Español Nivel 2(b) Introducción al Curso

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
Advertisements

Calentamiento Write the answers to each question.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 1 8 de septiembre de 2014.
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 3 de octubre del 2017
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Textbook p. 27 Act. 14 (Only write the correct verb.)
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of tener (to have)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
El pretérito con el verbo IR e infinitivo
Irregular - go in yo, e-ie SHOE
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Español 1 9 de diciembre de 2016.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
-ER/IR Verbs.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
NHS Spanish I Profesora Wright Part I: January 19 thru 22
Antes de empezar Interrogative words – question words
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es 4 de octubre del 2017
The Present Tense of tener (to have)
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
The present tense of tener (to have)
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Saber vs. Conocer Conjugating regular verbs
Español Nivel 3a Introducción al Curso
The Present Tense of tener (to have)
Stage 2 SEMANA 4 Stage 2
Español Nivel 3(a) Introducción al Curso
Vámonos Write out your REGULAR preterite endings for AR and ER/IR verbs. Write one sentence in the preterite about what you did yesterday (ayer).
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Español Nivel 1(a) Introducción al Curso
INTENSIVO 1A SESIÓN 3 DATES: April 2016 Classroom: 4055
LECCIÓN 6 Stage 1.
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Pronombres, verbos infinitivos y conjugación en español
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Trabajo de Entrada NP37 Semana 27.
Saying what someone likes
The Present Tense of tener (to have)
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Practica oral... Find out the following information from your partner:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
The Present Tense of tener (to have)
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Regular verbs (endings and responding to personal questions)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
The Present Tense of tener (to have)
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
The Present Tense of tener (to have)
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
The Present Tense of tener (to have)
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
The present tense of tener (to have)
Bell Work WB 4.5 E.
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of tener (to have)
Palabras de la Sala de Clase
Identify each activity in Spanish:
Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up)
Review present tense conjugations
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Español Nivel 2(b) Introducción al Curso Life Long Learning/Modern Languages Lilia Borquez (lsbm1v14@soton.ac.uk ) 10 weeks (2 hour session per week)

ESPAñOL 2B CLASE 1 18/01/2018

Useful information Book Borobio, V. (2008). Nuevo Ele, Inicial 2. Madrid: SM ELE. Blog (if you miss a class or want to review classes, please have a look!): https://tucursodeespanol.wordpress.com/lll-spanish-2b/ Facebook page https://www.facebook.com/Aprendizaje-de-espa%C3%B1ol- 441738039515944/ Contact: lsbm1v14@soton.ac.uk for questions about the class itself, language aspects, homework… lifelonglearning@soton.ac.uk for administration.

SUMMARY OF COURSE 2A You can find all the presentations of the classes we did on course 2a in the blog: https://tucursodeespanol.wordpress.com/espanol-2a-lll/

PRESENTE DE INDICATIVO Review

VERBOS REGULARES: PRESENTE DE INDICATIVO 1a Conjugación 2a Conjugación 3a Conjugación

PRESENTE DE INDICATIVO

PLAYING WITH VERBS Estudiar Desayunar Comprar Trabajar Vivir Escribir Beber Aprender Comer Bailar Escuchar Subir Take a number and conjugate the verb that goes with your number in your notebook in the present indicative

BUSCA A ALGUIEN QUE… Make questions for the statements Then, ask your classmates and find somebody for each statement. Write her/his name next to each one.

VERBO SER

¿CÓMO ES? Piensa en un personaje famoso y describelo a tu equipo. Describe el personaje de tu imagen para que tu compañero lo adivine. En parejas, compara los dos personajes. Escribe 4 oraciones. Escoge otro superhéroe y descríbelo a tu compañero utilizando comparaciones. E.g. Superman más guapo que hulk

EL ABECEDARIO – THE ALPHABET Play in groups of four. Category: professions, food, verbs

Tarea Tarea de escritura: REPASO: página 52, 53, 56, 57 Ejercicio 1a, página 52 Ejercicio 1b, página 52 Ejercicio 3a, página 53 Ejercicio 4a, página 53 Ejercicio a,b y c, página 56 Tarea de escritura: contesta la siguiente pregunta: ¿Qué es lo más importante para aprender una lengua extranjera?