Last night I surfed the internet 2 I get on well with my parents 3

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Mi dormitorio My bedroom
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
The Preterite/El Pretérito Ven Conmigo– capítulo 2 paso 2.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Los Adjetivos Posesivos
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
BELLWORK Write the DLT:
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Las habitaciones en mi casa …
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
La luz es como el agua and CER paragraph
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 10 de marzo de 2017.
Los Juegos Olímpicos.
Indirect Object Pronouns
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Hoy es lunes el siete de octubre
Objetivo: to state how often we do things.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
UNIVERSIDAD JOSÉ CARLOS MARIÁTEGUI. You have to tell me with the following pictures what these people are doing.
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
Spanish I 1A Writing practice
Traduce las palabras al español
No snakes, no ladders! SALIDA 1
Repaso de Capitulo 5: Español 1
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Tu Familia By Sol Sáez.
Mi ciudad.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vámonos Match the body part with the correct translation. Write out the full match, not just the number and letter! El brazo A. Finger La pierna B.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Hoy es jueves el primero de noviembre
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Reflexive Pronouns in Reciprocal Actions
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Hoy vamos a… repasar los deberes
Reflexive Pronouns in Reciprocal Actions
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Last night I surfed the internet 2 I get on well with my parents 3 SALIDA 1 Last night I surfed the internet 2 I get on well with my parents 3 In my room there is an alarm clock 4 I used to have a good relationship with my sister 5 My parents are not married 6 I always argue with my mum 7 I have to look after my little sister 14 In my bedroom there is a computer 13 Yesterday I uploaded pictures on the internet 12 Last night I listened to music online 11 Last night I recorded a video 10 I don’t have my own room 9 My dad’s partner is kind 8 At the weekends I have to clean my room 15 The day before yesterday I made a video call 16 In my bedroom there is a bed and a wardrobe 17 My parents are married 18 Yesterday I shopped online 19 I have to share my room with my sister 20 My parents never fight 21 I get on well with my sister META 28 In my bedroom there is a table 27 At the weekends I have to help my mother 26 I don’t have my own room 25 I don’t have my own computer 24 My house has three bedrooms and a garden 23 At the weekends I have to look after my brother 22 The day before yesterday I surfed the internet

Referee Card Rules 1 Anoche navegué por internet In groups of three students (2 player + 1 referee) or five (2 teams of two players and one referee), players take turn in casting the dice. Whichever square the player/team reach based on their dice score, they will have 30 seconds to translate the sentence(s) into Spanish orally. The referee will then tell the players (with the help of the answer sheet) if their translation is correct. If the translation is correct they will have another go at casting the dice and will advance to the next square where they will have to translate the next sentence and so on. However, if their translation isn’t correct, the referee will read to them the right version twice in order for the players to attempt to memorize it for the next round when they will have another go. After the opponents’ turn the player will have another chance at casting the dice; if they answer the question they originally got wrong correct. The person who is closer to the finishing line ten minutes into the game will win. 1 Anoche navegué por internet 2 Me llevo bien con mis padres 3 En mi dormitorio hay un despertador. 4 Tenía una buena relación con mi hermana. 5 Mis padres no están casados 6 Siempre discuto con mi madre 7 Tengo que cuidar de mi hermana menor/pequeña 8 Los fines de semana tengo que limpiar mi dormitorio 9 La pareja de mi padre es amistosa/simpática 10 No tengo mi propio dormitorio 11 Anoche grabé un video 12 Anoche escuché música en línea 13 Ayer colgué fotos en la red 14 En mi dormitorio hay un ordenador 15 Anteayer hice una video llamada 16 En mi dormitorio hay una cama y un ordenador 17 Mis padres están casados 18 Ayer hice las compras/compré en línea 19 Tengo que compartir mi dormitorio con mi hermana 20 Mis padres nunca se pelean 21 Me llevo bien con mi hermana 22 Anteayer navegué por internet 23 Los fines de semana tengo que cuidar de mi hermano 24 Mi casa tiene tres dormitorios y un jardín 25 No tengo mi propio ordenador 26 No tengo mi propio dormitorio 27 Los fines de semana tengo que ayudar a mi madre 28 En mi dormitorio hay una mesa