Campana #3 Match each sentence with the correct translation

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Advertisements

Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Spanish NOUNS & ARTICLES
Español el 6 de septiembre.
3/12/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
Description Sentences
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
GREETINGS AND FAREWELLS
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
Making noun and adjective plurals
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Definidos e indefinidos
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Subject Pronouns and Ser
Apuntes: Los Adjetivos
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
Definite and Indefinite Articles.
Escribe the correct translation of each phrase
Complete the following sentences using the word bank.
Subject Pronouns and Ser
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
9/18/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Topic # 1: Greeting each other Objectives: students will be able
Making plurals.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Making plurals.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
¿A qué hora es la clase de español?
Gender & Number of NOUNS & ARTICLES
Día número 53 Español 1—Acelerado
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
La Clase de EspaÑol.
Making plurals.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Making plurals.
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Vocabulario 1.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Subject Pronouns and Verb Ser
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Campana #3 Match each sentence with the correct translation Campana #3 Match each sentence with the correct translation. Write the Spanish version and the letter it corresponds to. ¿Cómo te llamas? Buenas tardes. Buenos días. Hasta luego. Estoy bien. See you later. What’s your name? I’m good. Good morning. Good afternoon.

From your text book (p.38) copy vocabulario in these following boxes: Saludos Despedidas ¿Cómo está? Expresiones de cortesía Títulos Presentaciones ¿De dónde es?

Vocabulario- pg. 38 Today you will finish copying all the vocaulario.

Capítulo 1 Vocabulario Pronunciation practice as a class. We will start from the first box on page 38 of text book and each student will read one vocabulario word/phrase.

Partner practice- using your Ch1 Vocabulario Ask your partner their name Ask your partner how they are doing Ask your partner if you can go to the restroom. Ask your partner where they are from. Then switch

¿Cómo se dice… Escucha Buenos dias. Sientate Mas o menos. Por favor Estoy mal. Te presenta a… ¿Puedo ir al baño? ¿Qué? mi amigo señora Estoy bien. silencio Mi tarea Tengo pregunta lee adiós Más despacio Me llamo… ¿Como te llamas? señorita ¿Como estás? ¿De dónde eres? No sé Nada De nada señor Gracias Repite Sientate

Yo me llamo Harry Potter. Yo soy de Hogwarts. Yo - I Examples: Yo soy Sra. Muñoz. Yo me llamo Harry Potter. Yo soy de Hogwarts.

Examples: Tú eres Juan. Tú eres cómico. Tú eres alto. Tú – You (informal) Examples: Tú eres Juan. Tú eres cómico. Tú eres alto.

Usted – You (formal) Use when speaking to people of authority and of respect Example: ¿Cómo está usted?

Él – He Make sure to put your accent, if you do not- it means “THE” Example: Él es Bob.

Ella – She Pronounced – EH-YA Examples Ella es mi mejor amiga, Dora.

Nosotros – We (Male or Mixed) Formula for figuring out nosotros: Yo + name (boy or girl) Ex: Nosotros somos del Jersey Shore.

Nosotras – We (All female) Formula for figuring out nosotras: Yo (Girl) + name (Girl ONLY) Ex: Nosotras somos las Spice Girls.

Ellos – They (Male or Mixed) Formula: Girl & Boy Boy & Boy Example: Ellos son de “Up!”

Ellas – They (All female) Formula: Girl & Girl Ex: Ellas son de Nueva York

Ustedes – You all Formula for figuring out ustedes: Tú + name (Girl or Boy) Ex: Ustedes son una famila moderna!

Singular Subject Pronouns! Plural Subject Pronouns! Subject Pronouns Box In Spanish, we organize our pronouns and verbs into a conjugation box. THIS BOX IS THE HOLY GRAIL OF ESPAÑOL, MEMORIZE OR BE LOST FOREVER!!! Nosotros/as - We Yo – I Tú – You Singular Subject Pronouns! Plural Subject Pronouns! (Informal) Él – He Ella – She Usted - You Ellos – They (B & G) Ellas – They (G only) Ustedes – You all (Formal)

What pronouns would you use to talk to AND about these people? ¿Cómo le dices? What pronouns would you use to talk to AND about these people? Talk to = Ustedes Talk about = Ellos Talk to = Ustedes Talk about = Ellas Talk to = Usted Talk about = Él

Introduction of Proyecto Proyecto “Why study Spanish?” Do NOT loose this handout, the rubric is on the back. I will use this to grade your project. If you loose it you will have to copy someone’s rubric on a sheet of paper. Due date: A days- 20 de septiembre B days- 21 de septiembre

Fecha: Hoy es viernes, 2 de septiembre We will explore the basic greetings in the target language by listening, reading, speaking, and writing. I will practice translating basic greetings by playing various games and practicing with a partner. Success Criteria: Partner dialogue Word find-matamoscas Writing races textbook activities- listening, reading, writing

Conversación- 5 minutos Partner Dialogue A- Hola, cómo te llamas? B-……………………….. A- ¿Cómo estas? B- …………………… B- Hola, de dónde eres? A- ………………………. B- Quién es tu mejor amigo(a)? A- Él/Ella es _(name)_.

Escucha Buenos dias. ¿Cómo se dice… Sientate Por favor hola Estoy mal. ¿Puedo ir al baño? ¿Qué? mi amigo señora Estoy bien. silencio tarea Tengo pregunta lee adiós Más despacio Me llamo… ¿Como te llamas? señorita ¿Como estás? No entiendo. No sé Estoy mas o menos. De nada señor Gracias Repite Sientate

Writing races- Pesos Señora Coston will say a word in ingles and students must write the word on the board in español. First person to write it correctly gets the peso. Students can help their compañeros by yelling out the Spanish word, however you may not spell it for them in English. You can only spell it in Spanish.

Fotonovela p. 6-7 en el libro Do activity 1 and 2 from page 8 as a class.

Definite Articles el la los las This translates as “the” with a specific noun. Ex: ¿Cómo es la profesora? What is the teacher like? Masculine Feminine Singular Plural el la los las

Notas: Nouns en español What is a noun? Used to identify people, animals, places, things, or ideas. Unlike English, all Spanish nouns even those that refer to nonliving things, have gender. They are considered masculine or feminine. They also have number meaning they are singular or plural.

Masculine nouns: Most male nouns end in “o” El hombre – the man El chico – the boy/guy El pasajero – the passenger El conductor – the (male) driver El professor – the (male) teacher El turista – the (male) tourist

Feminine nouns: most female nouns end with “a” La mujer – the woman La chica – the girl La pasajera – the (female) passanger La conductor – the (female) driver La profesora – the (female) teacher La turista – the (female) tourist

Nouns that refer to non-living things Masculine Nouns Feminine nouns El cuaderno – notebook La escuela – school El diccionario - dictionary La computadora – computer El número – number La palabra – the word El problema – problem La lección – the lesson El autobús – the bus La comunidad - community

Plural Nouns To form the plural, add –s to nouns that end in a vowel. Nouns that end in a consonant add –es Nouns that end in z change to c then add -es Examples: El chico – los chicos La chica – las chicas La lección– las lecciónes El lapíz – los lapices

Next class: Quiz on Greetings and pronouns