Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROYECTO PILE.
Advertisements

Reunión de Representantes del CPR Región de Murcia 23-mayo-2017
Erabilpen didaktikoak
CEIP Biblioteca Curso 2016/ 17
Las Redes Sociales en el aula.
Subsecretaría de Educación Básica
¿Qué es un periódico escolar?.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
31ª Feira do Moble de Galicia A Estrada , do 16 ó 24 de Setembro
Historia da Literatura galega: a idade media
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
REUNIÓN DE PAIS E NAIS C.P.I. de Panxón.
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
Situación de Galiza, con respecto as emisións dos gases invernadoiro.
Reversión dos procesos de substitución
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
Atención ao alumnado Nun centro de Primaria 12 unidades de Primaria
PROXECTO LECTOR DE CENTRO
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Mª Esther Pérez Enríquez
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
O primeiro terzo do século XX
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
GALICIA RELEVO, HIDROGRAFÍA, CLIMA e MEDIO NATURAL
Introdución á sociolingüística da lingua galega
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
O cómo abordar temáticas difíciles desde la animación lectora
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
CARACTERÍSTICAS Y HORARIOS ESPACIOS Y COLABORACIONES
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
IES MANUEL MURGUÍA
Aulas ABALAR.
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
Linguas e educación en Galicia
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
Comisións de Avaliación
Megafonía do centro escolar
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
FUNCIONAMENTO DO PROGRAMA DE MEDIACIÓN NO CENTRO
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Xornada informativa – xustificación profesorado FSE
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Santiago de Compostela, 2012
TEMA 1: Relevo e ríos de Galicia.
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
ESTRATEXIAS DE LECTURA
Transcripción de la presentación:

Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário Asesoría de Bibliotecas escolares de Galicia Encontro de Bibliotecas Escolares de Matosinhos A-MAR-LER

Os clubs de lectura son: Grupos de dinamización da lectura nas comunidades educativas das que forman parte. Espazos de convivencia e de educación cidadá. Ámbitos de aprendizaxe non formal que contribúen á adquisición de competencias clave (especialmente as do ámbito da comunicación e da información). IES A PARALAIA (PONTEVEDRA) Esta acción intégrase no programa Hora de ler para o fomento da lectura nos centros educativos, incluído á súa vez, no Plan LÍA de Bibliotecas Escolares (Lectura, Información e Aprendizaxe).

Incorporan a lectura dixital co uso dos novos dispositivos de lectura. Integran as tecnoloxías da comunicación e da información de forma natural nas súas actividades (vídeos, blogues, redes sociais, booktrailers...) Crean vínculos de colaboración e realizan actividades conxuntas que axudan a tecer unha rede de lectores por toda a xeografía galega CPI Suárez Marquier (O Rosal, Pontevedra) IES Porto do Son (A Coruña) IES Aquis Celenis ( Caldas de Reis , Pontevedra)

No ano lectivo 2015/2016 Funcionan 239 clubs de lectura, co apoio da Consellería. O 74% do total acolle varios grupos de lectura, dependendo do nivel de estudos, os intereses dos lectores ou as temáticas de lectura. Cómpre salientar que as reunións dos grupos de lectura realízanse fóra dos horarios lectivos (tempos de lecer ou horario extraescolar). Participan directamente desta iniciativa algo máis de once mil lectores e lectoras, entre profesorado, alumnado e familias. Un 26% destes clubs integran un grupo de lectura de adultos, do que forman parte profesorado, persoal non docente e nais/pais da comunidade educativa.

Os 20 libros máis lidos

A escritora premiada no 2016 é Ledicia Costas

Como se organiza un club? Convocatorias

Actividades máis frecuentes IES Xograr Afonso Gómez de Sarria (Lugo) IES Xoán Montes (Lugo) Lectura de libros. Roteiros literarios. Encontros con autores.

Intercambio con outros clubs Blog do club, folletos, cartelaría. Merendas literarias. Recitais, teatro, talleres de escritura creativa. Participación na revista do centro ou outros. Podcast, vídeos. Audiovisuais relacionados. Visitas a librarías e bibliotecas. CPI Alcalde Xosé Pichel (Coristanco, A Coruña) Taller de Escrita con Raúl Vacas Biblioteca Torrente Ballester (Salamanca)

Reunións IES RIBEIRA DO LOURO (Pontevedra)

Roteiros literarios

Selección literaria

Selección literaria

EXPERIENCIAS Vídeo-resumo do Club de lectura CPI do Progreso (Catoira, Pontevedra) IES Ribeira do Louro IES de Poio

O profesorado que coordina os clubs opina: Avaliación O profesorado que coordina os clubs opina: A diferenza de idades permite compartir vivencias con outros “máis lectores” e atender ás súas reflexións. Hai, á vez, unha comunicación entre iguais. É importante o vínculo que se vai creando co alumnado, que permite a continuidade. Un libro leva a outro. O alumnado móstrase disposto a profundar en propostas lectoras máis amplas e variadas. Establécense canles de comunicación entre os diferentes sectores da comunidade educativa. Combínase aprendizaxe e debate. Increméntase a sociabilidade. Apréndese a valorar a opinión dos outros

Potencialidade do club para traballar a expresión oral en todos os seus aspectos. O alumnado vai adquirindo competencia literaria e se sente protagonista do feito lector: “a capacidade crítica e a competencia literaria van aumentando progresivamente”. Valórase a “Xornada de clubs de lectura” e os materiais entregados. Valórase tamén o ”banco de libros”: Libros a eito.

Libros a eito (banco de libros) Ler en mancomún (blog de Clubs)

Obrigadas! http://www.edu.xunta.es/biblioteca/blog/ bibliotecasescolares@edu.xunta.es asesoria.bibliotecas@edu.xunta.es