Welcome/ Bienvenidos Presenters: Ms. Garcia, Ms. Sarmiento, Ms. Rubio, Mr. Vargas, Mr. Rodela, Mr. Jimenez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Interactive Math Fluency Workshop
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
¡Noticias del Segundo Grado!
PRACTICE 1. Veo____ a. Carolina b. a Carolina 2. Veo ____ a. la casa
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Febrero Tarea Noticias de Segundo Grado Asistencia Fechas Importantes
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
La luz es como el agua and CER paragraph
Welcome to 5th Grade! ¡Bienvenidos al 5to Grado!
Unidad 10 Perfect Test Score
JUGAR to play a sport or a game
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Welcome to 5th Grade! ¡Bienvenidos al 5to Grado!
Fourth Grade News April 21st Welcome Elementary School
Español 2 24 de octubre de 2016.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día de los Muertos Español 2 y 3.
Welcome Parents! ¡ Bienvenidos, Padres!
A hacer preguntas en español
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
News from K62/ Noticias de K62
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Welcome Parents! ¡ Bienvenidos, Padres!
Communicative Objective:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
JUGAR to play a sport or a game
Assessments this week:
El futuro español 2, unidad 5.1 p. 334.
Immediate future in Spanish
verde P İBuenos días, clase!  calentémonos
Tema 4B Practice El 11 de mayo.
Metas: I can identify my current proficiency level
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Here, you will find your child’s sight words for the week.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Miranda Rights El Aviso Miranda
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Matemáticas de Secundaria
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Empresas Alimentarias
Jugar.
Responder a preguntas personales en Menti.com
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Transcripción de la presentación:

Welcome/ Bienvenidos Presenters: Ms. Garcia, Ms. Sarmiento, Ms. Rubio, Mr. Vargas, Mr. Rodela, Mr. Jimenez

Agenda Video Major shifts in Math/ Cambios importantes dentro de las matematicas Major shifts in ELA/ Cambios importantes dentro de las artes de lenguaje Games you can play at home to help/ Juegos que pueden jugar en casa para ayudar Comments, Questions, Evaluation/Comentarios, Preguntas, y Evaluacion

Video on Common Core http://www.youtube.com/watch?v=Hp3zmU8iF0E http://www.youtube.com/watch?v=5s0rRk9sER0

Math/ Matematicas Major Shifts/ Cambios principales Explain and Justify/ Explicar y justificar Critique/ Criticar Three Phase Structure/ Estructura de tres fases What are we doing at Hillside to address these shifts?/ Que estamos haciendo en la escuela Hillside para ayudar a los estudiantes?

Language Arts/ Artes de Lenguaje Major changes/ Cambios principales Create a viable argument using evidence from a given text/ Crear un argumento valido usando evidencia de algun texto. Cite your evidence/ Citar la evidencia Close reading/ Leer detenidamente What are we doing at Hillside to address these shifts?/ Que estamos haciendo en la escuela Hillside para ayudar a los estudiantes?

Games/ Juegos These games are designed for you to play at home with your children/ Estos juegos estan disenados para que puedan jugar en casa con sus hijos You will have an opportunity to visit at least three stations/ Van a tener la oportunidad de visitar por lo menos tres estaciones Ms. Garcia – Multiplication Game; Ms. Sarmiento – Simplifying Fractions Race; Ms. Rubio – Algebraic Equations; Mr. Rodela – Measurement and Geometry; Mr. Vargas – Understanding Shifts in Common Core;

Closing/ Clausura Questions and Comments/ Preguntas y Comentarios Evaluations/ Evaluaciones