El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Advertisements

Telling Time.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
TELLING TIME IN SPANISH
(How to tell time in Spanish)
La hora/Time ¿Qué hora es?.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
0 – 100 (Cero-cien) en español
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Need to take Quiz #3 luego: …
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Telling time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (La hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Telling Time (Cómo decir la hora).
La hora/Time ¿Qué hora es?.
What time is it?- ¿Qué hora es?
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
(Cómo decir la hora) How to Tell Time.
Telling Time.
Telling Time (Cómo decir la hora).
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
Telling Time (Cómo decir la hora).
What time is it? At what time…?
Telling Time Para Empezar.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18 Translate the following: Mr. Burden and Mr. Robbins are History teachers. Mrs. Murphy and Mrs. Daugherty are teachers in other subjects/disciplines. Mr. Gruber and I are very smart. (We speak Español.) There is not a French course at BCHS. Are there more than forty teachers here? Yes/No, there are ____ teachers here. Are there more than eighty-two students? Yes, there are more than ninety-nine. Jay-Z 1. Mr. Burden and Mr. Robbins are History teachers. 2. Mrs. Murphy and Mrs. Daugherty are teachers in other subjects/disciplines. 3. Mr. Gruber and I are very smart. (We speak Español.) 4. There is not a French course at BCHS. 5. Are there more than forty teachers here? 6. Yes/No, there are ____ teachers here. 7. Are there more than eighty-two students? 8. Yes, there are more than ninety-nine.

Mr. Burden and Mr. Robbins are History teachers. Mrs. Murphy and Mrs. Daugherty are teachers in other subjects/disciplines. Mr. Gruber and I are very smart. (We speak Español.) There is not a French course at BCHS. Are there more than forty teachers here? Yes/No, there are ____ teachers here. Are there more than eighty-two students? Yes, there are more than ninety-nine.

El objetivo del día I can ask about and talk about classes in school and provide some facts/opinions about them. I can correctly spell and recite all Spanish Personal Pronouns (I, you, he, she, we, you all, they). I can correctly use all forms of SER in the present tense. I can correctly use adjectives in the singular and plural form with any given person/object. I can ask how many of something there is using ¿Cuántos …? and answer how many of something there is using the word Hay. I can correctly use articles (the, a, an) in the singular and plural forms with any given person/object. I can correctly use the words some, any, a lot of/many, few, and same with any given person or object. I can say any number from 1-99. I can ask the time, and also state the time and time of day.

Carro rápido You gotta learn numeros, We can start with 20 it’s veinte, then comes 30, it’s treinta yea that’s the way, then comes 40, it’s cuarenta, now don’t stop now, 50 es cincuenta, they’re numeros now you know how. You gotta learn numeros, 60 es sesenta, 70 es setenta, that third letter went from s to t. 80 es ochenta, 90 es noventa. 100 + more es ciento, 100 alone es cien. 20 es veinte, 30 es treinta, 40 es cuarenta, 50 es cincuenta, 60 es sesenta, 70 es setenta, 80 es ochenta, 90 es noventa. Números uno - cien, muy fácil after veinte. Just say a multiple of diez, then y, then uno – nueve. So remember when you were learning, learning numeros, rememberin’ those multiples of diez, Then all ya did was add y and un fácil number uno to nueve – uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve. Sí, that’s it. Sí, that’s it.

¡REPITA! veinte treinta cuarenta cincuenta sesenta setenta ochenta noventa cien/ciento uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve

Repaso de los números TODOS PIENSAN EN (THINK OF) UN SUSTANTIVO…

Write the número como ##, don’t spell it out! Hay + #30-50 + NOUN+S. 15 17 25 3 8 Quiero + los/las + #51-60 + NOUN+S. 16 18 26 2 11 Tengo + #61-70 + NOUN+S. 19 31 21 No tengo + #71-80 + NOUN+S. 20 23 30 Me gustan + los/las + #81-99 + NOUN+S. 29 4 7 24 22 No quiero + #90-99 + NOUN+S. 28 5 10 No hay +#2-29 + NOUN+S. 27 9 12 1 6 14 13 Write the número como ##, don’t spell it out!

Hay 43 hongos. (Say the number to yourself in Spanish, write the number in Spanish, attempt to translate the phrase.)

Me gustan las 77 perros. (Say the number to yourself in Spanish, write the number in Spanish, attempt to translate the phrase.)

Quiero 66 gatos coreanos. 1. sesenta y seis 2.-8.

TELLING TIME ¿Qué hora es? – What time is it? Es la … / Son las … = It’s … o’clock. Es como la …/Son como las … – It’s about … o’clock. y = and y media = :30 y cuarto = :15 menos = “minus” en punto – sharp, on the dot PPT una

Tarea #11 (35 pts.) Empiece Tarea #11 (35 pts.) (Top ángel grade Tarea #10 y todos reciben 40/40)

Frase de salida Diga su birth time, aproximadamente!