Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
INTRODUCTION TO DIFFERENTIATION INTRODUCCIÓN A LA DIFERENCIACIÓN Alison Bixby Stone School.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Hace + Time Expressions
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Las Palabras Interrogativas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Target: Describes people and things.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
Composición # 2.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
Double Object Pronouns
JUGAR to play a sport or a game
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
First Grade Dual High Frequency Words
More sentences that contain if…
Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014
Fish is Fish by Leo Lionni.
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
WASC Asociación de Escuelas y Colegios Junta #3
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Development of the concert programme
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Transcripción de la presentación:

Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014 Foundations for Differentiation: Flexible & Strategic Grouping Fundaciones para la diferenciación: Agrupación flexible y estratégica y flexible Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014

Flexible & Strategic Grouping Agrupación flexible y estratégica Students are a part of many different groups (flexible) that are formed and reformed based on the relationship between student interest, readiness, and/or learning style and the task at hand (strategic). Estudiantes forman parte de una variedad de grupos (flexible) que se forman y reforman basándose en la relación entre los intereses, el nivel de rendimiento, y/o el estilo del aprendizaje del estudiante y la tarea asignada (estratégico).

Why should grouping be flexible and strategic Why should grouping be flexible and strategic? ¿Por qué debemos tener una agrupación flexible y estratégica?

Levels of Grouping Niveles de agrupación

Reflect on your teaching over the past two weeks Reflect on your teaching over the past two weeks. What balance do you include between whole group, small group, and individual instruction? ¿Reflexione sobre su enseñanza de la ultima semana. Qué balance se refleja entre instrucción del grupo completo, grupo pequeño, y trabajo individual?

Walkthrough Data Los datos de los walkthroughs

Levels of Grouping Niveles de agrupación

Identify all the ways you have grouped students over the past two weeks. Identifique todas las maneras que ha agrupado a sus estudiantes en las últimas dos semanas.

Identify the basis for each grouping—interest, ability, learning style, or random. Identifique la base para cada agrupación—interés, habilidad, estilo de aprendizaje, o al azar.

Identify who organized the groups—the teacher or students Identify who organized the groups—the teacher or students. Identifique quien organizó los grupos—el maestro o los estudiantes.

Identify the intent of each grouping—purposeful homogenous, purposeful heterogeneous, or random. Identifique la intención de cada agrupación—homogéneo con propósito, heterogéneo con propósito, o al azar.

Reflect Reflexione How much variety do I incorporate into grouping? How often do I use different groupings? Con qué frecuencia uso agrupaciones diferentes? How much variety do I incorporate into grouping? Do I tend to go back to the same groups? What is my balance between random and purposeful grouping? Do I tend to be more homogenous than heterogeneous? Do I tend to focus more on interest, ability, or learning style when grouping? What balance is there between student and teacher choice? Cuanta variedad incorporo en las agrupaciones? Tiendo siempre usar las mismas agrupaciones? Que balance hay entre agrupaciones con propósito y agrupaciones al azar? Tengo la tendencia de hacer mas grupos heterogéneos o mas grupos homogéneos? Me enfoco mas en los intereses de los estudiantes, sus estilos de aprendizaje, o su rendimiento cuando hago grupos? Que balance hay entre grupos organizados por los estudiantes y grupos organizados por mi? How strategic are my groupings? Qué tan estratégicas son mis agrupaciones?

Goal Meta To create a strong foundation for differentiation by establishing routines to support strategic, flexible grouping. Crear una fundación fuerte para la diferenciación para establecer rutinas para apoyar la agrupación estratégica y flexible.

Objectives Objetivos Today/Hoy This Week/Esta Semana We will reflect upon our practice, evaluate grouping options, and strategically identify at least one new grouping strategy to implement in our classrooms. Reflexionaremos sobre nuestra práctica, evaluar opciones de agrupación, e identificar estratégicamente por lo menos una nueva opción para implementar en nuestras aulas. We will create the materials to implement those strategies. Crearemos los materiales para implementar estas estrategias. We will annotate our lesson plans with grouping strategies. Anotaremos nuestros planes con estrategias de agrupación. We will utilize new grouping strategies in our classrooms. Utilizaremos nuevas estrategias de agrupación en nuestras aulas.

Random Grouping Strategies Estrategias de agrupación al azar Elbow buddies, neighbors, across, diagonal, etc. Compañeros de al lado, vecinos, compañeros en frente, compañeros diagonales, etc. Grouping sticks Palitos de agrupación Clock Reloj

Purposeful Grouping Strategies Estrategias de agrupación con propósito Wheel Rueda Clock Reloj

Purposeful Grouping Strategies Estrategias de agrupación con propósito Wheel Rueda Clock Reloj Playing Cards Tarjetas de naipe