SOLUCIÓNS PARA O AFORRO ENERXÉTICO E A LOITA CONTRA O CAMBIO CLIMÁTICO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS COCHES ELÉCTRICOS. ÍNDICE 11. LOS COCHES ACTUALES. 22. MOTORDIÉSEL. 33. LOS COCHES ELÉCTRICOS.
Advertisements

Erick Armando Hernández Ruvalcaba Desarrollo de negocios (área mercadotecnia) 1ro A T/M Informática para negocios 22/11/2014.
1.- ¿Por qué vehículos ecológicos? 2.- ¿Qué inicio la fabricación de estos vehículos? 3.- ¿Cuál fabricamos ? ¿Por qué? 4.- Vehículo Hibrido 5.- Vehículo.
Universidad de Guadalajara Centro Universitario de Ciencias de la Salud Licenciatura en Enfermería Semiescolarizada Modulo I Atención a la Salud Seminario.
Webquest La Energía 6º de Primaria. Definición de energía: Causa por la que se producen cambios como que se derrita un cubito de hielo.
Electrodinámica Potencia Eléctrica
Biomasa La biomasa se sintetiza en la transformación de materiales inorgánico en energía para el uso doméstico. Al juntar todos estos materiales inorgánicos.
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Trabajo Práctico química
PROBLEMATICAS AMBIENTALES
Unas reflexiones sobre el futuro de la movilidad eléctrica
Presentación de Silvia Bartolini Miembro del Gabinete del Comisario Arias Cañete, Acción por el Clima y Energía Paquete de Movilidad: Normas de emisión.
ENERGÍA CONCEPTOS BÁSICOS
Javier vildósola Arregui 1ºAC
Beneficios del ahorro de combustible
LLUVIA ÁCIDA.
O CICLO DA AUGA.
CAMBIO CLIMATICO Responsabilidade compartida
A enerxía TEMA -5.
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
PAREMOS O CAMBIO CLIMÁTICO!!!
O efecto invernadoiro en Galiza
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
Respostas fronte ao cambio climático dende o ámbito da enerxía”
OS CLIMAS 1.º FP BÁSICA.
Enerxía Xeotérmica Profesora: Carmen Cid Manzano
El uso de energía en chile
A clonación e as células nai.
ESPAÑA E KYOTO: UNHA CONTA PENDENTE
RECURSOS ENERGÉTICOS Y MINERALES
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Situación de Galiza, con respecto as emisións dos gases invernadoiro.
ENERXÍA DA BIOMASA.
Un modelo de auto autónomo (se maneja solo).
Un modelo de auto autónomo (se maneja solo).
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
Estudo dos Autónomos da CORUÑA
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
O Barroco. Unha arte para a sociedade do seu tempo
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Amaia Larreta Hugo Baumeister Dimas Nieto Silvia Martínez
NADALXOGO 2011 PROGRAMA DE CONCILIACIÓN
Oe mamá… teño unha pregunta Beatriz Pérez Conde
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Segunda Guerra Mundial ( )
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
1 Deseña un experimento para comproba-la seguinte hipótese: O rozamento é debido ás rugosidades que existen nas superficies dos corpos en contacto. Sobre.
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
Erros máis comúns (2ª parte)
Aulas ABALAR.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Podemos predecir a estatura á que vai chegar unha persoa?
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
NORMATIVA E MARCO LEGAL
Energía U.2 Construcción de un futuro sostenible El sector transporte.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
Electricidad y Magnetismo 2018_20
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
Os volcáns.
A CONTAMINACIÓN DA AUGA.
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
TALLER DE EXPERIMENTOS: A CIENCIA SEN LÍMITES
UNHA VEZ REMATADO 4º DA ESO… UNHA VEZ REMATADO O BACHARELATO…..
Os bioelementos e as biomoléculas
Un modelo de auto autónomo (se maneja solo).
Transcripción de la presentación:

SOLUCIÓNS PARA O AFORRO ENERXÉTICO E A LOITA CONTRA O CAMBIO CLIMÁTICO XABIER GÓMEZ DOMÍNGUEZ E PABLO ROMERO VILARCHAO 1º Bacharelato.Ciencias para o mundo contemporáneo 2008-2009 IES Otero Pedrayo.Ourense Profesora: Carmen Cid Manzano

Como diminuír os gases invernadoiro? TECNOLOXÍAS ALTERNATIVAS NOVOS COMBUSTIBLES O coche máis verde é o que non circula I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Como diminuír os gases invernadoiro? TECNOLOXÍAS ALTERNATIVAS Tecnoloxía Downsizing Automóbiles híbridos Coches eléctricos puros Pila de combustible de hidróxeno Coches solares I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

TECNOLOXÍA DOWNSIZING O obxectivo é reducir a cilindrada (en litros) dun coche e optimizar a súa potencia (en cabalos), conseguindo que o seu consumo sexa menor e polo tanto emita menos contaminantes. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vantaxes: Redúcese a cilindrada do motor mantendo as súas prestacións grazas á utilización de tecnoloxías, por exemplo, a incorporación dun turbo, inxección directa, etc. ao mesmo tempo que reduce as emisións. Permite conciliar o aspecto ecolóxico (redución de emisións contaminantes e de CO2) e o aspecto económico (redución de consumos de carburante e tecnoloxía alcanzable). É moi interesante para os fabricantes, xa que lles supón un grande aforro. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Downsizing no mercado: • O exemplo máis importante é a familia de motores TSI de Volkswagen, que dun único motor de 1.4 litros (baixa cilindrada) chega a obter potencias de 170 C.V. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Opel tamén lanza un motor de 1. 6 litros e de 180 C. V Opel tamén lanza un motor de 1.6 litros e de 180 C.V. substituindo ao de 2 litros e 175 C.V., polo que ademais de obter unha maior potencia, aforra un 10% máis de combustible. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

VEHÍCULOS HÍBRIDOS Son vehículos de propulsión alternativa movidos pola enerxía eléctrica que provén de baterías e, ao mesmo tempo, dun motor de combustión interna que move un xerador. O motor tamén pode impulsar as rodas de forma directa. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Tipos: Híbridos en paralelo: o motor de combustión e o eléctrico poden facer xirar as rodas de forma independiente. En serie: o motor de combustión xera electricidade e o eléctrico é o que se encarga da tracción das rodas. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vantaxes: Menos ruído e máis elasticidade ca un motor convencional. Permite recuperar enerxía mediante a utilización de freos rexenerativos. En percorridos curtos non é necesario acender o motor de combustión, xa que chega coa enerxía das baterías. Consumo moi inferior. A potencia eléctrica tamén se pode aproveitar, por exemplo, para aire acondicionado. Desconto no seguro do automóbil polo seu maior nivel de eficicacia e menor grao de sinistralidade. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Desvantaxes: Maior peso ca un coche convencional, xa que hai que engadirlle o motor eléctrico e as baterías. Segue dependendo da gasolina. Incremento da enerxía necesaria para desprazalo. É máis complexo, o que dificulta as súas revisións e reparacións. O seu prezo é bastante maior. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Estrutura interna de dous automóbiles híbridos nos que se observan as súas partes, entre elas a batería. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Coches híbridos no mercado: Á esquerda, Toyota Prius de 2004, un vehículo híbrido de gasolina e eléctrico. Á dereita, panel de información do mesmo vehículo. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Actualmente en España tamén hai autobuses híbridos fabricados por Castrosua. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

http://www.ecoticias.com/20090203-honda-espera-vender-2500-unidades-de-su-nuevo-modelo-hibrido-insight-en-espana-durante-el-primer-ano.html I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Todos podemos contribuír apagando o coche nos atascos e nos semáforos. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

COCHES ELÉCTRICOS PUROS Son vehículos que dispoñen dun motor eléctrico que se recarga a través de baterías, coma se se tratase dun móbil. Animación vehículo eléctrico e híbrido. http://www.bioygeo.info/Animaciones/Automoviles_electricos.swf I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vantaxes: A existencia de baterías permitiría almacenar a electricidade xerada sobrante (por exemplo a eólica ou a solar). É moito máis eficiente que os vehículos que teñen motores de combustión interna, como os convencionais e os híbridos. Custo asequible. Redución do custo de mantemento en ata un 40%. Emisión nula de contaminantes atmosféricos. Baixa contaminación acústica xa que o motor é pouco ruidoso. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Desvantaxes: A implantación do coche eléctrico puro suporía un redeseño da rede eléctrica, xa que se aumentaría o consumo de forma importante. Sería necesario realizar unha revisión semestral. As baterías de chumbo só teñen unha duración de tres anos. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vehículos eléctricos no mercado: A compañía Tesla Motors lanza ó mercado o modelo Tesla Roadster, un automóbil que, ademais da súa estética atractiva, ten outras virtudes: 100% eléctrico. De 0 a 100 Km/h en 4 segundos. Gasta 0.6 céntimos cada Km. O único aspecto negativo é o seu elevado prezo (80.000 dólares). I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Renault anuncia o lanzamento do REVA, un vehículo que custará 12 Renault anuncia o lanzamento do REVA, un vehículo que custará 12.000€ e que xa se vendeu noutros países como Gran Bretaña e Italia. Poderase recargar en calquera enchufe de 220W e ten un indicador de batería que avisa ao faltar 15 km de carga. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Este automóbil eléctrico supón un paso intermedio ata o que será o futuro vehículo de cero emisións. Está en Dinamarca e Israel e tamén forma parte dun proxecto de Renault. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Motor eléctrico O Plan Integral de Automoción, dotado con 800 millóns de euros, e o Plan VIVE II teñen como obxectivo que no 2014 circulen polas estradas españolas un millón de coches eléctricos. http://www.ecoticias.com/20090203-palencia-de-renault-tambien-quiere-fabricar-el-coche-electrico.html I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Nesta viñeta todos os implicados no atasco están pensando que se os outros colleran o autobús, agora eles xa estarían na casa. Debemos viaxar en autobús sempre que poidamos, e así aforramos uns cantos tubos de escape. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

PILA DE COMBUSTIBLE DE HIDRÓXENO Ao incorporaren este dispositivo, os automóbiles empregan esta celda de hidróxeno para producir electricidade que permita o movemento do vehículo. Animación: Autobuses con pila de hidróxeno I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/urbano/2006/05/25/152369.php

Unha pila de combustible é un dispositivo electroquímico de conversión de enerxía, similar a unha batería, pero que se diferencia desta en que produce electricidade dunha fonte externa de combustible e osíxeno. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vantaxes: Alta eficacia ao transformar a enerxía química en electricidade. Cero emisións unha vez que se incorpora ao vehículo. Os únicos residuos son calor e vapor de auga. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Desvantaxes: A obtención de hidróxeno resulta cara, pois supón un gasto de enerxía obtelo da auga ou do metano e ás veces prodúcese CO2. As pilas de combustible e os depósitos de hidróxeno para os automóbiles resultan voluminosos, pesados e caros. Cómpre unha rede de distribución de H. Aínda está en fase de experimentación. As reservas mundiais de platino serían insuficientes para permitir unha conversión total dos vehículos a pilas de combustible, o que provocaría un gran incremento do prezo do platino e un descenso significativo das súas reservas. http://www.hydrogenhighway.ca.gov/facts/sb76info.pdf) http://motor.elpais.com/articulo/sociedad/hidrogeno/pincha/elpepisoc/20081029elpepisoc_1/Tes

Vehículos de hidróxeno no mercado: O Toyota FCHV PEM FC é un automóbil deseñado por Toyota e impulsado por hidróxeno. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Hai numerosos prototipos e modelos de coches e autobuses baseados na tecnoloxía da pila de combustible. As empresas de automoción seguen investigando e xa chegaron a fabricar algúns prototipos. Compañías como DaimlerChrysler, Ballard Power Systems, Ford, Volvo, Mazda, General Motors, Honda, BMW, Hyundai, ou Nissan, entre outras. Segundo a industria do automóbil, agárdase que os primeiros vehículos comerciais estean dispoñibles no ano 2010. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

A primeira estación de reabastecemento de hidróxeno como combustible abriuse en Reykjavik (Islandia) en abril de 2003. Esta estación abastece a tres autobuses construídos por DaimlerChrysler e que prestan servicio na rede de transporte público de Reykjavik. Os únicos subministros que necesita son electricidade e agua. A estación non ten teitume para que en caso de perigo o hidróxeno poida escapar libremente á atmosfera.

COCHES SOLARES Un automóbil solar é un vehículo propulsado por un motor eléctrico, alimentado por enerxía solar obtida de paneis solares na propia superficie do automóbil. As celdas fotovoltaicas converten a enerxía do Sol directamente en enerxía eléctrica, que pode ou ben ser almacenada en baterías eléctricas ou utilizada directamente polo motor.

Vantaxes: Poden operar durante grandes distancias sen Sol. Se fai moito sol, pódese almacenar a enerxía sobrante en baterías. Ademais de células fotovoltaicas, pódese empregar ao mesmo tempo velas que aproveiten a enerxía do vento. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Desvantaxes: Na actualidade aínda non son unha forma de transporte práctica debido á fraxilidade das celdas fotovoltaicas. Só teñen espazo para unha ou dúas persoas. Se unha soa célula está en sombra, bloquea a corrente ao resto da cadea, é dicir, actúa como un diodo. Non é unha enerxía constante. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vehículos solares no mercado: Na actualidade, non hai coches solares á venta. Marcas como General Motors e Honda están traballando na súa investigación. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Algúns prototipos xa conseguiron rexistros espectaculares Algúns prototipos xa conseguiron rexistros espectaculares. O coche solar más rápido do mundo, o Nuna 2, foi capaz de percorrer 6.500 km por toda Europa en 2004 só coa enerxía subministrada polos seus paneis solares. É un vehículo deseñado e construído por estudantes holandeses co apoio da Axencia Espacial Europea (ESA), que proporcionaba as células solares e os compoñentes electrónicos do interior. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

En xaneiro do 2007, un equipo de estudantes da Universidade australiana de Nova Gales do Sur lograba que o seu vehículo, o Jaycar SunSwift III, atravesara os 4.000 km do deserto de OutBack en cinco días e medio. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

En EE.UU lévanse a cabo carreiras nas que participan automóbiles solares. As dúas máis importantes son: World Solar Challenge e North American Solar Challenge. Nelas participan gran variedade de equipos universitarios e profesionais que traballan para o desenvolvemento desta nova tecnoloxía. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Como diminuír os gases invernadoiro? NOVOS COMBUSTIBLES Uso de Biocombustibles Motores de gas natural GLP (Gas Licuado do Petróleo) http://www.idae.es/Coches/portal/CombustiblesAlternativos/CombustiblesAlternativos.aspx I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Debemos combater o cambio climático utilizando cada día combustibles menos contaminantes. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

BIOCOMBUSTIBLES Os biocombustibles, ou agrocombustibles, son combustibles líquidos que substitúen aos fósiles e teñen como materia prima produtos de orixe vexetal. Os máis difundidos son: - Biogás, que substitúe ao gas líquido. - Biodiésel, que substitúe ao gasoil. - Bioetanol, que substitúe á nafta. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Biogás: Obtense dos excrementos dos animais e restos orgánicos agrícolas, que producen enerxía mediante un proceso de transformación química. A súa finalidade é a obtención de electricidade. A electricidade pódese utilizar nos coches électricos

Biodiésel: Obtense do aceite vexetal e no caso dos países que non teñen recursos petrolíferos é un bo combustible e  contamina menos que os derivados do petróleo.

Bioetanol: Prodúcese a partir do azucre, o amidón ou a celulosa. Ten un carácter renovable e presenta unha clara vantaxe na redución de emisións de CO2. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

GAS NATURAL Utilízase na gran maioría o metano. A súa principal vantaxe é que os motores reducen as emisións de monóxido de nitróxeno (NOx) e monóxido de carbono (COx). I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Vehículos de gas natural: “Natural Power”, de gas natural de Fiat. Cando fai uso da gasolina, emite 149 g/km, rebaixando a cifra ata os 115 g/km se o metano é o que alimenta o motor. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense http://www.mma.es/secciones/medios_comunicacion/campanas/pdf/GN_como_combustible_ alternativo.pdf

Ford Focus CNG Mercedes E200 NGT Renault Kangoo CNG Volvo V70 BiFuel

GAS LICUADO DO PETRÓLEO (GLP) É a mestura de gases condensables presentes no gas natural ou disoltos no petróleo. Os compoñentes do GLP (aínda que a temperatura e presión ambientais son gases) son fáciles de condensar, de aí o seu nome. Na práctica, pódese dicir que os GLP son unha mestura de propano e butano.

O GLP (Gas Licuado do Petróleo) é un hidrocarburo que se obtén directamente do proceso de refinado do petróleo cru ou por extracción, derivando tanto do gas natural como do petróleo. Con respecto á gasolina e ao gasoil, o GLP xera menos emisións e, o que é máis importante, non produce partículas PM10, principais causantes da contaminación atmosférica. Fronte ao gas natural, o GLP ofrece como vantaxe unha maior rede de distribución con 13.726 estacións en 26 países europeos (fronte ás 1.642 do gas natural).

As principais vantaxes deste combustible na automoción son: - Emisións de CO2 dun 15% menos cá gasolina. - Un 96% menos de emisión de NOx có diésel e un 68% menos cá gasolina. - Un 95% menos de partículas contaminantes. - Menor consumo que gasolina e diésel para os mesmos km. - Maior duración do motor. - Menos cambios de aceite. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Coches que funcionan con GLP: Os modelos Punto, Bravo e Panda de Fiat estarán dispoñibles no mercado español no segundo trimestre de 2009. O Panda GLP adopta un motor 1.2 de 60 C.V. de potencia, cun nivel de emisións de tan só 116 g/km. O Punto, conta cun propulsor 1.4 de 77 C.V. e unhas emisións de 119 g/km. O Bravo, pola súa banda, adopta un propulsor 1.4 de 90 C.V. e unhas emisións de 134 g/km. http://www.ecoticias.com/20090126-fiat-ofrecera-versiones-de-gas-licuado-del-petroleo-glp-para-el-punto-bravo-y-panda.html

Chevrolet venderá en España coches de combustión por gas licuado do petróleo. Este combustible ten un 15% de eficacia máis cá gasolina, un 80% menos de emisións e un aforro de combustible do 40%.

I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Actualmente, para que a un vehículo considéreselle como ecolóxico debe cumprir tres requisitos: Estar fabricado nunha factoría certificada ISO 14001, emitido por un organismo de certificación independente (Organización Internacional da Normalización) o que leva a constatar o progreso levado na construción do vehículo para conseguir diminuír o impacto ambiental. - Que as emisións de CO2 sexan inferiores a 140 gr/km ou que funcione con bio-combustibles. - Que, polo menos, un 5% das materias plásticas dun vehículo proveñan da reciclaxe e que na súa construción un 95% da masa do vehículo poida ser reutilizable para a fabricación doutros vehículos segundo os obxectivos fixados pola directiva da Comunidade Europea nº 2000/53, de 18/09/2002, relativa aos vehículos fóra de uso. En España, de acordo co Real Decreto 1383/2002, o usuario, se se decide a desfacerse do seu vehículo ten a responsabilidade entregalo a un centro autorizado de tratamento (CAT) ou nunha instalación de recepción. Realmente estes coches son ecolóxicos? Non sería mellor dicir máis respectuosos co medio ambiente?

Coche ecolóxico A partir de outubro de 2009, será posible disfrutar do Aptera 2e da popular firma californiana Aptera Motors, que anunciou que o seu próximo vehículo ecolóxico se porá á venda en outono deste mesmo ano para todos os cidadáns de California que o desexen. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

O 2e vai ser un dos coches más aerodinámicos do mundo O 2e vai ser un dos coches más aerodinámicos do mundo. De feito, ademais de ser eléctrico, só pesa 772 kilos. A isto hai que engadirlle que pode correr distancias de ata 100 km con apenas 2 litros de gasolina e aproveita a enerxía almacenada na súa batería ata chegar aos 160 km. Pero todo isto forma parte da teoría. De momento, os enxeñeiros pediron un pouco máis de tempo para rematar con tranquilidade o que vai ser un dos vehículos máis impresionantes do ano. E é que só hai que observar as súas formas. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

O caso é que a etapa de pre-produción Aptera xa ten claro que o 2e poderá custar entre 32.000 e 60.000 dólares (entre 25.280 e 47.400 euros). Uns prezos que se asemellan moito ao dos outros dous vehículos espaciais e ecolóxicos que Aptera tamén pensa poñer en práctica. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

OUTRAS IDEAS Segundo científicos australianos, os vehículos “intelixentes” son máis eficientes que os híbridos, xa que emiten menos dióxido de carbono. Son automóbiles convencionais provistos de equipos que subministran datos sobre a circulación, de forma que non teñen que acelerar nin frenar inesperadamente, reducindo en ata un 33% o consumo de combustible.

ECO PEDAL: Nissan lanza o “Eco Pedal”, que pretende aumentar a conciencia aforradora do condutor. Se se pisa demasiado, devolve a presión ao pé e unha luz avisa ao condutor no cadro de mandos. Nissan quere incluílo a partir do 2009 e afirma que conseguirá aforros de combustible de entre un 5 e un 10%.

I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Consellos para aforrar carburante: Uso correcto do automóbil: - Evitar sobrecargalo. - Planificar a ruta. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

- Utilizar a primeira marcha só para arrancar. 2. Estilo de condución: - Utilizar a primeira marcha só para arrancar. - Utilizar marchas longas e con baixas revolucións. - Manter a velocidade o máis uniforme posible. - En vez de frear, desacelerar. - O uso de aire acondicionado aumenta un 20% o consumo de combustible Infografía: Consejos para ahorrar combustible al conducir | CONSUMER EROSKI

Unha páxina do IDAE permite coñecer o consumo de gasolina e as emisións de CO2 dos automóbiles: http://www.idae.es/Coches/portal/BaseDatos/MarcaModelo.aspx I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Unha moi boa iniciativa. http://www.viajamosjuntos.com/ I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

Utilizar o transporte público,. a bici… e sobre todo, camiñar. I.E.S. Otero Pedrayo. Ourense

FONTES http://www.ecoticias.com/20090203-honda-espera-vender-2500-unidades-de-su-nuevo-modelo-hibrido-insight-en-espana-durante-el-primer-ano.html http://www.conama9.org/conama9/noticias/noticias_view.php?lang=es&menu=324&idnoticias=2300 http://www.consumer.es/web/es/motor/compra_coche/2007/06/27/164168.php http://www.ecoticias.com/20090203-palencia-de-renault-tambien-quiere-fabricar-el-coche-electrico.html http://motor.terra.es/novedades-coches/articulo/salon-automovil-detroit-46229.htm http://www.ecoticias.com/20090208-la-guinda-del-pastel-a-repartir-es-el-coche-electrico.html http://motor.elpais.com/articulo/sociedad/hidrogeno/pincha/elpepisoc/20081029elpepisoc_1/Tes http://www.iberdrolarenovables.es/wcren/gc/es/doc/public-HIDROGENO.pdf

http://www.ecoticias.com/20090205-aragon-apuesta-por-los-vehiculos-de-hidrogeno-de-hispano-carrocera.html http://www.ecoticias.com/20090209-coches-ecologicos-mas-respetuosos-con-el-medio-ambiente.html http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/urbano/2007/04/09/161444.php http://www.consumer.es/web/es/motor/compra_coche/2007/08/30/166032.php http://es.wikipedia.org/wiki/Coche_solar http://www.consumer.es/web/es/motor/2007/05/10/162545.php http://motor.terra.es/novedades-coches/articulo/salon-automovil-detroit-46229.htm http://es.motorfull.com/2008/08/04/nissan-presenta-el-eco-pedal-para-ahorrar-combustible/