E DESPOIS DO COLEXIO... QUE? PLAN DE SAÍDA DO CEIP ISAAC PERAL E DESPOIS DO COLEXIO... QUE? Estamos preparados para o que ven despois?
Pechamos unha etapa das nosas vidas Cambio do colexio ao instituto Aprendizaxes feitas: lectura/escritura; matemáticas... Valores que levamos postos: reflexión sobre dos mesmos Experiencias boas e non tan boas
QUE É A ESO? Educación secundaria obrigatoria 1º e 2º da ESO: dos 12 aos 14 anos 3º e 4º da ESO: dos 14 aos 16 Título acadado: Graduado en Educación Secundaria Etapa preparatoria Aceso ao Bacharelato Aceso aos ciclos formativos Etapa terminal :Aceso ao mundo do traballo . (idade mínima para traballar son os 16 anos)
Estrutura da ESO Pódese repetir en calquera curso Avalíase en termos de insuficiente, suficiente, ben , notable, sobresaínte Asignaturas Optativas
IES SATURNINO MONTOJO Datos do IES Espectativas nosas. Conto A matriculación Visita ao IES
ADOLESCENCIA transformacións físicas: pubertade Nas rapazas a pubertade iniciase aos 9-10 anos; nos rapaces aos 11-12 anos. A adolescencia vai dende desde los 12-13 años hasta aproximadamente o final da segunda época da vida Necesidade de hixiene corporal Acelérase o ritmo de crecemento: estatura e peso Aumento do vello corporal Cambios na voz Cansazo e apatía Cambios na imaxe causando preocupación e inseguridade Aspecto corporal desgarvado Glándulas sudoríparas máis activas: suor Glándulas sebáceas: acné Torpeza nos movementos Manifestacións narcisistas: espello Búsqueda de actividades novas Importancia da actividade física: o deporte Integración no grupo de amigos
ADOLESCENCIA Transformacións da persoalidade e afectividade Búsqueda de identidade: Quen son? Autoafirmación: preocupación polas ideas propias: rebeldía respecto ao adulto Introspección : importancia da pandilla e do grupo Brotes de egocentrismo nas conductas: intolerancia Sentido crítico Confianza excesiva ou desconfianza excesiva nas propias ideas Importancia das notas Importancia de recoñecer os sentimentos persoais para elaborar unha boa imaxe de nós
Resolvemos os conflitos, sen perdedores
ADOLESCENCIA Transformacións intelectuais Temos que estudar. Queremos ter ideas propias! Qué serei de maior? Establécense relacións entre as ideas Establécense relacións de causa efecto Pensamento formal: Deducción Inducción Explóranse os intereses vocacionais: Non é doado chegar a ter ideas
Adolescencia Que se espera de nós? Espérase que os adolescentes sexan quen de comportarse e aprendan a responder como adultos Que se formen como persoas e como cidadáns Teño habilidades. Son bó Que crezcan sans Que sexan felices e responsabeis
Desenvolvemento da linguaxe e da identidade persoal Incremento do dominio da linguaxe e da capacidade de comunicación Gusto pola discusión e defensa da opinión propia Desenvolvemento de habilidades lingüísticas e sociais Resolución dos conflitos Descubrimento dos valores Búsqueda de sí mesmo e dun lugar no grupo
Maduración sexual Maduración dos órganos sexuais Estróxenos: Exaculación Ovulación: Mestruacción Masturbación Necesidade de información sexual obxectiva: nin moralista nin dogmática
Sexualidad Coñecemento do noso corpo e respecto polo mesmo O respecto a un mesmo e aos demais, a todos e a todas
PROBLEMAS GRAVES NA ETAPA Inestabilidade emocional Os complexos, angustias, soidades, vergoñas Agresividade: Reaccións descontroladas Abusos dos compañeiros Rexeitamento do grupo Falta de información sexual: Embarazos non desexados Abandono dos estudios e en ocasións do fogar
PROBLEMAS GRAVES NA ETAPA Adicións: Tabaquismo Alcohol Consumo de drogas Contaxios: sida, outras Malos hábitos alimentarios Apetito permanente Consumo de comida basura Obesidade Anorexia Bulimia + =
Na adolescencia, comemos o mundo pero……… ¡Temos que medrar!
Benvid@s á adolescencia
O Isaac Peral deséxavos un bo tránsito ao voso futuro Non hai un libro que ensine a ser feliz pero axuda moito á tua felicidade facer que sexan felices os que te rodean. Non vos esquecedes que no camiño, todos os que vos queren, han de ser felices tamén. Éste será sempre o voso colexio
Os vosos profesores do CEIP Isaac Peral DESÉXANVOS QUE ESQUEZADES O MALO QUE OS PASOU NO COLEXIO E VOS LEMBREDES DE TODO O BO QUE VIVICHEDES XUNTOS QUE FAGADES QUE O MUNDO SEXA MAIS FELIZ DO QUE VOS TOCOU VIVIR QUE ATRAPEDES OS VOSOS SONOS