Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Possessive Adjectives
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Enfoque: martes, el 1 de diciembre, 2009 Get Clicker Set up Bingo Sheet (Unit 1 Lesson 1 Vocabulary & Grammar)
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
p. 61 “Definite and Indefinite Articles”
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
7 IL pd. 3 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK FROM COMO TE VA? TEXTBOOK COPY COMPLETE THIS WORK.
Notes over Articles, nouns and Adjective Agreement H. Márquez Spanish I.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Capítulo 2.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Los Adjetivos Adjectives.
Spanish 1 Ser with adjectives.
The verb Ser + Making things agree
Describing people in Spanish Making adjectives agree.
Cornell notes Spanish I
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Enfoque: viernes, el 10 de octubre, 2008 (dos mil ocho) Materials Check Put all materials on desk Gluing Party (all in Canciones): Plástico by JD Natasha.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Unidad 1 Lección 2.
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Monday – Correct MP/Listening Activities + Retake details + Book Review/Practice + collect Actividades Tuesday – review + game? Wednesday – quiz Thursday.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
People-las personas El amigoLa amiga los amigos friend (boy)friend (girl)friends (both) El chicoLa chicalos chicos the boythe girlthe boys and girls El.
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Describing yourself and others
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Exprésate II Vocabulario 1.1 Talley & Laws Describing people, routines, and activities.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulario y Gramática
Los adjetivos Descriptivos
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Semester 1 Review.
Using adjectives to describe Gender & Number
Los adjetivos Descriptivos
Using adjectives to describe Gender & Number
Los adjetivos Descriptivos
Transcripción de la presentación:

Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones 2. Grammar Un1 Les2 in Referencias 3. Complete Did you get it? handout

La Agenda Routine when you enter this class Review adjectives ¿Cómo eres tú? Definite & Indefinite Articles (p66-69)

¿Listos para Aprender? (Ready to learn?) 1. Gone to bathroom/gotten drink (If needed. No pass required) 2. Desks lined up 3. Homework (if any) on desk 4. 2 sharpened pencils & Spanish materials on desk 5. All other books, notebooks, etc. under desk 6. Written down homework assignment 7. Got handouts and started bell-work Enfoque (If finished Enfoque started PAT handout – do not stop until class begins)

Listos para Aprender Glue/Tape ¿Dónde?

¿Cómo eres tú? (What are you like?) Unit 1 Lesson 2 Avancemos Sing-along

¿Alto o bajo?

¿Rubio o moreno?

¿Gordo o delgado? ¿Cómo eres tú?

¿Eres perezoso o muy trabajador?

¿Te gusta estudiar?

¿Cómo eres tú? ¿Cómo eres tú?

¿Eres aburrido o muy divertido?

¿Cómico o serio? ¿Cómo eres tú?

¿Tienes pelo corto?

¿Moreno o pelirrojo?

¿Te gusta bailar?

¿Cómo eres tú? ¿Cómo eres tú?

Grammar: The vs. A Definite & Indefinite Articles (p. 66) Definite Article The Specific or particular person, place or thing ex. The president Indefinite Article A or Some Nonspecific or undefined person, place or thing ex. A president Pili y Pablo

Indefinite Articles Un(os) or una(s) p. 66 (handout) P.67 #7 Con compañero(a) de Miami p. 68 #8 En un grupo de 4: p.68 #9 (Write on white boards)

EXIT TICKET: Describe yourself using an indefinite article: Say I am a boy/girl ___. (adjective) Example: Soy una chica alta. Soy un chico cómico

La Tarea Handout – Grammar A Quiz on Wednesday (Definite and Indefinite Articles)