A discapacidade visual na Universidade

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Madrid, 13 y 14 de mayo de 2011 conclusiones JORNADAS : JORNADAS : La inclusión de los estudiantes con discapacidad en la universidad. Necesidades y demandas.
Advertisements

Asesoría Regional Educación Especial, Alajuela
IMOS SOBRE RODAS EEI FINA CASALDERREY MARGARITA RODRIGUEZ VAZQUEZ
A E M T S D B F I U C N R V Y X L O K G
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
DESCARTES EN GALICIA. E.D.A.2008
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
Real Sociedad Matemática Española (RSME) Comisión Profesional
Síndrome de Down y escuela Lo normal es ser diferentes
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
PROXECTO LECTOR DE CENTRO
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
XORNADAS DE ATENCIÓN TEMPERÁ
Mª Esther Pérez Enríquez
VINCENT VAN GOGH
A arte de Maurits C. Escher.
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
NADALXOGO 2011 PROGRAMA DE CONCILIACIÓN
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
¿COMO BUSCAMOS UN LIBRO DA NOSA BIBLIOTECA?
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
Reunión Xuntas Directivas
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
Erros máis comúns (2ª parte)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Aulas ABALAR.
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
FUNDITEA Fundación Tutelar para a Promoción de Persoas con Discapacidade, particularmente Trastorno do Espectro Autista Xornadas sobre protección xurídica.
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
Podemos predecir a estatura á que vai chegar unha persoa?
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PROGRAMA “SANTIAGO SUMA” DE INCLUSIÓN SOCIAL
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
NORMATIVA E MARCO LEGAL
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
¡ Ah...! ¡Se entre Amigos fóramos gansos!.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
O matrimonio homosexual.
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
Ramón Piñeiro López Armea (Láncara ) 31de maio de 1915.
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
UNHA VEZ REMATADO 4º DA ESO… UNHA VEZ REMATADO O BACHARELATO…..
Santiago de Compostela, 2012
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A Función Pública en Galicia e o desenvolvemento do EBEP
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Transcripción de la presentación:

A discapacidade visual na Universidade

Lexislación: -Constitución española de 1978, artigo 49: Os poderes públicos realizarán unha política de previsión, tratamento, rehabilitación e integración dos disminuidos físicos, sensoriales y psíquicos, ós que prestarán a atención especializada que requiran e os ampararán especialmente para odisfrute dos dereitos que este Título otorga a tódolos ciudadáns -Ley 13/1982 -Real decreto 334/1985 de 6 de Marzo sobre a ordenación da educación especial

Real decreto 696/1995 do 28 de Abril da Ordeación de educación de alumnos con necesidades educativas especiales. Artigo 18 Para garantizar o principio de igualdade das oportunidades,as universidades públicas realizarán as adaptacións que fosen necesarias co fin de que os estudiantes con necesidades educativas permanentes poidan efectuar as probas de acceso á universidade. Asi mesmo facilitarán a estes estudiantes o acceso das instalacións e á ensinanza, co que fin que poidan proseguir os estudos.

Son cego , e agora qué? O Servizo de Rehabilitación da ONCE ten como obxetivo dotar ás persoas con discapacidade visual de todo tipo de técnicas, estratexias e recursos que lles permitan realizar as actividades cotiás, participando de forma activa en cualquera entorno (educativo, laboral, cultural, de ocio…) para conseguir unha integración social normalizada.

Algúns obxetivos son... - Atención personalizada, partindo das características e necesidades de cada un. - Dirixido a tódalas actividades cotidianas (cuidado persoal, lectura, escritura...) - A optimización do funcionamiento visual 

Algúns obxetivos son... - Profesionais especializados, que realizan os entrenamentos precisos para incorporar habilidades - Recoméndase as axudas necesarias: ópticas,non ópticas.para o desplazamento, adestrando na súa utilización y potenciando o seu rendemento. - Estos programas son gratuitos, individuais e adaptados ás capacidades e ós intereses de cada persoa.

Servicio da Universidade: O SEPIU O Servizo de Participación e Integración Universitaria é encargado de establecer e coordinar os mecanismos que a USC pon en marcha para fomentar o seu compromiso coa comunidade universitaria en xeral, mediante propostas e servizos que permitan conciliar a vida laboral e familiar e as relacións e proxectos que favorecen as sinerxias entre a USC e e o seu entorno

Javier Fernández Agrafojo: Coordinador do SEPIU A persoa con deficiencia visual é moi independente, moi autónoma, como calquera de nos, non require nada especial. Nos somos un servizo á man, se requiren de algo, veñen aquí e solicítano, pero tanto o discapacitado visual como outro calquera. Por exemplo, un rapaz invidente veu a solicitarnos un balón con cascabel para poder xogar ó futbol, noutra ocasión unha rapaza quería que reservásemos os sitios dianteiros da aula. Javier Fernández Agrafojo: Coordinador do SEPIU

A vida na universidade A tecnoloxía esencial: Os apuntes en formato dixital fan que o softwere especializado do ordenador os reproduza como un audio.O braille está en decadencia Exámes: Non existe diferenza ó resto, simplemente teñen máis tempo e faise a través da ordenador na mesa do docente. Profesorado acesible: Se un alumno non pode realizar unha asignatura exclusivamente audiovisual, mediase para que realice outro tipo de exercicio

E se... Quero ir de Erasmus? Séguese o mesmo proceso que calquera outro estudiante, hai que adptarse ás normas da universidade de destino. Necesito adaptar a habitación da residencia? Existe unha reforma “tipo”, valorada en 30000€.Hay 7 habitacións adptadas en cada Residencia universitaria. Os discapacitados visuais non a necesitan. Non me deixan entrar co can guía na aula? O can é un elemento esencial para a orientación do alumno. A lei permíte entrar con él.

Experiencias Ana Estudiante de xornalismo Sobre a terminoloxía... Hai que deixar atrás os tabúes e tratar a discapacidade con total normalidade, sen necesidade de ningún tipo de expresión. Sobre as instalación na facultade... As columnas e escaleiras. As columnas encóntranse desperdigadas e incluso frente as portas, como a da cafetería, e son do mesma cor co chan. Os pasamans non son moi seguros. Sobre o material de estudo... Eu utilizo un ordenador Apple que xa leva incorporado no propio sistema un lector de pantalla.

Experiencias Ana Estudiante de xornalismo Sobre os compañeiros e os docentes... Todos se adaptan e acábano vendo o máis normal do mundo. É a persoa con discapacidade a que ten que romper as barreiras e non usar a situación como excusa. A imaxe do “pobre cego” está pasada de moda, e así o estamos demostrando. Sobre as barreiras para a inclusión social... As barreiras son sempre as mesmas. É a conciencia e o descoñecemento da sociedade, en xeral, sobre este tipo de discacidades

Experiencias Sobre a terminoloxía... Toni López Xornalista da rtvg Licenciado en historia Doutorado en Xornalismo Experiencias Sobre a terminoloxía... A min dame igual que me chamen cego que deficiente visual que minusválido como discapacitado. Nos xornais faime moito máis dano outras cousas que a linguaxe. Sobra as instacións da facultade... As varandas das rampas son peligrosísimas, arrimaste e caes. Ten moitas cousas que mellorar como tódolos edificios. Eu estiven en edificios da ONCE que tiñan columnas no medio das habitacións.

Experiencias Sobre os compañeiros e os docentes... Toni López Xornalista da rtvg Licenciado en historia Doutorado en Xornalismo Experiencias Sobre os compañeiros e os docentes... Os meus millores amigos saqueinos na carreira. Sempre me adaptei moi ben. Cos profesores tiven un problema grave con Outeiriño, que despois de tres anos botoume da clase por estar o can guía... Sobre as barreiras e a inclusión social... As psicolóxicas das persoas. A xente de principio establece unha barreira, se ti non te mantes aberto e accesible a sociedade xa establece unha barreira de principio, por eso tamén aí entramos as persoas con discapacidade na nosa función de facernos ver, e eliminar a etiqueta de <<o pobre neno cego>>

Unha historia Cando iba en 2º de Menciña perdín a vista e tiven que deixar a carreira. Después dun proceso de rehabilitación, de afiliarme a ONCE, de aprender braille,…etc matriculeime en Psicoloxía. Os primeiros meses foron complicados porque os meus compañeiros nonfababan comigo, só a rapaza que se sentaba ó meu carón. Logo, cando empezamos coas prácticas a cousa foi cambiando. Os meus compañeiros que viñan dende o Monte da Condesa a recollerme ó Colexio Maior Fonseca para que non subise soa á Facultade. Iso non hai como pagarlo. Fai falta máis concienciación e coñecemento Achegarnos máis á normalidade Os meus compañeiros facían exame tipo test, eu de redactar. O estudante con discapacidade visual xa ten as súas propias axudas técnicas en adaptación do posto de estudo proporcionadas pola ONCE Para estudar foi todo a través de síntesis de voz,considero que teño unha moi boa memoria, que é o que me axuda no día a día, xunto cun bo sentido da orientación, que me axuda nos desprazamentos. Enma Mayo Psicóloga

Conclusións Conclusións Os discapacitados visuais, son persoas con unha abundate autonomía cando chegan á educación superior. Por iso non necesitan de ningún servizo Especial. O servizo da universidade (SEPIU) funciona na medida da necesidade que considere necesaria o discapacitado. A arquitectura da facultade non está completamente apta para as persoas discapacitadas -Non existe ningún favoritismo nen facilidade especial á hora de apuntamentos ou exames. O sistema funciona igual para todos.

Conclusións - As organizacións que dín representar a persoas con algunha discapacidade ofrecen un discurso ás veces contradictorio con respeto ó colectivo que representan. Por exemplo, na denuncia da terminoloxía. -As persoas invidentes coas que tratamos non aceptan a discriminación positiva, todo o contrario. Moi para o noso asombro, non creen que as subencións, a reserva de plazas e a exención de matriculas favoreza a igualdade. Están en contra disto. Algo a ter moi en conta.

Conclusións -A imaxe do “pobre cego”, tense que erradicar. As persoa con deficiencia visual non teñen non ten ningún nivel de inferioridade nas súas funcións con respecto a calquera outra persoa. Realizan o mesmo traballo coa mesma eficacia -As barreiras psicolóxicas ás veces son máis duras de rachar que as arquitectónicas.