¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Objectives  Learn to ask and respond where are someone is from.  Review the capitals.
ALC 8 Fold a paper in 8 sections.. ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Bienvenidos a la clase de español. Por favor, pongan la placa de nombre y la ALC encima del pupitre.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Turn in your seat and face the person in back of you. The student facing the screen reads the.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida lunes el 19 de septiembre.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es martes, el 8 de agosto
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Español 3 24 de febrero de 2017.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Saquen la hoja de práctica
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
Transcripción de la presentación:

¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español. Por favor, pongan la A La Campana encima del pupitre.

Agenda ALC #4 Name test 1 bienvenida card Origin

ALC # 4 ¡Translate to Spanish Hello! Good morning! jueves el 29 de agosto ALC 5 martes el 5 de septiembre ALC 6 Jueves el 7 de septiembre Assesment next time ALC 7 Test/assessment see the north board for what you will have to know. lunes el 11 de septiembre ¡Translate to Spanish Hello! Good morning! What is your name? My name is ____ (write your name) Do not use ¿Cómo te llamas?

ALC # 4 ¡Translate to Spanish Hello! Good morning! viernes el 30 de agosto ALC 5 miércoles el 6 de septiembre ALC 6 viernes el 8 de septiembre Assesment next time ALC 7 Test/assessment see the north board for what you will have to know. martes el 12 de septiembre ¡Translate to Spanish Hello! Good morning! What is your name? My name is ____ (write your name) Do not use ¿Cómo te llamas?

ALC #4 respuesta ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es…

Essential Question Grupos de cuatro numera las personas del grupo 1-4. ALC 4 jueves el 29 de agosto ALC 5 martes el 5 de septiembre ALC 6 Jueves el 7 de septiembre Assesment next time ALC 7 lunes el 11 de septiembre Grupos de cuatro numera las personas del grupo 1-4.

Essential Question Grupos de cuatro numera las personas del grupo 1-4. ALC 4 jueves el 29 de agosto ALC 5 miércoles el 6 de septiembre ALC 6 viernes el 8 de septiembre Assesment next time ALC 7 martes el 12 de septiembre Grupos de cuatro numera las personas del grupo 1-4.

#3 Vas a ser el secretario. Pasa a recoger un marcador.

Content Language Students will be able to ask where others are from and tell where they are from when asked. Students will be able to read, write, ask and respond when others ask where they are from. Objective

Essential Question ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cuál es tu nombre? # Total ____/140 A la campana 1-7 (at the bell) Nombre y apellido _________Español pd Essential questions ALC 1 miércoles el 21 de agosto ALC 2 viernes el 23 de agosto ALC 3 martes el 27 de agosto Please get a stamp on you ALC paper. ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es…

Essential Question Please get a stamp on you ALC paper. # Total ____/140 A la campana 1-7 (at the bell) Nombre y apellido _________Español pd Essential questions ALC 1 jueves el 22 de agosto ALC 2 lunes el 26 de agosto ALC 3 miércoles el 28 de agosto Please get a stamp on you ALC paper. While you wait in line or after you get a stamp, please use your flash cards and practice with 5 other students.

ALC #4 respuesta ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es…

Please take out your flash cards.

Repasar los nombres de la clase. ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Su nombre es… ¡Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo…. Él se llama…. Ella se llama…

Saquen el papel que tiene el título: Nombres, países y capitales. Lado/página 2

En el papel escriban Él se llama…. Ella se llama… Su nombre es…

Por favor, traduzcan las frases. Él se llama…. Ella se llama… Su nombre es…

Traducir (pre-test) Where are you from? I am from….

Traducir Where are you from? I am from… ¿De dónde eres? Yo soy de….

Make a chart under your pretest 4 colums by 8 rows.

Write the following headers above each column. 4 colums by 8 rows. Nombre Ciudad Estado país

Put your information in the second row.

Practicar Ask your partner where they are from? Response should include city, state and country?

Ask 6 other people in the class where they are from using Spanish. ¿De dónde eres? Yo soy de…. Nombre ciudad estado país Al terminar, pasen a recoger el papel de la silla.

Please get a the short story off the chair in front. With your elbow partner. Decide who will read which part and read the story out loud. Answer the Five questions ON YOUR paper. Not the one you are reading from. Simple one word answers will be fine.

Decide which partner will go get ONE paper off the chair in front. It is a play. Divide the parts up and read it out loud. Answer the Five questions ON YOUR paper. Simple one word answers will be fine.

Flash card ¿De dónde eres? Yo soy de….

Lean el artículo ¿Hay O’Brians en la América del Sur? Contesta las 4 preguntas en la hoja de papel Nombres, países y capitales.

How to grade your papers 5 points for tally marks 5 points for 10 names 5 points for the song Juan Paco Pedro de la Mar 5 points 7 students origin 5 points for reading answers. Total 25 points Please write the total above the title.

Turn in your papers. Please put a score of 25 on your papers and turn them into the desks.

Objetivo 2 de ayer. Identify and write the Spanish speaking countries and capitals

Mapas y libros One person needs to go get the maps for each person off the chair. The other person needs to go get one book for the both of you. You may use an electronic device instead of a book if you prefer.

10 minute drill Using the maps at the front of the book You will have 10 minutes to : Write the Spanish speaking countries Star the capital Write the name of the capitals for each country.

Label the oceans.

Dibujar Draw the Spanish speaking country from the eastern hemisphere Label the country and capital drawn.

Cross word (grupos de cuatro) Solve the crossword on the back.

ALC #3 Argentina Bolivia Chile Colombia Ecuador Paraguay Perú Uruguay Venezuela Asunción Bogotá Buenos Aires Caracas La Paz/Sucre Lima Montevideo Quito Santiago

Use another color of writing utensil to mark the correct responses.

Los países hispanos Numera el papel 1=-20 Cada persona tiene un país. Es su país de origin. Hay que preguntar ¿De dónde es? y responder Yo soy de…. Hay que tener 20 respuestas. Escribe Nombre-País

ALC # 4 respuestas Argentina Bolivia Chile Colombia Ecuador Paraguay Perú Uruguay Venezuela Buenos Aires La Paz/Sucre Santiago Bogotá Quito Asunción Lima Montevideo Caracas