¿Que es un buen indicador?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Questions in Spanish.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Scientific Method- Steps followed by scientists to find the answer to a scientific problem. Método Científico- pasos seguidos por los científicos para.
Las categorías didácticas Formas de organización
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Proyecto EDUNABIO Universidad Nacional Agraria (UNA), Nicaragua Managua, Nicaragua 26 de febrero 2016 Carolina Vega-Jarquín, Dra. C. en Biotecnología
Evaluación de programas de nutrición comunitaria
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Examen 4A El mapa gráfico.
Gráficos ¿Cómo aplicamos los gráficos?.
Quiz – 7-10 minutes.
8 de febrero de 2017.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Getting to know you more!
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
Key Performance Indicators
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
El horario Part 1 Icons key: Photo:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Estrategia de Mejora Continua de la Calidad Dr
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
En el Control de Calidad diario. Reglas de Control Cantidad de Controles Corridas Analíticas Ped; Pfr Cantidad de Controles Tratamiento de Controles.
Fish is Fish by Leo Lionni.
La Metas y la Redacción de Objetivos “SMART” en Planes de Trabajo
Ser y Estar To be or….to be?
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Fomento de sinergias en favor de los pastizales de América del Norte
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Question Formation Spanish I Page 52.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Development of the concert programme
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
pas·sion 1. strong and barely controllable emotion. 2. the suffering and death of Jesus. "meditations on the Passion of Christ" synonyms:crucifixion,
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

¿Que es un buen indicador?

Un indicador es: Una medición que sirve para describir un comportamiento, concepto o fenómeno. Puede que no abarque todos los aspectos del fenómeno a medir, pero da alguna ‘indicacion’ de ello. Variables que miden los distintos aspectos de un determinado programa (insumos, procesos, productos, resultados)

Criterios para un buen indicador La validez: mide lo que pretende medir La confiabilidad: los datos utilizados para la construcción del indicador deben ser fidedignos La importancia: la medida logra captar algo que una diferencia para la eficacia del programa La utilidad: los resultados señalan las áreas que se deben mejorar La factibilidad: los datos se pueden recopilar con un esfuerzo y a un costo razonable

Factores que afectan la selección de los indicadores: Disponibilidad de datos requeridos para medir el indicador Tiempo asignado a la evaluación Apoyo financiero disponible para la evaluación Requisitos de las agencias donantes

Los Indicadores pueden ser cuantitativos o cualitativos Indicadores cuantitativos son numéricos (numero, porcentaje, promedio o otra estadística). Indicadores cualitativos son descriptivos/narrativos. Pueden presentarse independientes o como complemento a los cuantitativos

Indicador: % de población en áreas de BMU que implementan el TAES Modelo Indicadores INSUMOS Recursos Humanos y Financieros Desarrollo de material para capacitación Procesos Realice un taller de capacitación en TAES para proveedores en cada distrito Producto Los proveedores capacitados en TAES ofrecen estos servicios Resultado Aumento en las habilidades y conocimiento de los clínicos. Aumenta la disponibilidad servicios calificados que ofrecen DOTS IMPACTO Disminución en la morbilidad por TB Speaker Notes This example demonstrates how indicators are related to logic models. This is a model for one activity associated with the results and logical framework for increasing family planning services. Three indicators are linked with this one activity: # of providers who have completed clinical training is linked to the output of having trained providers. This can provide information to the program about whether they are meeting their targets for training providers % of providers scoring 85-100 on practitioners skills and knowledge checklist relates to the intended outcome of improving their knowledge and skills. # of facilities providing family planning services links to the intended outcome of increasing the availability of services. What is hoped to follow from increasing providers’ skills and knowledge is that more facilities will be able to offer these services. Indicador: % de población en áreas de BMU que implementan el TAES Indicador: % de unidades de salud que tienen por lo menos una persona entrenada en TAES Indicador: % de proveedores que tienen un puntaje entre 85 – 100 en la lista de chequeo de habilidades y conocimiento