¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Necesitamos los libros. ¿Somos que comemos? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits use our –ar/-er/-ir verb forms in additional contexts give advice use deber We’ll know we’re successful when we can… we can understand, recognize, pronounce, and use new vocab in many activities we can apply all of our knowledge from previous units to this one
Leen ¡Adelante! Read to understand the “gist”. 2. Escriben las palabras que ya saben en las tablas. Record the words that you already know OR those you can guess the meanings of with your tablemates.
İ¿Por qué soy una hamburguesa con queso?!
la carne las verduras las frutas la leche las grasas el pan y los cereales la cebolla los guisantes las zanahorias las judías verdeds los tomates la lechuga las uvas las naranjas las fresas las manzanas los plátanos las frambuesas
el bistec el pollo el pescado el tocino el jamón las salchichas el queso el yogur el helado los pasteles la mantequilla la leche el arroz los espaguetis las papas el cereal
Comida para pensar… ¿Qué haces para mantener la salud? ¿ Qué comes para mantener la salud? ¿ Qué bebes para mantener la salud? ¿Te gusta…? ¿Te gustan…? ¿Con qué frecuencia comes/bebes…? ¿Haces ejercicio? ¿Practicas deportes? ¿Bailas? (etc.)