El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6- La ropa Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales.
Advertisements

Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
 Translate the following: 1.What’s the weather like today? (How is the weather today?) 2.It’s hot, and it’s very sunny today. 3.It’s not cold today, but.
El abrecerebros 12/3/15  Translate the following using IO Pronouns and “–le” Verbs: 1. We don’t care about the movie ________. 2. Are you interested in.
 Translate the following al español: 1. I love leaving (to leave from) home early. 2. I don’t like to get on the bus (say “bus” another way). 3. You (FORMAL)
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
El abrecerebros 17/3/15  Use el verbo SALIR para traducir: 1. The writer, painter, and director left the stage. 2. The young actress went out with the.
El abrecerebros 11/3/15 Indirect Object Pronouns: Traduzca usando los Indirect Object Pronouns: (me, te, le, nos, os, les) 1. I gave them the script (to.
DOP’s (Direct Object Pronouns). Direct Object Pronouns Direct objects are nouns which receive the action of a verb in a sentence. Direct object pronouns.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
El abrecerebros 9/3/15 0 Traduzca usando el pretérito de DAR/VER: 1. I saw the movie yesterday. 2. We saw the show last week. 3. George Jones gave a performance.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Conteste personalmente (¡answer personally!): 1. ¿A qué hora saliste de casa esta mañana? 2. ¿Perdiste tu mochila o algo más? 3. ¿Aprendiste algo nuevo.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
El abrecerebros 8/1/16 Complete the following given the stem-changing verbo: poder (o>ue) – to be able to / can 7. Translate: No podemos comprar un carro.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
El abrecerebros 28/2/12 Translate the following al inglés using IO Pronouns (me, te, le, nos, os, les) and the verb GUSTAR: 1. I like to see plays. 2.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
DOPs Direct object pronouns Los objetos directos.
Capítulo 7 25 of 54 The verbs ir and ser are irregular in the preterite. Note that they have the same forms.
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Chapter 4A. 1) WHAT IS AN INDIRECT OBJECT?  It tells to/for whom the action occurs in the sentence.
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 12/5/17 Conjugate to the Preterit Tense & Translate:
GUSTA Capítulo 2.2.
Complementos Directos (Direct Objects) Unidad 3, Etapa 3
What is the Indirect Object?
Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
SER and SUBJECT PRONOUNS
Object Pronouns There are two types of object pronouns: direct and indirect Direct Object (DO) answer the question “who or what is receiving the action.
Español 1 26 y 27 de octubre de 2016.
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Complementos Directos (Direct Objects)
ESPAÑOL 1, el 17 de noviembre
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Repaso de los pronombres directos
Prueba #2 (40 pts.) – Make up during Bear Time or durante clase!
El abrecerebros 27/2/13 Conteste personalmente (¡answer personally!):
Traduzca al español: El abrecerebros 19/2/ – Papeles
26 - Papeles 14 – Día/Fecha 17 - “¿Usted tiene dolor hoy?”
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Complementos Directos (Direct Objects) Chapter 9
Need to take Quiz #3 luego: …
Makeups para Examen #5 hoy?:…
El abrecerebros 8/2/12 Translate the following:
Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash).
brincar – to jump/hop (skip)
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Meta: 1) I know how to replace the object that is receiving the action in each sentence with a pronoun (lo, la, los, las). 2) I can describe who I WAS.
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
El abrecerebros 9/5/19 3 – Día/Fecha
El abrecerebros 7/2/13 We will translate 5 sentences from El Handout de ayer (con me, te, o nos). 1-5.
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)! 24 – Papeles 20 – Día/Fecha 5 – Pregunte “¿Qué tiempo hace hoy?” 17 – Pregunte “¿Qué es la temperatura hoy?” ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)! Translate the following, then replace the noun receiving the action with a Direct Object Pronoun (lo/la/los/las): I went down (bajar) the ski-lift. I went down it. Penelope didn’t practice the sailboard/windboard. Penelope didn’t practice it. They looked at some bathing suits. They looked at them. You didn’t ski the big mountains. You didn’t ski them. Write en dos maneras (two ways) - Indirect Y Direct Object Pronoun: invitar – to invite **You (FORMAL) invited the teachers. You (FORMAL) invited them. 1. I went down (bajar) the ski-lift. I went down it. 2. Penelope didn’t practice the sailboard/windboard. Penelope didn’t practice it. 3. They looked at some bathing suits. They looked at them. 4. You didn’t ski the big mountains. You didn’t ski them. 5. Write using dos maneras (two ways) - Indirect Y Direct Object Pronoun: **You (FORMAL) invited the teachers. You (FORMAL) invited them.

El objetivo del día I can describe various weather conditions, including durante el verano y el invierno. I can talk about activities in el verano y el invierno (i.e. sports, recreation, etc.). I can correctly use all –AR verbs preterit (past tense) conjugations and past-related words to talk about events that occurred in the past. I can correctly conjugate the irregular YO forms of –car, -gar, -zar verbs to the preterit tense. I can correctly conjugate SER/IR to the preterit tense to translate and interpret phrases. I can change any noun into “it/them” (specifically the pronouns lo, la, los, las) and use it correctly in a sentence. I can infer how languages evolved throughout Europe, including Spanish, English, German, and Portuguese; and I can give examples of cognates in these languages. I can predict how current languages in the U.S. will combine and mesh in the future to form new ways of communicating.

LO/LA/LOS/LAS El repaso de ayer Un video (El muchacho aburrido) Una mejor canción

Para repasar Vaya a sus apuntes y escriba la fecha. Vamos a hacer dos preguntas: TRADUZCA: ¿Where did you buy the (el/la) …? 1. (X.X.) 2. (X.X.) 3. (X.X.) TRADUZCA: When did you buy the (los/las) …s? 1. (X.X.) 2. (X.X.) ~8-9 min. (approx. length of these ↓ canciones) https://www.youtube.com/watch?v=dVnSV6jvraE https://www.youtube.com/watch?v=ysf6wAAE7Rk

Verde – Traduzca las frases Para repasar Negro – Diga las frases Verde – Traduzca las frases P. 286 1. 1 / 3 – Ella compró … … lo compró. 4 / 6 – Compró los … ... misma tienda. 7 / 9 - ¿Cómpro loción … …la compró. 10 / 12 - ¿Compró las toallas … … misma tienda. 13 / 15 - ¿Invitaste a Juan … … lo invité. 16 / 18 - ¿Invitaste a Elena … … la invité. 2. 19 / 21 – Ella compró … … lo compró. 22 / 23 – Invitó a … … lo invitó. 24 / 25 – No miré la … … la miré. 26 / 31 - No miré a … … la miré. 2 minutos

En sus apuntes 5 11 8 17 14 P. 288 26 Historieta Una fiesta 1-5 5 11 8 17 14 https://www.youtube.com/watch?v=eUiTxFwBW-g

Repase todo el vocabulario de p. 274-275 8 minutos en sus grupo Have the persona weakest en español say the palabras/frases. Correct él/ella en pronunciar. Entonces, traduzca las palabras/frases. ~8 minutos

Una actividad …

ÚLTIMA ACTIVIDAD En sus apuntes, escribe ↓ : D M R | ||| || LINK

Demócrata #1 vs. Republicano #1 Una competición del vocabulario: Demócrata #1 vs. Republicano #1 Bonus en Prueba? Dulces?

¿El verbo …?

RECORDATORIO ¡INTERVIEWS Y WEATHER BROADCASTS DUE EL DÍA ANTES DEL EXAMEN! (≈2 días de clase)

Frase de salida (si hay tiempo) ¿Quién da notas a Tarea #9 (30 pts.) para tener 30/20? Random # Frase de salida (si hay tiempo) ¿Dónde compraste el/la …?