EXPERIENCES AND GOOD PRACTICES IN MICROCREDIT PROGRAMS FOR THE POOR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Clusters and Technopoles in Emerging Economies 2 cases in Chile By Cristobal Garcia.
Creating Support in the Community.
4o Encuentro ALOAS 2014 Henry A. Moreno Especialista Principal – División de Agua y Saneamiento Noviembre, 2014 Iniciativa de Agua y Saneamiento del BID.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
1 EXPERIENCIAS Y BUENAS PRACTICAS CON PROGRAMAS DE MICROCREDITO ORIENTADO A LOS POBRES ORGANIZACIÓN DE DESARROLLO EMPRESARIAL FEMENINO.
Overseas Private Investment Corporation Access to Finance : OPIC Support for Small Business Lending in Latin America Deborah Moronese, Insurance October.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
WATER SECURITY FOR SUSTAINABILITY TOGETHER WE MAKE WATER A GLOBAL PRIORITY.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
ORGANIZACIÓN DE DESARROLLO EMPRESARIAL FEMENINO.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
ÁREA ACADÉMICA: INFORMATICA TEMA: CONCEPTOS PROFESOR: SANDRA GPE
Reunión De Padres Sobre La Escuela De Verano
Bienvenidos al taller de
Licenciatura en Contaduría
Presentar un informe técnico
Para Empezar veintitres de enero
TEMA: Condiciones físicas y del ambiente
Overseas Private Investment Corporation
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Presentar un informe técnico
JUGAR to play a sport or a game
viernes 10/21 – Horario Regular
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Educando a nuestros hijos
Student’s name: Introducción: escrito que da la bienvenida al estudiante y le da una idea acerca de los aprendizajes que va a adquirir en el desarrollo.
Cibernética y Computación 1
SUBASTOP Diana Milena García Juárez Silvia Cortes Guillen
Student’s name: Introducción: escrito que da la bienvenida al estudiante y le da una idea acerca de los aprendizajes que va a adquirir en el desarrollo.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Guía para crear una PRESENTACIÓN
Fish is Fish by Leo Lionni.
Tú vs. Usted Grammar Essential #3.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Julio, 2015 Mauricio García Liliana Agudelo
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Overseas Private Investment Corporation
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Guía para crear una PRESENTACIÓN
Presentación de una persona
Hace = For/Since.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Recomendar una estrategia
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
The Present Tense of tener (to have)
THE EXPERT IN ANYTHING, WAS ONCE A BEGINNER.
Pronouns of Emphasis and the verb gustar #17
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Work safely for the most important people in you life, you family Work related injures cause not only time away form production activities at work but.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
GALATIANS 5:1-15.
Main Objective: We want to improve the economical status of Espinoza’s Family by selling pizza a “family business”. Family Project.
Transcripción de la presentación:

EXPERIENCES AND GOOD PRACTICES IN MICROCREDIT PROGRAMS FOR THE POOR Por lo general, las personas encargadas de realizar una presentación deben proporcionar material técnico a una audiencia que no suele estar familiarizada con el tema o el vocabulario. Este material suele ser complejo y excesivamente detallado. Para presentar material técnico de forma eficaz, tenga en cuenta las siguientes directrices de Dale Carnegie Training®.   Evalúe la cantidad de tiempo disponible y organice el material. Limite el área del tema que va a tratar en la presentación. Divida la presentación en segmentos definidos. Siga una progresión lógica sin desviarse del tema principal. Concluya la presentación con un resumen, repitiendo los pasos importantes o elaborando una conclusión lógica. Tenga siempre en mente a la audiencia. Por ejemplo, asegúrese de que los datos son claros y la información es relevante. Intente que el vocabulario y los detalles sean adecuados para la audiencia. Utilice pruebas para respaldar los puntos o procesos clave. Preste atención a las necesidades de los oyentes y conseguirá una audiencia más receptiva. ORGANIZACIÓN DE DESARROLLO EMPRESARIAL FEMENINO.

INTRODUCTION ODEF STARTED OPERATING IN 1985 INITIATED CREDIT PROGRAM IN 1989 BECAME SELF-SUFFICIENT IN 1996 9,200 ACTIVE CUSTOMERS ACTIVE PORTFOLIO US$ 5.2 MILLION 60% OF OUR CUSTOMERS ARE POOR En la introducción, exponga la importancia del tema para la audiencia. Ofrezca un breve adelanto de la presentación y demuestre el valor que puede tener para los oyentes. Tenga en cuenta el interés y la experiencia de la audiencia en el tema a la hora de elegir el vocabulario, los ejemplos y las ilustraciones que va a utilizar. Céntrese en la importancia que tiene el tema para la audiencia y conseguirá que los oyentes estén más atentos.

INTRODUCTION ODEF CREDIT PRACTICES HAVE NOT ALWAYS BEEN GOOD PRACTICES. EXPERIENCE AND EXCHANGES HAVE ENABLED US TO DESIGN GOOD PRACTICES AND STRATEGIES

TWO STRATEGIES FOR SERVING THE POOR WITH CREDIT . START WITH CREDIT. In urban and marginal urban areas Finance known activities, reinforcing through training. START WITH TECHNICAL ASSISTENCE. In the rural area for agricultural loans Teach techniques and forms of production, going on to provide credit support later.

Good practices and experiences starting with credit (First strategy) Begin financing activities that the people already handle. Start off by financing small sums. Training in loan management, self-esteem and gender is essential. In the short term make social investment loans that permit improvements in their quality of life. Si tiene que exponer varios puntos, pasos o ideas importantes, utilice varias diapositivas. Considere si la audiencia va a poder comprender una nueva idea, aprender un proceso o recibir información más detallada de un concepto familiar. Respalde cada punto con una explicación adecuada. Cuando sea necesario, complete la presentación con datos técnicos en papel o en disco, por correo electrónico o a través de Internet. Desarrolle cada punto de forma que pueda establecer una comunicación con la audiencia.

Examples of successful cases using this strategy. Banco Comunal de La Mujer. (Women’s Community Bank) Activity: Lime Production 15 Members First loan $200.00 x person (1997) Present loans $2,700.00 x person. Monthly sales at the beginning $400.00 x person Present monthly sales $3,125.00 x person ($2,725.00 increase in monthly sales) Elija la mejor conclusión para la audiencia y la presentación. Termine con un resumen, una oferta de opciones, una recomendación de una estrategia o un plan, o con el establecimiento de un objetivo. Intente no desviarse del tema principal durante la presentación y tendrá más posibilidades de alcanzar su objetivo.

Banco Comunal Pito Solo (Pito Solo Community Bank) Activity: Fish breeding 17 Members First loan $176.00 x person (1999) Present loan $ 1,125.00 x person Monthly sales at the beginning $2,823.00 Present monthly sales $7,058.00 ($4,235.00 increase in sales)

C.I. Santos Chacón Activity: Handicraft Manufacture. First loan $176.00 (1993) Present loan $1,112.00 Monthly sales at the beginning $294.00 Present monthly sales $2,647.00 ($2,353.00 increase in sales)

C.I. Dilcia Odilia Guzmán Activity: T-shirt Factory *First loan $ 90.00 ( 1997 ) * Present loan $625.00 * Monthly sales at the beginning $ 150.00 * Present monthly sales $ 3,350.00 ($3,200.00 increase in sales)

Good practices and experiences starting with technical assistance in rural areas Equip (Invest in) communities to be able to receive credit. Training and technical assistance to improve productivity and diversify production. 3 to 5 years to accomplish this.

Good practices .......... (pilot program) Do not finance agriculture through payment at maturity Finance the farm and not the crops. Do not expect them to become independent immediately. Continue with training in aspects of business administration.

Examples of successful cases in the rural area using the second strategy. Banco Comunal : Los Naranjos (Los Naranjos Community Bank) 15 member families Initial loan $176.00 ea. ( 2001) Present loan $364.00 ea. Initial crops: 3 crops Present crops: 7 crops

Examples of successful cases... Banco Comunal 1 de Noviembre (1 de Noviembre Community Bank) 10 member families Initial loan $153.00 ea. ( 2000) Present loan $382.00 Initial crops : 2 crops Present crops: 6 crops