This powerpoint can be found in our shared area:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Advertisements

¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
¿Qué compras en el supermercado? Unidad 7 Lección 1 El Vocabulario.
Juntos 1 Chapter 8. Me afeito Te cepillas Se peina.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
Los verbos reflexivos Objective:
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
DO NOW Translate the following sentences into Spanish, use notes on daily routines and connector words from last week. 1.First, I wake up and I get out.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Texto: pá Vocabulario (verbo)
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
I need deodorant Do you need a towel? I need toothpaste and a toothbrush I don’t need soap Do you need shampoo and a brush ? I don’t need shower gel or.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Por La Mañana Learning Objectives:
¿Qué son los verbos irregulares?
En mi Casa Unidad 5 A.
EN UN HOTEL.
Español 2 28 de septiembre de 2016.
This powerpoint can be found in our shared area:
En El Pueblo.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Repaso del examen “Mi Rutina Diaria”
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Gustar V. Encantar.
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Capítulo 3 Talking about your daily routine
CONJUGATIONS TOP 10 IRREGULAR VERBS.
This powerpoint can be found in our shared area:
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
You have 5 minutes to fill out the information:
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Telling Time in Spanish
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Infinitive reflexive & vocabulary words Sp2 – Mi Día
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Talking about things you like, and explaining why
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Demonstrative adjective
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Yo me cepillo los dientes todos los días.
Question Formation Spanish I Page 52.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Telling Time in Spanish
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Saying which is the best
Telling Time in Spanish
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish

lunes, el diecinueve de septiembre Estás en tu Casa Learning Objectives To be able to name common household objects To be able to ask and say what you need To be able to use “hace(n) falta”

una toalla un secador un cepillo un peine jabon colonia gel de ducha un cepillo de dientes un peine pasta de dientes jabon colonia gel de ducha desodorante champu

una toalla una secadora un cepillo un peine jabon colonia gel de ducha un cepillo de dientes un peine pasta de dientes jabon colonia gel de ducha desodorante champu

Escribe el orden en que se mencionan (1-11)

How to ask and say that you need something ¿te hace falta ? Add an “n” because it’s more than one me hace falta me hacen falta no me hace falta

¿Que te hace falta(n)….? Ejemplo: 1. No me hace falta un secador ¿ ¿Te hace falta un cepillo? 2. ¿ 3. No me hacen falta un cepillo de dientes y desodorante 4. Me hace falta gel de ducha ¿ 5. ¿ ¿ Te hacen falta jabon y una toalla? 6. Me hacen falta colonia y champu 7. No me hace falta un peine

Le hace falta No le hace falta gel de ducha una toalla Escucha. Copia y rellena el cuadro Le hace falta No le hace falta gel de ducha una toalla pasta de dientes un secador jabon champu desodorante cepillo de dientes *¿necesitas? – I need *necesito – I need *no necesito – I don’t need *aquí - here

E. cepillo E. licelop A. machpú A. champú B. desodorante B. dadnoroeste F. acedors F. secador C. talalo C. toalla G. colonia G. nailcoo D. peine D. pinee H. cagehuddle H. gel de ducha What are the other 3 items mot mentioned? cepillo de dientes, jabon, pasta de dientes

Mira la foto. ¿Qué necesitan estas personas? 1 2 3 4 5 j k a c b h

¿Qué les hace(n) falta…? me hace(n) falta – I need te hace(n) falta – You need le hace(n) falta – He/She needs les hace(n) falta – They need

Me hace falta desodorante Plenary/Starter I need deodorant Me hace falta desodorante Do you need a towel? ¿Te hace falta una toalla? I need toothpaste and a toothbrush Me hacen falta pasta de dientes y un cepillo de dientes I don’t need soap No me hace falta jabon Do you need shampoo and a comb? ¿Te hace falta champu y un peine? I don’t need shower gel or a hairdryer No me hacen falta gel de ducha o un secador

In no more than 25 words describe the most important thing you have learnt today

What other uses can you think of for what you have learnt today?

Thinking time… 1 thing I knew before this lesson which has helped me in the lesson 2 things I would like to find out next lesson 3 things I have learnt today 16 16