2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – It’s necessary that

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Advertisements

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/10 – 3/14.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/3 – 2/7. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
Word of the day (Palabra del día) :
Español 3 Honores – Semana 13– 4/03 – 4/07
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
1 – mostrar – 4 – una pesadilla– 2 – deteriorar – 5 – el pronóstico–
martes 10/11 – Horario Regular 1 - caerse – 2 - cortarse –
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – They say that
1 – acompañar – 4 – la entrada – 2 – ensayar – 5 – el ensayo –
1 – los guerreros – 4 – el héroe – 2 – acordar la paz– 5 – dios –
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
martes 10/17 – Horario Regular
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – has bailado – 5 – hemos corrido –
2 – Videos de La receta favorita
Transcripción de la presentación:

2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – It’s necessary that WARM-UPS, CLASSWORK, & HOMEWORK (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3 Honores – Semana 27 – 2/6 – 2/10 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/6 – 2/10. 1 – Es necesario que– 4 – Hablando de– 2 – Hace falta que – 5 – Por cierto – 3 – Es importante que – 6 – Es necesario – miércoles 2/8 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 27 2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – It’s necessary that 2 – It’s important that 3 – It’s necessary to practice 4 – We need to  

1 – Revisar - Para Empezar Agenda: 1 – Revisar - Para Empezar 2 – Revisar Deber – Cuaderno de gram. p. 48 y 49 Objective (Objetivo): Introducing and changing a topic of conversation; expressing what needs to be done; expressing an opinion   Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.1 Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting.

3 – Texto p. 164 – Así se dice y Vocabulario – Vocabulario Expressing an opinion ¿Qué opinas de Pablo Picasso? What do you think of Pablo Picasso? ¿Qué te parece el cuadro? How do you feel about the painting? ¿Qué piensas de la cantante? What do you think about the singer? Lo encuentro impresionante. I find him amazing. Admiro mucho su arte. I admire his art very much. Para ser sincero(a), me parece que le falta imaginación. To be honest, it seems to me that it needs imagination. Me deja frío(a). It doesn't do anything for me. Para decir la verdad, me cae gordo. To tell the truth, I hate it. No la soporto. I can't stand her.

creativo(a) creative entretenido(a) entertaining formidable tremendous genial great hermoso(a) beautiful imaginativo(a) imaginative magnífico(a) magnificent maravilloso(a) marvelous una obra maestra masterpiece original realista realistic convencional conventional de muy mal gusto in very bad taste

incomprehensible trivial unbearable, intolerable superficial awful incomprensible insignificante insoportable pésimo(a)

4 – Tarjetas de Conjugación – Subjuntivo – car, gar, zar sacar pagar empezar

4 – Repaso – Subjuntivo car, gar, zar y EN GENERAL. 1 – Es necesario que la profesora _________ (clarificar) la lección. 2 – Es importante que ellos ____________ (jugar) bien. 3 – Hace falta que tú ____________ (almorzar) siempre. 4 – Es necesario que nosotros __________ (llegar) temprano. 5 – Es necesario _____________ (finalizar) el proyecto. 6 – Hace falta que Jose ____________ (atacar) al enemigo. 7 – Es importante que tú ___________ (analizar) el libro. 8 – Es importante _______________ (clasificar) los productos. 9 – Hace falta que todos __________ (tocar) en la orquesta.

5 – Cuaderno de gram. p. 50

EL DEBER: miércoles 2/8 – 1 – Hoja de Repaso y Vocabulario p. 164 1 vez más.   2 – Cap. 6 – Primer Paso Prueba – viernes – 2/10/17 – (p. 156 – 166)