El diálogo constructivo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Advertisements

Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Las Palabras Interrogativas
6 de febrero de 2017.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Los Adjetivos Posesivos
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Las Palabras Interrogativas
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
(How to tell time in Spanish)
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Some general facts... You usually take the examination in pairs. Occasionally, if there is an odd number of examinees, you will be in a group of 3. There.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¡buenos días!.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

El diálogo constructivo Programa de fortalecimiento de capacidades de los órganos de tratados de la OACNUDH Make sure you take a moment to fill in the first slide (Presentation Title/Present’s name/Location/Date) Introduce yourself Tell the group that at the end of the presentation there will be time for Q&A, and whether you’re giving them handouts of the presentation You can give the group an opportunity to introduce themselves Ask the Group if there is any particular aspect of OHCHR they are interested in.

Generalidades ¿Cuál es el propósito del diálogo constructivo? ¿Quiénes están involucrados? Formato y estructura Ejemplo: CEDAW Mention that you are going to describe the commonalities of the constructive dialogue among all the treaty bodies and then you are going to provide a concrete example: CEDAW.

El diálogo constructivo Ayuda a los órganos de tratados a comprender mejor la situación de derechos humanos de un EP Es la base para las observaciones finales Oportunidad para que los EPs reciban asesoría de expertos ¿Quiénes están involucrados? Delegación de un Estado Parte: Liderada por un representante del Estado de alto nivel Representantes con experiencia relevante Todos los miembros de un OT, sin embargo, El Presidente del OT garantiza un diálogo interactivo efectivo, eficiente y respetuoso El relator o la fuerza de tarea (task force) lideran las preparaciones para el diálogo constructivo

Informes periódicos: temas o prioridades temáticas Formato  dos sesiones públicas (3 horas c/u) sostenidas en dos días consecutivos* Enfoque Informes iniciales: la mayoría de disposiciones de los tratados + prioridades temáticas/desafíos Informes periódicos: temas o prioridades temáticas Agrupación del diálogo  por artículos, temas o subtemas (preguntas) Asignación de tiempo Declaración de apertura del EP  15-30 minutos Comentarios de cierre del EP  hasta 10 minutos Idiomas  tres idiomas oficiales y el cuarto solo excepcionalmente *Excepto CEDAW y CRC  en 1 día (dos sesiones públicas). CRC algunas veces sostiene diálogos en dos días consecutivos, por ejemplo cuando la diferencia de horas entre Ginebra y la capital lo requiere.

1 El diálogo constructivo con CEDAW dura 5 horas: Sesión de la mañana: 10.00 a 13.00 Sesión de la tarde: 15.00 a 17.00 Informes iniciales: Todas las expertas de CEDAW participan en la revisión de un EP Informes periódicos: Una fuerza de tarea de 10 a 14 expertas de CEDAW asumen el liderazgo en la revisión de un EP* Ejemplo: Convención sobre la eliminación de todas las formas de discriminación contra la mujer (CEDAW) 1 *If asked mention that the membership of the task forces is finalized in an informal meeting of the Committee as a whole, at the end of each of the preceding session. The country rapporteur coordinates the task force to ensure that all concerns are covered and to avoid repetition.

Línea cronológica (sesión de la mañana) 10.30 hrs: Preguntas sobre la Parte I de CEDAW 10.00 hrs: Presidenta de CEDAW abre la sesión y da la bienvenida a la delegación del EP Preguntas de seguimiento Preguntas sobre la Parte II de CEDAW Preguntas de seguimiento y respuestas 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1. CEDAW is very strict with the time management during the constructive dialogue. Generally, the time allocation for interventions is managed according to the number of CEDAW experts intervening per article. 6 minutes for a single intervention and 3 minutes when there are two or more interventions. Usually, there are no more than 3 CEDAW experts intervening per article and their interventions are on different concerns. The members of a task force may have at most two interventions during the constructive dialogue. Other members may pose follow-up questions 2. Emphasize that the introductory statement is an opportunity to update the Committee on new developments not contained in the SP report and/or on the replies to the List of Issues. The statement should not be a repetition of information. 3. The Committee will be covering sections I and II of the Convention (i.e., articles 1 to 9) until 1:00 pm The Committee addresses first articles contained in section I (articles 1 to 6), then gives the floor to the SP to respond. Subsequently the Chair asks if any Committee member has a follow-up question, if not then the Committee proceeds to address articles contained on section II. Clarify that the country rapporteur will not necessarily intervene in the first round of questions, although s/he has previously consulted with the members of the task force / Committee (initial reports), who will be intervening on which article/topic. 7. The Committee addresses articles contained in section II (articles 7 to 9) Delegación de EP responde preguntas sobre Parte II de CEDAW . 13.00 – 15.00 RECESO Delegación tiene dos horas para organizar sus respuestas, si están pendientes Delegación de EP responde a preguntas de seguimiento Delegación de EP responde preguntas sobre Parte I de CEDAW Declaración introductoria por jefe de delegación de EP (10 a 15 minutos)

Línea cronológica (sesión de la tarde) 15.00 hrs: Delegación de EP responde a preguntas pendientes de seguimiento, si las hubiere EP responde a preguntas en la parte III de CEDAW EP responde a preguntas de seguimiento EP responde a preguntas de seguimiento EP responde a preguntas en la parte IV de CEDAW 18 11 12 13 14 15 16 17 19 20 11. Explain that in some cases there are no pending follow-up questions to answer and therefore the Committee starts the afternoon session by posing questions on Part III of the Convention (articles 10 to 14) Also clarify that depending on the specific country situation, there may be or not follow-up questions. It may happen that with respect to some parts of the Convention Committee experts do not ask follow-up questions. 17:00 hrs Fin del diáologo. Jefe de delegación tiene 5 minutos para comentarios finales. Presidente cierra la sesión. Preguntas en la parte III de CEDAW Preguntas en la parte IV de CEDAW Preguntas de seguimiento Preguntas de seguimiento

Tomar en consideración DURANTE LA PRESENTACIÓN, ENFOCARSE EN LA IMPLEMENTACIÓN DE LAS LEYES Y POLÍTICAS PÚBLICAS En vez de enfocarse en el contenido de leyes y políticas públicas, decirle al Comité cómo su implementación ha contribuido a lograr que la igualdad sustantiva sea una realidad para las mujeres: ¿Qué cambios legislativos y de política se hicieron para eliminar la discriminación contra la mujer? ¿Cómo mejoraron estos cambios la situación de facto de la mujer? ¿Cuáles son los desafíos? ¿Hubo una evaluación de estas leyes/políticas/programas y su consecuente revisión a fin de mejorarlas? ESTADÍSTICAS DESGLOSADAS siempre son apreciadas Tomar en consideración 2

Tomar en consideración ¿SOLAMENTE LA DELEGACIÓN SABRÁ LO QUE SUCEDE EN EL DIÁLOGO? La revisión es transmitida en directo por UN web TV: http://webtv.un.org/ Tomar en consideración 3