Spanish 1&2 Week 32
Lunes: cien menos cincuenta y uno….. cuarenta y nueve Math answers April 30-May 4 Lunes: cien menos cincuenta y uno….. cuarenta y nueve Martes: cien menos cincuenta y dos….cuarenta y ocho Miércoles: cien menos cincuenta y tres..cuarenta y siete Jueves:cien menos cincuenta y cuatro..cuarenta y seis Viernes: cien menos cincuenta y cinco…cuarenta y cinco es igual a
Possible topics for written portion of EOC Write about what you eat (ate) for all three meals. Write about what you do (did) before you come to school. Write a description of rooms in your dream house. Write about a family gathering like Thanksgiving and which family members go(went). Write about a typical day at school. Talk about which classes you have and what time they start. Mention what you do in each class.
lunes el treinta de abril 100-51= Spanish 1Write a blog about what you eat for breakfast, lunch, and dinner. Para el desayuno como……… Para el almuerzo como……… Para la cena como……….. Spanish 2 write what you ate yesterday using past tense Para el desayuno comí……… Para el almuerzo comí…… Para la cena comí………..
lunes el treinta de abril Spanish 1&2 Grade the past two weeks bell ringers: Abril 16-20 y 23-27 Objective: Read your script about yourself out loud in Spanish to a seat partner. Take turns. Then read or finish your second script using vocabulary from one of the five units we have studied. (preliminary, units1-4)
Martes el primero de mayo 100-52= Spanish 2 write 6 sentences about what you did this morning before coming to school. Esta mañana me desperté y me levanté. Spanish 1 write 4 sentences about what you do every day before you get to school. En la mañana me despierto y me levanto.
miércoles el dos de mayo 100- 53 = Spanish 1& 2 objective: Write a description of rooms in your dream house En mi cocina, tengo estufa y horno, el refrigerador, el microondas, lava manos y un lava platos. En mi sala tengo un sofa, dos sillas y un televisor. En mi baño tengo un inodoro, un lavabo, una ducha y una bañera. En mi cuarto tengo una cama, un closet, ropa sucia, una lampara y una comoda.
Jueves el tres de mayo 100-54= Write about a family gathering like Thanksgiving and which family members go(went). Para acción de gracias mi familia se reúne. Mis abuelos vienen de Colombia. Mi tio Sebastian viene de New York.
jueves Show me your scripts, get a computer and log onto fans on line and write down any questions that give you problems. The tables will be assigned the following: preliminary chapter, chapter 1, 2, 3, and 4.
Viernes el cuatro de mayo 100-55= Spanish 1&2:Write about a typical day at school. Talk about which classes you have and what time they start. Mention what you do in each class. Mi primer clase es Español y empieza a las siete y veintinueve. Mi segunda clase es… Mi tercera clase Mi cuarta clase Mi quinta clase Mi sexto clase Mi septimo clase
Review options Workbook pages Spanish 1 unit 4 Workbook pages 141-174 Spanish 2 unit 4 Workbook pages 128-158 Computer Kahoot Quizlet
Spanish 2 objective: Students will order after being asked by a waiter or waitress what they want. ¿Que vas a comer? De primer plato quiero……., de segundo plato …… y de postre……. ¿Que vas a beber? Quiero …………. Por favor.
Spanish 2 Objective: ask the waiter for something: ¿Me trae………, por favor? Write 5 request using food items from page 230
Spanish 2 objective: students will ask for something while at the table. To ask for something on the table: ¿ Me das……..? ¿ Me pasas……..? ¿ Puedes darme…….? ¿ Puedes pasarme…….? Pásame ……,por favor. Write two examples using each of these questions or requests and food vocabulary.
yo pongo nosotros ponemos Poner=to put tú pones vosotros ponéis Spanish 1 Objective: Use poner in a sentence. Poner=put irregular in the first person yo pongo nosotros ponemos Poner=to put tú pones vosotros ponéis usted pone ustedes ponen el pone ellos ponen Use first person plus 3 other voices and construct sentences using the vocabulary. Example: Yo pongo las verduras en el tazón. Nosotros ponemos el agua en los vasos.
Irregular in the first person. yo salgo nosotros salimos salir=to go out tú sales vosotros salís usted sale ustedes salen el sale ellos salen Use first person plus 3 other voices and construct sentences using the vocabulary.
Spanish 1 objective: use traer in a sentence Spanish 1 objective: use traer in a sentence. Irregular in the first person. yo traigo nosotros traemos traer=to bring tú traes vosotros traéis usted trae ustedes traen el trae ellos traen Use first person plus 3 other voices and construct sentences using the vocabulary. Yo traigo mi mochila a la escuela.