Yo fui de vacaciones en Chile.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
LOS QUEHACERES DE JORGE
Using the preterite and imperfect tenses!!! 1 Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Let’s look at how.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Let’s look at how each.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Los Adjetivos Possessivos
Español 3 10 de mayo de 2017.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Organización de cuadernos
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
El león es el rey de la selva. …
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Direct & Indirect Object Pronouns
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Español 3 8 de mayo de 2017.
More sentences that contain if…
Egg Baby Project Spanish II.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
¡Bienvenido a Cambridge!
GUSTAR: WARM UP indirect-object2.html.
El agua.
el gran juego de la memoria
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
AR VERBS (Present Tense)
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
De complimento directo, indirecto, y reflexivo
Autonomous Learning Project ALP BASIC 1. ALP  To talk about your favorite famous person. Personal information(first name, last name, nickname, ,
Direct & Indirect Object Pronouns
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
The FRAME Routine Subject Pronouns
This is a quick practice for the rules of rounding significant figures:  When multiplying or dividing, round to least number of sig figs.  When adding.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Yo fui de vacaciones en Chile. SPA II Unit 4 Rhodes This is a presentational writing/speaking project for my level 2s. I gave them the first and last sentence of their travel diary and all the pictures in between. They will fill in the inside with the ACTUAL INFORMATION about Chile. They have to look up the specifics about the places and write 3 sentences per slide in the past. I will check their sentences for accuracy, give feedback, and when they’re done, they’ll narrate each slide and upload their version of the PowerPoint to my Google Drive.

Yo fui a Chile el verano pasado…

Yo salí de Chile y regresé a mi casa en Charlotte.