Bell Ringer (In your notebook)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pedro, Elena, Laura and Dolores are on an exchange in England. Pedro has to do a survey as part of a school project and interviews the others to find.
Advertisements

Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Spanish 1& 2 Week 6.
Description Sentences
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Telling Time.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Mis amigos y Los Adjetivos
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Preparación para el Examen 4A
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Hoy es el 2 de octubre..
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
More sentences that contain if…
Hoy es miércoles 11 octubre 2017
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Bell Ringer (In your notebook)
Bell Ringer (In your notebook)
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Bell Ringer Test Prep Book page 21 #1-3 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de preparación para la prueba.
Bell Ringer Test Prep Book all questions on page 9 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Prueba de preparación Reserva.
Bell Ringer Test Prep Book #4 on page 7 and all questions on page 8 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
#11- El Tiempo Futuro (Future Tense)
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Write in Spanish (See pag 96)
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Sentimientos.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
#12- El Futuro (Future Tense)
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Description Sentences
Due Now: Write your name on board for presentations
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!)
TAREA Estudian: Study vocabulary list.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enlightenment IDEAlS.
Transcripción de la presentación:

Bell Ringer (In your notebook) What are the 2 steps to adding an amendment to the Constitution? ¿Cuáles son los 2 pasos para agregar una enmienda a la Constitución?

Unit 2 – Foundations of Government, Law and the American Political System Benchmarks SS.7.C.1.7 Describe how the Constitution limits the powers of government through separation of powers and checks and balances. SS.7.C.3.3 Illustrate the structure and function (three branches of government established in Articles I, II, and III with corresponding powers) of government in the United States as established in the Constitution. SS.7.C.3.8 Analyze the structure, functions, and processes of the legislative, executive, and judicial branches. SS.7.C.3.4 Identify the relationship and division of powers between the federal government and state governments. SS.7.C.3.5 Explain the constitutional amendment process. SS.7.C.1.7 Describa cómo la Constitución limita los poderes del gobierno mediante la separación de poderes y los controles y equilibrios. SS.7.C.3.3 Ilustrar la estructura y la función (tres ramas del gobierno establecidas en los Artículos I, II y III con los poderes correspondientes) de gobierno en los Estados Unidos según lo establecido en la Constitución. SS.7.C.3.8 Analizar la estructura, funciones y procesos de las ramas legislativa, ejecutiva y judicial. SS.7.C.3.4 Identificar la relación y división de poderes entre el gobierno federal y los gobiernos estatales. SS.7.C.3.5 Explicar el proceso de enmienda constitucional.

Essential Question What are the 7 articles to the Constitution about? ¿De qué tratan los 7 artículos de la Constitución?

Learning Goal Demonstrate an understanding of the U.S. Constitution (its history, its basic structure, and the principles within it). Demostrar una comprensión de la Constitución de los Estados Unidos (su historia, su estructura básica, y los principios dentro de ella).

What we’re doing today. Review Articles VI & VII Watch: The US Constitution - Breaking Down the Articles Pass out and assign Test Prep Books Work on Constitution Booklet Repase los artículos VI y VII Mira: Constitución de EE. UU. - Desglosando los artículos Distribuir y asignar libros de preparación de exámenes Trabajar en Constitution Booklet

Review Supreme Law of the Land: Article VI Ratification: Article VII Ley Suprema de la Tierra: Artículo VI Ratificación: Artículo VII

The US Constitution - Breaking Down the Articles

Constitution Booklet Assignment for Today You should have finished Article 6 (Supreme Law of the Land) and Article Article 7 (Ratification) last night. Today we will write a Paragraph (page 8 in your booklet) on the importance of having a set of rules for governing. Debiste haber terminado el Artículo 6 (Ley Suprema de la Tierra) y Artículo Artículo 7 (Ratificación) anoche. Hoy escribiremos un párrafo (página 8 en su folleto) sobre la importancia de tener un conjunto de reglas para gobernar.

Exit Ticket How do you feel about your Constitution Booklet? ¿Cómo te sientes con respecto a tu Folleto de Constitución?

Homework Work on your Constitution Booklet. Go to CNN.com, NPR.org, or BBC.com and read an article that you find fascinating Trabaja en tu Folleto de Constitución. Vaya a CNN.com, NPR.org, o BBC.com y lea un artículo que usted encuentra facinating