use your storyboard) 3.Switch

Bella la Estrella

Escena 3: Bella va a __________ un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a….s/he asks him/her le da a….s/he gives to him/her está felizs/he is happy

Do you know the story? ¿Quién?Who? ¿Qué?What? ¿Cuándo?When? ¿Adónde?To where? ¿Por qué?Why?

Escena 3 Only…. 1.Act out story w/ Bella & Pedro 2.Tell entire story to partner (Use your storyboard) 3.Switch

La Tarea: Finish and color Escena 3. No words. (Pictures only!) Retell all three scenes aloud (Use storyboard)