El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel y pongalo en la caja anaranjada y amarilla
La Agenda: Pablo el Pingüino – Review/Practice –Writing Practice
Pablo el Pingüino Wrap-Up –Homework Check –Think, Pair, Share
Pablo el Pingüino Escena 3: Repaso Se necesita un clicker.
¿Cómo se dice ¿A dónde va? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?
¿Cómo se dice ¿Cómo? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?
¿Cómo se dice ¿Por qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?
¿Cómo se dice ¿Qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?
¿Cómo se dice ¿Quién? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?
¿Quién es el maestro de educación física? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.
¿A dónde va Mateo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.
¿Qué hace Mateo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.
¿Qué le dice a Pablo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.
¿Cómo está Pablo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.
Think, Pair, Share Think: Think/Retell Story. (Silently. You may use your storyboard.) Pair: Retell story to your partner. Share: 1-2 volunteers tell story to the class.
Writing Practice Desks into Test Mode Blue book, storyboard & 2 pencils
Open to 1 st Blank Pages 1.Tape storyboard to page (so can be unfolded) 2.Write Pablo el Pingüino 3.Write date (27/2/09) 4.Do not start writing
Write! You have 5 minutes Retell story You dont have to finish Write out numbers!
Little by little, bit by bit… 1.¡No te preocupes! (Dont worry!) 2.Dont rush! 3.Do your best. 4.Spelling important but # of words is more important. 5.Leave a blank – if you cant remember a word.
Count and Reflect 1.Draw line after last line written 2.Count # of words 3.Write total # of words at top. 4.Write a reflection: How did you feel compared to writing Bella la Estrella? Why?
La Tarea: Review Tener for Mondays Quiz