Trabajo de Entrada Week 12
Trabajo de Entrada 9/11: NP 18 – Traduzca. Copy and translate. 1. My neck hurts. 6. Me duele la cabeza. 2. Me duele el corazón. 7. My chest hurts. 3. My elbow hurts. 8. Me duele la oreja. 4. Me duele el tobillo. 9. My shoulder hurts. 5. My mouth hurts. 10. Me duele el cabello.
Trabajo de Entrada 10/11: NP 18 – Traduzca. Copy and translate. 1. My toe hurts. 6. My finger hurts. 2. My arm hurts. 7. My face hurts. 3. My ankle hurts. 8. My eye hurts. 4. My tooth hurts. 9. My wrist hurts. 5. My lip hurts. 10. My foot hurts.
¿Qué tienes y qué nececitas? Take turns telling your table partner four things you have and four things you need for school. Tengo=I have Necesito=I need
Trabajo de Entrada 11/11: NP 18 – Traduzca. Copy and translate. 1. el reloj 6. la educación física 2. el salón de clase 7. el diccionario 3. la regla 8. la mochila 4. la computación 9. los zapatos 5. las materias 10. la biblioteca
Comunicación-NP 19 Pronunciation counts! Each group member must: 1. Greet your partner(s). 2. Ask two different questions from the “Classroom” vocabulary. Use complete sentences. Partners are not to ask each other the same questions. 3. Answer two questions from the “Classroom” vocabulary. Use complete sentences. 4. Say a “farewell” and thank your partner. You will receive an individual grade.
Trabajo de Entrada 12/11: NP 18 – Traduzca. Copy and translate. 1. Necesito una carpeta. 6. Tengo la computacion. 2. Tengo unos lapices. 7. No necesito el diccionario. 3. No tengo un bolígrafo. 8. Tengo la ropa. 4. Necesito una regla. 9. Necesito unos zapatos. 5. Tengo los útiles escolares. 10. Tengo pocas carpetas.
5. la rodilla 10. el bolígrafo Trabajo de Entrada 13/11: NP 18 – Decida. Decide if each item is part of the body or part of the school. 1. el hombre 6. el auditorio 2. el tobillo 7. el pulmón 3. la carpeta 8. el salón 4. la cara 9. la ceja 5. la rodilla 10. el bolígrafo