El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Frases Útiles Señorita Schleicher.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.
Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Asking Questions Español I - p. 184.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
Similarities between English and Spanish
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
Frases Importantes para la clase de español
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
First Grade Dual High Frequency Words
Question Formation Spanish I Page 52.
Transcripción de la presentación:

El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel y pongalo en la caja anaranjada y amarilla

La Agenda: Pablo el Pingüino – Review/Practice –Writing Practice

Pablo el Pingüino Wrap-Up –Homework Check –Think, Pair, Share

Pablo el Pingüino Escena 3: Repaso Se necesita un clicker.

¿Cómo se dice ¿A dónde va? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Cómo? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Por qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Qué? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Cómo se dice ¿Quién? en inglés? 1.How? 2.Where is s/he going? 3.What? 4.Who? 5.Why?

¿Quién es el maestro de educación física? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.

¿A dónde va Mateo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.

¿Qué hace Mateo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.

¿Qué le dice a Pablo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.

¿Cómo está Pablo? 1.Es Mateo el Mono. 2.Está orgulloso. 3.Va a la clase de educación física. 4.Bién hecho. 5.Le mira a Pablo.

Think, Pair, Share Think: Think/Retell Story. (Silently. You may use your storyboard.) Pair: Retell story to your partner. Share: 1-2 volunteers tell story to the class.

Writing Practice Desks into Test Mode Blue book, storyboard & 2 pencils

Open to 1 st Blank Pages 1.Tape storyboard to page (so can be unfolded) 2.Write Pablo el Pingüino 3.Write date (27/2/09) 4.Do not start writing

Write! You have 5 minutes Retell story You dont have to finish Write out numbers!

Little by little, bit by bit… 1.¡No te preocupes! (Dont worry!) 2.Dont rush! 3.Do your best. 4.Spelling important but # of words is more important. 5.Leave a blank – if you cant remember a word.

Count and Reflect 1.Draw line after last line written 2.Count # of words 3.Write total # of words at top. 4.Write a reflection: How did you feel compared to writing Bella la Estrella? Why?

La Tarea: Review Tener for Mondays Quiz