El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
E2 C5.1 Possessive pronouns and adjectives. Remember the charts: both match the noun in number and gender  Mi  Tu  Su  Nuestro  Su  Mío  Tuyo 
Advertisements

Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
El objetivo: SWBAT describe the importance of 3 Kings’ Day in Spanish speaking countries Hoy es _____, ____de enero Tema: Holidays: 3 King’s Day Para Empezar.
El objetivo: SWBAT use family vocabulary in Spanish to identify the members of t.v. families and their own family Para Empezar: Name 3 family member words.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Hoy es jueves el ocho de octubre SWBAT: Identify and recall vocabulary necessary to discuss party preparations and use the expression tener que to discuss.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
El objetivo: use family vocabulary, possessive adjectives and descriptive adjectives to talk about family members Para Empezar: Tell one physical characteristic.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Target: Introduces self and others using
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Mis amigos y Los Adjetivos
End of Year Oral Assessment
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
Todo acerca de mí All about me.
Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince
First Grade Dual High Frequency Words
mi(s) my nuestro(s) our nuestra(s) tu(s) your vuestro(s) your (pl.)
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Unidad 3: Somos estudiantes
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
La Familia Con el Sr. Rivera
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
La Fecha: Hoy es jueves, 21 de agosto Tema: Classroom expressions Obj: SWBAT respond correctly to common classroom commands in Spanish Para Empezar:
¿Qué te gusta hacer cuando….?
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
Hoy es_____, _____de __________
COMPLETA LA HOJA SOBRE SER Y ESTAR
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Expressing possession
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
Possessive de construction
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
La familia The Family.
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia SWBAT use family vocabulary, possessive adjectives and descriptive adjectives to talk about family members Para Empezar: Tell one characteristic of 3 of your family members Mi mamá es bonita. Mi papá tiene setenta y ocho años. Mi esposo tiene pelo negro y una barba con canas.

Para decir el año: 1980 Mil novecientos ochenta Mil novecientos noventa = Dos mil 2001 = Dos mil uno 2014 = Dos mil catorce

. Go around the room and ask at least 5 students for their age in Spanish. “¿Cuántos años tienes?” Answer “Yo tengo____años . ¿y tú? When finished, see how many you can remember by writing sentences on the study guide ejemplo: Laura tiene dieciseis años.

La familia de Sra. Lara

Reflexion Como se dice….? My friend/ My friends Your brother/ your brothers His grandfather/ His grandparents Our parents TAREA: Finish the Did you get it? Worksheet AND bring in 5 family pictures.