E DESPOIS DO COLEXIO... QUE?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CONOCER Y COMPRENDER AL ADOLESCENTE. CONOCER Y COMPRENDER A LOS ADOLESCENTES CARACTERÍSTICAS FUNDAMENTALES DE LA ADOLESCENCIA: CARACTERÍSTICAS FUNDAMENTALES.
Advertisements

PUBERTAD, ETAPA DE CAMBIOS
ENF. MARTHA LILIANA GÓMEZ ROJAS
O NOSO PROGRAMA.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário
Feliz Nadal a todos os que comparten o desexo dun
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
Normas de aula Educación en valores
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
VINCENT VAN GOGH
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
Podes ler un libro da biblioteca facendo clic no tema do teu interese.
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Vídeo didáctico realizado no IES Xulián Magariños de Negreira
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
IES MANUEL MURGUÍA
Erros máis comúns (2ª parte)
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Unha perspectiva de xénero: A migración da muller
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
TRASTORNOS ALIMENTARIOS
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
Podemos predecir a estatura á que vai chegar unha persoa?
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PROGRAMA “SANTIAGO SUMA” DE INCLUSIÓN SOCIAL
Linguas e educación en Galicia
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
NORMATIVA E MARCO LEGAL
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
¡ Ah...! ¡Se entre Amigos fóramos gansos!.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
O TFG NA FACULTADE DE CC. EE. E EMPRESARIAIS DA USC Curso
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
UNHA VEZ REMATADO 4º DA ESO… UNHA VEZ REMATADO O BACHARELATO…..
Santiago de Compostela, 2012
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Transcripción de la presentación:

E DESPOIS DO COLEXIO... QUE? PLAN DE SAÍDA DO CEIP ISAAC PERAL E DESPOIS DO COLEXIO... QUE? Estamos preparados para o que ven despois?

Pechamos unha etapa das nosas vidas Cambio do colexio ao instituto Aprendizaxes feitas: lectura/escritura; matemáticas... Valores que levamos postos: reflexión sobre dos mesmos Experiencias boas e non tan boas

QUE É A ESO? Educación secundaria obrigatoria 1º e 2º da ESO: dos 12 aos 14 anos 3º e 4º da ESO: dos 14 aos 16 Título acadado: Graduado en Educación Secundaria Etapa preparatoria Aceso ao Bacharelato Aceso aos ciclos formativos Etapa terminal :Aceso ao mundo do traballo . (idade mínima para traballar son os 16 anos)

Estrutura da ESO Pódese repetir en calquera curso Avalíase en termos de insuficiente, suficiente, ben , notable, sobresaínte Asignaturas Optativas

IES SATURNINO MONTOJO Datos do IES Espectativas nosas. Conto A matriculación Visita ao IES

ADOLESCENCIA transformacións físicas: pubertade Nas rapazas a pubertade iniciase aos 9-10 anos; nos rapaces aos 11-12 anos. A adolescencia vai dende desde los 12-13 años hasta aproximadamente o final da segunda época da vida Necesidade de hixiene corporal Acelérase o ritmo de crecemento: estatura e peso Aumento do vello corporal Cambios na voz Cansazo e apatía Cambios na imaxe causando preocupación e inseguridade Aspecto corporal desgarvado Glándulas sudoríparas máis activas: suor Glándulas sebáceas: acné Torpeza nos movementos Manifestacións narcisistas: espello Búsqueda de actividades novas Importancia da actividade física: o deporte Integración no grupo de amigos

ADOLESCENCIA Transformacións da persoalidade e afectividade Búsqueda de identidade: Quen son? Autoafirmación: preocupación polas ideas propias: rebeldía respecto ao adulto Introspección : importancia da pandilla e do grupo Brotes de egocentrismo nas conductas: intolerancia Sentido crítico Confianza excesiva ou desconfianza excesiva nas propias ideas Importancia das notas Importancia de recoñecer os sentimentos persoais para elaborar unha boa imaxe de nós

Resolvemos os conflitos, sen perdedores

ADOLESCENCIA Transformacións intelectuais Temos que estudar. Queremos ter ideas propias! Qué serei de maior? Establécense relacións entre as ideas Establécense relacións de causa efecto Pensamento formal: Deducción Inducción Explóranse os intereses vocacionais: Non é doado chegar a ter ideas

Adolescencia Que se espera de nós? Espérase que os adolescentes sexan quen de comportarse e aprendan a responder como adultos Que se formen como persoas e como cidadáns Teño habilidades. Son bó Que crezcan sans Que sexan felices e responsabeis

Desenvolvemento da linguaxe e da identidade persoal Incremento do dominio da linguaxe e da capacidade de comunicación Gusto pola discusión e defensa da opinión propia Desenvolvemento de habilidades lingüísticas e sociais Resolución dos conflitos Descubrimento dos valores Búsqueda de sí mesmo e dun lugar no grupo

Maduración sexual Maduración dos órganos sexuais Estróxenos: Exaculación Ovulación: Mestruacción Masturbación Necesidade de información sexual obxectiva: nin moralista nin dogmática

Sexualidad Coñecemento do noso corpo e respecto polo mesmo O respecto a un mesmo e aos demais, a todos e a todas

PROBLEMAS GRAVES NA ETAPA Inestabilidade emocional Os complexos, angustias, soidades, vergoñas Agresividade: Reaccións descontroladas Abusos dos compañeiros Rexeitamento do grupo Falta de información sexual: Embarazos non desexados Abandono dos estudios e en ocasións do fogar

PROBLEMAS GRAVES NA ETAPA Adicións: Tabaquismo Alcohol Consumo de drogas Contaxios: sida, outras Malos hábitos alimentarios Apetito permanente Consumo de comida basura Obesidade Anorexia Bulimia + =

Na adolescencia, comemos o mundo pero……… ¡Temos que medrar!

Benvid@s á adolescencia

O Isaac Peral deséxavos un bo tránsito ao voso futuro Non hai un libro que ensine a ser feliz pero axuda moito á tua felicidade facer que sexan felices os que te rodean. Non vos esquecedes que no camiño, todos os que vos queren, han de ser felices tamén. Éste será sempre o voso colexio

Os vosos profesores do CEIP Isaac Peral DESÉXANVOS QUE ESQUEZADES O MALO QUE OS PASOU NO COLEXIO E VOS LEMBREDES DE TODO O BO QUE VIVICHEDES XUNTOS QUE FAGADES QUE O MUNDO SEXA MAIS FELIZ DO QUE VOS TOCOU VIVIR QUE ATRAPEDES OS VOSOS SONOS