Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Advertisements

Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Calentamiento Translate: *We are smart.
Calentamiento Write 3 things you like in Spanish using gustar.
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de septiembre de 2016 Today is Wednesday, September 28, 2016 On your texbook read the grammar boxes on page.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Negatives.
Las Palabras Interrogativas
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Los Adjetivos!.
¿Qué te gusta hacer?.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
If you have your lines written I will look at them now.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Vocabulary 1-A Realidades 1.
Answer in SPANISH in complete sentences!
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¿Qué te gusta hacer cuando….?
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Día número 53 Español 1—Acelerado
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Describe a las personas con una frase completa.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Describe el pelo de las personas.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen la tarea

Capítulo 1 Personal & Cultural Expression Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán expresar lo que les gusta y no les gusta.

Prueba – 18 & 19 septiembre *MS Spanish jueves y viernes *HS Spanish viernes *You will use the new vocabulary and/or the previous vocabulary to tell us about you. *MS Spanish – use a small index card as a guide, do not STARE at your lines; presentations will begin on Thursday. *HS Spanish – memorize your lines, small index card w/ only a few words for each topic. *Spelling, pronunciation, fluidity, grammar – all will be taken into consideration. Use the rubric as your guide.

Preguntas ¿Cómo estás? ¿Quién es él? ¿Qué día es hoy? ¿De dónde eres? ¿Quién es ella? ¿Te gusta nadar? ¿Qué hora es? ¿Qué es la fecha? ¿Te gusta bailar?

Information for your presentation: Say hello and introduce yourself. Two things you like; in two separate statements separated by the word “también” (also). Two things you don’t like; in two separate statements separated by the word “tampoco” (either). One thing you like to do on Saturdays. “Los sábados…” One thing you like to do on Sundays. “Los domingos…” One thing you like or don’t like to do everyday. “Todos los días…”

Tarea Final draft on your presentation due tomorrow. Index cards due tomorrow for review. HS Spanish – your index card should read: 1) nombre 2) _____/también/_____ 3) _____ /tampoco/_____ 4) Los sábados = ______ 5) Los domingos = _____ 6) Todos los días = ______

Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) A mí me gusta la pizza y también me gustan las hamburguesas.

Repasamos la tarea (una persona muy negativa) Write all sentences and fill in the blanks in the dialogue with one of these expressions: No nada tampoco ni ____ni ANA: Hola, Tomás. ¿Te gusta escuchar música? TOMÁS: No, ____ me gusta. ANA: Pues, ¿qué te gusta más, jugar videojuegos o usar la computadora? TOMÁS: No me gusta _____ jugar videojuegos ____ usar la computadora. ANA: ¿Te gusta practicar deportes? TOMÁS: No, no me gusta ____ practicar deportes. ANA: Pues, Tomás, no me gusta pasar tiempo con personas negativas. TOMÁS: ¡A mí ______!

¿Qué te gusta hacer? En frases completas.

Actividad 8 página 31 – con un compañero ¿Quién es “A” y quién es “B”? Modelo – top right for questions and answers Do 1 – 4 in the box, close your books when you are finished. Switch roles, complete 5 – 8, close books when done.

¿Te gusta/n ________? la pizza el calor el frío los gatos las papas fritas los perros

Actividad 16 página 37 – con un compañero ¿Quién es “A” y quién es “B”? Modelo – top right for questions, the answers should only be in the negative. Do 1 – 3 in the box, close your books when you are finished. Switch roles, complete 4 – 6, close your books when done.

Actividad 17 página 37 In your composition books complete the following task: Ask 4 people, including the 3 at your table, which one they like best. Use the Modelo in the top right when asking the questions. Speak Spanish, do write the question. The Modelo gives you two options (1) you like one more (2) you don’t like either one. Write that persons name and what they prefer, en español. If they prefer swimming = nadar. If they don’t like any = ninguno (none). Must be completed or you will do it for homework.