MATH VOCABULARY WEEK #9 x-axis –the horizontal number line that, together with the y-axis, forms the coordinate plane. y-axis –the vertical number line.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
11.3 Simplifying Rational Expressions
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
FUNCION LINEAL Una función lineal f tiene por criterio la ecuación f(x)=mx+b, donde m y b son constantes reales. F(X) =es función lineal Y= ecuación lineal.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
RELACIONES Y FUNCIONES
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Gráficas más comunes y sus ecuaciones
Spanish IA Chapter 4.2 Vocabulary Take 3. Initial Activity---La Tomatina Weekly Goal: Talk about some school activities.
4 th Grade Science-2 nd Six Weeks Unit 3, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
El verbo DECIR To say or to tell. El verbo DECIR The verb decir, meaning to say or to tell, is irregular in the present tense.
la ecuacion de una recta
HYPERBOLAS Standard 4, 9, 16, 17 DEFINITION OF A HYPERBOLA
Write the letter of the correct definition or sentence next to the word below. 1.________ Algebraic Expression 2.________ Equation 3.________ Exponent.
Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
DEFINITION OF A ELLIPSE STANDARD FORMULAS FOR ELLIPSES
El verbo venir.
For the following problems, graph the given lines. Para los siguientes problemas, graficar las líneas dadas.
El Salvador san salvador Seth Dodd. Guatemala, honduras.
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
PERFECT SQUARE SQUARE ROOT NATURAL & WHOLE NUMBERS INTEGERS square root – A square root of a number is a number that, when multiplied by itself, equals.
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?. Reto: 7 En muchas ocasiones la información proporcionada en una tabla es tan singulares o importante que se decide.
3 Types of Bonds 3 Tipos de Enlaces
Funciones y gráficas.
Gráficas lineales Área Académica: Licenciatura en Contaduría
Fundamentos para el Cálculo
Cristina fernández-lasquetty
Sebastian Schippers 4toD
Apuntes Matemáticas 2º ESO
Math Vocabulary Week 10 1.  solution of a system of linear equations – any ordered pair that makes all the equations of that system true 2.  system of.
Tema: ECUACIONES DE PRIMER Y SEGUNDO GRADO CON UNA INCÓGNITA
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué Les gusta hacer? 24 de febrero de 2017.
Diferentes tipos de funciones
Apuntes Matemáticas 2º ESO
1.1 Key Concepts.
Numeros Cardinales en Español
Sistema de Referencia sistema de coordenadas cartesiano o
Rectas en el plano cartesiano
Familia de las funciones
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Solución al ejercicio 3 a) Variable. Como se mueve en dirección positiva la velocidad es positiva. b) Cada punto consecutivo de la trayectoria está a mayor.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Interactive notebook page 32
FUNCIONES, MATRICES Y DETERMINANTES
Youden Analysis. Introduction to W. J. Youden Components of the Youden Graph Calculations Getting the “Circle” What to do with the results.
Cambios en los sistemas materiales
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
MEDICIONES Y PROCESAMIENTO DE DATOS
LEY DE CHARLES V - T.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Functions What does it mean to function?
The Imperfect vs. The Preterite
The Verb TENER.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Función cuadrática Graficar la función dada a continuación:
LEY DE CHARLES V - T.
The Days of the Week (Los días de la semana).
PROBABILIDAD Y ESTADISTICA
The Present Tense of tener (to have)
Formas de la Ecuación de la Recta
G analítica 15 ejer recta ¿Cuál es la ecuación de la recta que es perpendicular al eje “x” y que se encuentra a 5 unidades a la derecha del eje vertical?
LEY DE CHARLES VOLUMEN - TEMPERATURA.
Demonstrative adjectives and comparisons
Spanish Numbers por Christian Hunter
Label the sides of the triangle with rise or run.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Matemáticas KELLY JOHANA MONTERROSA Actividad 5 - Parte II - Reconociendo proporcionalidad psicología Bogotá 2019.
Transcripción de la presentación:

MATH VOCABULARY WEEK #9 x-axis –the horizontal number line that, together with the y-axis, forms the coordinate plane. y-axis –the vertical number line that, together with the x-axis, forms the coordinate plane. y-intercept –the y-coordinate of the point where the line crosses the y-axis. slope-intercept form – an equation written in the form y = mx + b. The graph is a line with slope m and the y-intercept b. 5. constant of proportionality – in a proportional relationship, one quantity y is a constant multiple of the other quantity x and is equal to the ratio y/x.

Semana 9 Vocabulario de Matematicas 1. eje x - El eje x es el número de línea horizontal que, junto con el eje y , forma el plano de coordenadas. 2. eje y - El eje y es el número de línea vertical que , junto con el eje x, forma el plano de coordenadas. 3. intercepto - La intersección de una línea es la coordenada y del punto donde la línea cruza el eje y. 4. forma pendiente-intersección - Una ecuación escrita en la forma y = mx + b es en la forma pendiente -intersección. La gráfica es una recta con pendiente m y la intersección b . 5. constante de proporcionalidad - En una relación proporcional , una cantidad y es un múltiplo constante de la otra cantidad x . La constante múltiple es la constante de proporcionalidad . La constante de proporcionalidad es igual la relación de y / x .

constant of proportionality x-axis –the horizontal number line that, together with the y-axis, forms the coordinate plane. y-axis –the vertical number line that, together with the x-axis, forms the coordinate plane. y-intercept –the y-coordinate of the point where the line crosses the y-axis. slope-intercept form – an equation written in the form y = mx + b. The graph is a line with slope m and the y-intercept b. constant of proportionality – in a proportional relationship, one quantity y is a constant multiple of the other quantity x and is equal to the ratio y/x. constant of proportionality slope-intercept form y-intercept x-axis y-axis