IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LANKIDETZA PROIEKTU TELEMATIKOAK Metodologia On!.
Advertisements

Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Egunon guztiei,
  Ostegun honetan, apiliraren 28an, Bizkaiko Campusean egongo gara “EGITEN IKASTEN. Gazte parte-hartzea eta konpetentzien garapena” tailer/hitzaldia.
Hpb-en trataera curriculum-ebaluazioan oinarrituta
HTB: oinarriak, markoa eta unitate didaktikoak Rakel Arrizabalaga Itxaropena Zaballa Ordizia
PT Mintegia 2013/2014 ikasturtea.
IKASKETA KOOPERATIBOA
EHAEko CURRICULUM OFIZIALA
IK/KI OROKORTZE FASEA ikasturteko MINTEGIA
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
IK/KI HAUR HEZKUNTZA MINTEGIA ikasturtea
BAKEA erein nahian.....
Eskolak denontzat dira
CERN: PARTIKULEN FISIKA IKERTZEKO ZENTROA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
IKASKETA KOOPERATIBOA
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
ELKARBIZITZA.
Beritzegune Nagusia / Arloak
HISTORIARI DAGOKION PROBLEMA: MATERIALISMO HISTORIKOA
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
IRALE.
KLONAZIOA.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
ANTOLAKETA ETA METODOLOGIA INKLUSIBOA
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua
IK-KI (Ikasteko Kooperatu – Kooperatzen ikasi) proiektua
Komunikazioaren elementuak
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
4. aurkezpena: Talde dinamikak (A eremua)
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Talde dinamikak (A eremua)
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
ZELULA AMAK.
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
MATERIALISMO DIALEKTIKO EDO HISTORIKOA
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
ZER DA KULTURA. (Colectivo Amani (1994). Educación intercultural
Curriculuma 1.5. MATERIA.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI

Ikasketa kooperatiboari buruzko oinarrizko lau ideia Sarrera Ikasketa kooperatiboari buruzko oinarrizko lau ideia 1a Eskolak eta gela inklusiboak ikasle guztiak hartzen ditu, inor baztertu gabe. 2a Lankidetza edo kooperazioa aniztasun giroan garatzen da. 3a Ikasketa kooperatiboak gaitasun pertsonalak, komunikatiboak eta giza-gaitasunak eskuratzea ahalbidetzen du inguru natural batean. 4a Ikasle guztien errendimentu akademikoa handiagotzen du. 2 2

Zer da ikasketa kooperatiboa? “Ikasketa kooperatiboa ikasle-talde txikien erabilera didaktikoa da. Talde horietan ikasleek elkarrekin lan egiten dute norberaren eta besteen ikasketa maila maximizatzeko”. “Kooperatzeak elkarrekin lan egitea esan nahi du, helburu komun batzuk lortzearren. Egoera kooperatibo batean, ikasle bakoitzak emaitza onak lortu nahi ditu norberarentzat, baita taldeko gainontzekoentzat ere. Johnson, Johnson i Holubec (1999): El aprendizaje cooperativo en el aula. Buenos Aires: Paidós, p. 14.

Kolaboratu versus kooperatu Kooperatzea eta kolaboratzea ez da gauza bera Kooperatzeak solidaritate-, adiskidetasuna- eta eskuzabaltasun-plusa gehitzen dizkio kolaboratzeari. Horrela, hasieran bakarrik eraginkorragoak izateko kolaboratzen zutenek, kooperatzean, amaieran, lotura afektibo sakona sortzen dute. Elkarrekin lan egiteak, elkar laguntzeak edo animatzeak, helburu komun bat lortzeko (ikasketan aurreratzea), taldea kohesionatu dezakete. 4 4

Aniztasunari erantzuteko hiru lan-ildo Irakaskuntza pertsonalizatua: ikasle bakoitzaren ezaugarrietara moldatzen dena. Ikasleen autonomia: ikasten jakin behar dute gero eta autonomoagoak izateko. Hiru euskarri horietan oinarritzen da ikasle desberdinak atenditzea ahalbidetzen duen tresna pedagogiko konplexua hau (PROYECTO PAC). Ikasketaren egitura kooperatiboa: ikasleak haien artean laguntzen dira ikasteko. 5 5

Nola ulertu behar dugu ikasketa kooperatiboa? Irakas-metodoa izateaz gain, ikasteko curriculumeko edukia ere bada. Eduki hau lortzeko, beharrezkoa da irakaskuntza metodo planifikatua eta egituratua. Gelako dinamikan ikaste mota bat eta aldaketaren prozesu bat suposatzen du, bai ikasleen aldetik bai irakasleen aldetik ere. Era tradizionalarekin alderatuta ikasleek oso rol aktiboa hartzen duten neurrian. .

Taldeen banaketa OINARRIZKO TALDEAK: Egonkorrak. Heterogeneoak. JAKINTSUEN TALDEAK: Ez dira egonkorrak. Heterogeneoak ala ez. Lan autonomoa Irakasleak gidatutako lana NOIZBEHINKAKO TALDEAK: Ez egonkorrak. Homogeneoak. Berdin arteko tutoriak NOIZBEHINKAKO TALDEAK:

… ikaskuntza kooperatiboa gelan ezartzeko. Eskuhartze-eremuak… … ikaskuntza kooperatiboa gelan ezartzeko. Kohesiorako, elkar ezagutzarako, lankidetzarako, distentsiorako eta gatazken konponbiderako talde-dinamikak. A Talde-kohesioa Talde handia, talde txikiak, bikoteak… Noizbehinkakoak edo Egonkorrak. B Taldean ikasi C Taldean lan egiten ikasi Noizbehinkako taldeak edo egonkorrak. Homogeneoak edo heterogeneoak Talde egonkorrak eta heterogeneoak (Oinarrizko taldeak) Taldeak antolatzeko, talde-lana planifikatzeko eta trebetasun sozialak irakasteko baliabideak. Egitura kooperatibo bakunak. Egitura kooperatibo konplexuak (Teknika kooperatiboak).

IK/KI programaren edukiak 1. Taldearen kohesioa A) esku-hartze eremua Taldeko dinamikak, estrategiak eta jarduerak: Erabakiak hartzeko unean adostasuna bultzatzeko Ikasleen arteko harremana eta haiek elkar ezagutzea bultzatzeko Ikasleek urritasuna duen kideren baten inklusioan parte har dezaten errazteko eta elkar ezagutzea bultzatzeko Taldeko lanaren garrantzia eta eraginkortasuna erakusteko Ikasleak modu kooperatiboan lan egiteko prestatzeko eta sentsibilizatzeko 2. Taldeko lana irakasteko baliabide gisa: taldeko lana txertatzea eta bultzatzea (B esku-hartze eremua) Lankidetza (jardueraren) egitura sinpleak Lankidetza (jardueraren) egitura konplexuak (= Kooperazio teknikak) 3. Taldeko lana irakatsi beharreko eduki gisa: taldean lan egiten ikastea (C esku-hartze eremua) Taldeen barneko antolaketa bultzatzeko baliabide didaktikoak (taldearen koadernoa eta taldearen planak) eta taldean lan egiten irakasteko.