Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones 2. Grammar Un1 Les2 in Referencias 3. Complete Did you get it? handout
La Agenda Routine when you enter this class Review adjectives ¿Cómo eres tú? Definite & Indefinite Articles (p66-69)
¿Listos para Aprender? (Ready to learn?) 1. Gone to bathroom/gotten drink (If needed. No pass required) 2. Desks lined up 3. Homework (if any) on desk 4. 2 sharpened pencils & Spanish materials on desk 5. All other books, notebooks, etc. under desk 6. Written down homework assignment 7. Got handouts and started bell-work Enfoque (If finished Enfoque started PAT handout – do not stop until class begins)
Listos para Aprender Glue/Tape ¿Dónde?
¿Cómo eres tú? (What are you like?) Unit 1 Lesson 2 Avancemos Sing-along
¿Alto o bajo?
¿Rubio o moreno?
¿Gordo o delgado? ¿Cómo eres tú?
¿Eres perezoso o muy trabajador?
¿Te gusta estudiar?
¿Cómo eres tú? ¿Cómo eres tú?
¿Eres aburrido o muy divertido?
¿Cómico o serio? ¿Cómo eres tú?
¿Tienes pelo corto?
¿Moreno o pelirrojo?
¿Te gusta bailar?
¿Cómo eres tú? ¿Cómo eres tú?
Grammar: The vs. A Definite & Indefinite Articles (p. 66) Definite Article The Specific or particular person, place or thing ex. The president Indefinite Article A or Some Nonspecific or undefined person, place or thing ex. A president Pili y Pablo
Indefinite Articles Un(os) or una(s) p. 66 (handout) P.67 #7 Con compañero(a) de Miami p. 68 #8 En un grupo de 4: p.68 #9 (Write on white boards)
EXIT TICKET: Describe yourself using an indefinite article: Say I am a boy/girl ___. (adjective) Example: Soy una chica alta. Soy un chico cómico
La Tarea Handout – Grammar A Quiz on Wednesday (Definite and Indefinite Articles)