Trabajo de Entrada NP37 Semana 27.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan Ahora Escribe la palabra en español. Escribe la palabra en español. 1. to dance ____________________ 1. to dance ____________________ 2. to sing.
Advertisements

ER verb review and IR verbs By: Sr. Correa. -ER verbs comer correr -IR verbs escribir vivir aprender comprender beber vender leer abrir compartir recibir.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Rapiditos 1. She arrives late. 2. We finish the homework. 3. They dance with their friends. 4. You help your friends. 5. I sing well. Do you?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 28. Trabajo de Entrada 4/4: NP 39-Copy and translate.  1. Estudias el español.6. Yo corro por el parque.  2. Ella vive.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
1 Present tense conjugations of regular –ER&IR verbs Los Verbos Regulares.
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Present tense conjugations “-er” and “-ir” ending verbs
Hoy es viernes. Es el 9 de septiembre
Estaciones-Capítulo 2.2 Español I.
Los verbos ER/IR.
Regular Present Tense -er and –ir Verbs
Conjugating verbs that end in -ir
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Regular -ER and –IR Verbs
The Present Tense of tener (to have)
Unit 2 Gusta(n) note taking guide
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Gustar V. Encantar.
Verbos de –ER & -IR.
Will be presented in class on Wednesday, Thursday, and Friday
Conjugate the verbs to the present tense.
Present tense of -er and -ir verbs
Los verbos regulares en español (–ar) PRESENT TENSE
Irregular - go in yo, e-ie SHOE
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
Gustar To be pleasing to "To like".
Michaelson Unit 3 Lesson 1
-ER/IR Verbs.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
Talking about where you and others go during free time
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22.
Hacer Ahora Saca los cuadernos de actividades
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Verbos que terminan en -ar- You have learned how to speak in Spanish about what you like and do not like to do. It Is also useful to be able to tell.
UNITY ONE 1 LESSON 1 VOCABULARY UNIDAD 1 LECCIÓN 1 - VOCABULARIO.
Vocabulary 3-A.
Los VERBOS –ER/ -IR.
Gustar To be pleasing to "To like".
Tapas Tú estás en la clase de español.
Regular verbs (endings and responding to personal questions)
¿Te gusta mirar la televisión?
El futuro Future tense.
Verbs in the present tense
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Para hacer ahora El pretérito
Tener= to have Tener que= to have to
Vocaulario – 1 Unidad 1 Lección 1
Gustar (To Please) like.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Tapas Write at least 3 infinitives in each column.
El libro Este es un libro Este es el frente del libro
27 Los Verbos -ir Present Tense.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
TAPAS Identify each activity in Spanish:.
En El Café In this chapter you will learn to:
Present tense conjugation of Regular er/ir verbs
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
Identify each activity in Spanish:
Transcripción de la presentación:

Trabajo de Entrada NP37 Semana 27

Trabajo de Entrada 28/3: NP 37-Copy and conjugate. 1. Correr 6. Comer 2. beber 7. aprender 3. leer 8. Ver 4. vender 9. deber 5. temer 10. ser

Trabajo de Entrada 31/3: NP 37-Copy and conjugate. 1. abrir 6. cubrir 2. decidir 7. sacudir 3. escribir 8. recibir 4. vivir 9. subir 5. dividir 10. asistir

Trabajo de Entrada 1/4: NP 37-Copy and translate. 1. Yo como papas fritas. 6. Roberto divide en la clase de matemáticas. 2. Ella vive en Madrid, España. 7. Vosotros bebéis mucho café. 3. Nosotros comprendemos muy bien. 8. Asisten a Strack. 4. Ellos abren los libros. 9. Vendemos revistas. 5. Tú corres en la clase 10. Él recibe buenas notas. de educación física.

Trabajo de Entrada 1/4: NP 37-Traduzca-Copy and translate. 1. I eat breakfast every day. 6. You run on Tuesdays. 2. He writes stories. 7. She opens the book. 3. We don’t drink coffee. 8. Y’all read magazines. 4. They attend Strack Intermediate. 9. I live in Klein, Texas. 5. You watch TV in the afternoon. 10. They sell lunch in the cafeteria.

Ask 4 classmates if they like these things in Spanish Ask 4 classmates if they like these things in Spanish. Be prepared to report your findings in Spanish. 1. el helado (ice cream) 2. la comida italiana (Italian food) 3. la fruta (fruit) 4. los videojuegos 5. las hamburguesas 6. música por (by)…

Produce this conversation in Spanish with a partner for presentation. A: What class do you like more? B: I like __________ more. A: In what hour do you have the class? B: I have __________ class in the __________ hour. Then switch roles and do it again!