Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT 5ive/6ix, 7/8 Wings ¡Bienvenidos Padres! Instructors: Sra. Alvarado-Castaño, Sra. Campolo, Sra. Francobido,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
How to make questions en español
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
Seventh grade final exam review
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
2017–2018 Español Dos La Escuela Secundaria de Delmar
Chapter 5 Lessons & Materials
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
End of Year Oral Assessment
Día número 3 Español 1—Acelerado
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Introduction to World Communities Family Project
Español 3 4 de diciembre de 2016.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
News from K62/ Noticias de K62
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Español 1 10 de febrero de 2017.
Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT ¡Bienvenidos Padres!
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Saber and Conocer Two forms of =To Know
¡Bienvenidos a la clase de español!
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Due Now: Write your name on board for presentations
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Transcripción de la presentación:

Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT 5ive/6ix, 7/8 Wings ¡Bienvenidos Padres! Instructors: Sra. Alvarado-Castaño, Sra. Campolo, Sra. Francobido, Srta. Hoyos, Sra. Monserrat, Sra. Pico, Srta. Sánchez

Why is it important to learn Spanish Why is it important to learn Spanish?? Es importante aprender español porque… Videos

Why is it important to learn Spanish Why is it important to learn Spanish?? Es importante aprender español porque… Videos

Why is it important to learn Spanish?? Discuss with the neighbor to your right three reasons why you believe it is important to learn to speak Spanish. Hablen con su compañero del lado acerca de tres razones porque aprender español es importante.

Textbooks/ Libros Grades 5 & 6-En Español, 1a Grades 7 & 8-En Español, 1b

5th Grade Curriculum Temas del 5to grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Greetings and introductions/ Saludos e introducciones Polite expressions in common settings (ie. restaurants, stores, etc.)/ modales Asking and responding to questions about oneself (ie. Name, nationality, spoken language(s), favorite color(s) , etc.)/ hablar acerca de si mismo Asking and responding to questions about the days of the week/months/date/ hablar acerca del día y fecha The Spanish-speaking world/countries/Los países hispanohablantes

6th Grade Curriculum Temas del 6to grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Describing people/ Describir otras personas Describing people’s likes and dislikes/Describir los gustos de otros The family and important family dates/La familia y fechas importantes School life/ La escuela The weather and clothing/ El tiempo y la ropa Cultural holidays/ Días festivos

7th Grade Curriculum Temas del 7mo grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: School/ La escuela After school activities/ Actividades en tiempo libre Time & Schedules/ La hora y su horario Food/ La comida Sports/ Los deportes Likes/ Dislikes/ Gustos Weather/Seasons/ El tiempo y las estaciones

8th Grade Curriculum Temas del 8vo grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Places around a city/ Lugares en una ciudad Traveling around a city/ Viajar a otras ciudades Shopping & Bargaining/ Ir de compras y regatear Home life/ Su vida en casa Daily chores & routines/ Rutinas diarias y los quehaceres Celebrations/ Celebraciones

Classroom Techniques Maneras de enseñar Differentiated Instruction/ Instruccion individual Cooperative learning & Partnerships/ Aprendizaje en grupos Student-centered lessons/ Lecciones que influyen la participación de los estudiantes Community of Learners/ Formación de grupos a. Respect/ respeto b. Sharing Ideas/ compartir ideas c. Being open to others’ perspectives/ideas/ respetar las ideas de otros Technology/ Tecnología

Grading/ Calificaciones *Class Participation and Preparedness- 25% Participación y preparación *Homework-10% Tarea *Tests and Projects-35% Exámenes y proyectos *Quizzes-30% Pruebas

Check system Sistema con marcas √+ = 100% (perfect/ on time). (perfecto/a tiempo) √ = 85% (attempt/partially correct) (ha hecho un intento/parcialmente correcto) √- = 70% (attempt/ mostly wrong) (ha hecho un intento/ parcialmente incorrecto)

What Can You Do? Lo que usted puede hacer… Ask your child to teach you Spanish! Pídale a su hijo/a que le hable en español Ensure your child is completing his/her Spanish homework Asegúrese que su hijo/a este completando su tarea Communicate to teacher any concerns or updates about your child Comuníquese con la profesora de español Emphasize the importance of learning another language! Háblele acerca de la importancia de aprender otro idioma

Miscellaneous Our e-mail addresses are: Nuestros correos electrónicos: Sra. Alvarado-Castaño: y.alvarado@hackensackschools.org Sra. Campolo: f.campolo@hackensackschools.org Sra. Francobido: s.francobido@hackensackschools.org Srta. Hoyos: e.hoyos@hackensackschools.org Sra. Monserrat m.monserrat@hackensackschools.org Sra. Pico: m.pico@hackensackschools.org Srta. Sánchez: jasmin.sanchez@hackensackschools.org

Miscellaneous Middle School Room 144 Middle School Room 315 Sra. Campolo Sra. Francobido Srta. Hoyos Middle School Room 315 Srta. Alvarado Sra. Pico Srta. Sánchez Middle School Room 214 Sra. Monserrat Middle School Main Office # 201- 646-7842 Questions???