Getting to know you more!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Advertisements

Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Saying Hello and Goodbye
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Subject Pronouns and Ser
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Esp. 2 R2PE- Interpersonal Speaking Assessment (100 pts
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Subject Pronouns and Ser
¡buenos días!.
Assign the sentences to the correct picture
Take notes and complete ACTS on p.224
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Forming questions.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Question Formation Spanish I Page 52.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Indirect Object Pronouns
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Teach me how to conjugate
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Gustar, Interesar, Aburrir
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: *Caer: Valer: Hacer: Salir: Poner: *Tener:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Getting to know you more! 1st. skit Talking about you and your friends

Prompt Imagine you are meeting someone for the 1st time. Greet them and then tell all about yourself and your best friend. Use descriptions, likes, and how often you do activities during any season of your choice. Remember to give an excuse to say “goodbye” when done!

Fluency: As long as you each tell me about yourselves, including all the information, it’s good! The Interrogator Q/A: This is one person asking a question and the other responding, then repeating the question. (y tu?, y a ti?) The Monologuer: I ask you one question and you know the rest! The A-Fluent: Ask, Listen, Comment and Continue

The Power Questions There will be 6 of these, to be used as necessary. You do not have to use them all but if your partner is not willing to elaborate, then it will be necessary to ask more of these questions. However you can be fluent even if your partner is not. Remember to elaborate on your own. Take anything they give you and comment. Create a connection!

1. Where from *Cultural Connection: different country De dónde eres tú? *Cultural Connection: different country Include the new nationality

2. Personality Cómo eres tú? Yo soy….. *pero según mis ________ soy… *adding more vocab

3. likes A mi me gusta… y… (*frequency). *adding more vocab! Qué te gusta hacer? A mi me gusta… y… (*frequency). *adding more vocab!

4. Seasons and activities Qué haces tú en el (any season)? En el _______ yo ….. (*frequency)

5. Talking about you best friend Mi mejor amigo/a es…. Él/ella es…..(describe)... *pero según sus… Quién es tu mejor amigo/a? If no description is given… Cómo es él/ella?

6. Activities you do together Qué hacen uds. … en … season, por… time of day, los…. days of the week, etc..)? ….. Nosotros (any verb)…

*Frequency? *Con que frecuencia… ? (what activity/verb did they use in their answer?)… ? Add any expression to the beginning or end of your sentence.

Excusas para salir Que hora es? Responde: Son las… (Es la una…) Uf! (Ay!) Tengo que salir! Despedidas (goodbyes) Responde: Son las… (Es la una…) Despedidas (goodbyes)