Lección 21 para siete y ocho de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Advertisements

Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Spanish 6 – What does the following mean in English?
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 2 de mayo de 2017.
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Lección 10 – 13 y 14 de febrero.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
JEOPARDY Spanish Review
SPN2 – Possessive Prounoun Review
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 15 – Verbos reflexivos
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
First Grade Dual High Frequency Words
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Communicative Objective:
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
0 – 100 (Cero-cien) en español
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Saquen la hoja de práctica
5.2 Possessive Adjectives
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

Lección 21 para siete y ocho de abril ¿Quieres regatear?

Warm up – escribe la conversación Cliente: ¿Cuánto cuesta este bolso? Vendedor: Sólo cuesta treinta dólares. Cliente: ¡Qué lastima! Busco un bolso más barato. Vendedor: Es un bolso muy bonito. Cliente: Estoy de acuerdo. Aquí es veinticinco dólares. Vendedor: ¡Bien! El bolso es tuyo. Cliente: Gracias, ¡Qué ganga!

martes ocho Hoy es ____________ el ____de abril. Warm up: Write regeatear conversation How to access Power points Drill with possessives Intro to possessives Translate, write new version of regetear conversation and perform Essential question: Can I recognize possessives in the 1st or 2nd person? Objective: Student recognizes possessives in the 1st and 2nd person.

https://new.schoolnotes.com/ Follow directions to create school account. Click on my blog page Click on downloads for class powerpoints Click on links for quizlet or wordreference

Rubric and makeup Please read class rubric and makeup sheet. Then sign and date it and have your parents sign and date it. This will count for 25 points in the grade book and you must keep it in your folder.

When you miss class during this nine weeks Review class powerpoint: Write all vocabulary and keep in notebook. Do any exercises Write the makeup paragraph that is listed on last slide. Makeup paragraphs must be submitted within two weeks of missed assignment. 5) 2 copies must have date missed and date turned in. 6) I will provide time once a week for students to read paragraphs. If you miss that day as well, you must come after school.

If you do not have computer access at home, I will provide time for you to work on computers in Rm. 249. You must bring a signed note from guardian.

Drill with possessives La chaqueta roja es mía. Y la chaqueta rosada es tuya. El bolso amarillo es mío. Y el bolso morado es tuyo. Las faldas anaranjadas son mías. Y las joyas de oro son tuyas. Los corbatos azules son míos. Y los pantalones verdes son tuyos.

Introduction of possessive mine matches the gender and number of the item – not the gender and number of the person/persons who it/they belong to mía, mío, mías, míos = mine La falda es mía. = The skirt is mine. El bolso es mío. = The purse is mine. Las faldas son mías = The skirts are mine. Los bolsos son míos = The purses are mine.

La camiseta amarilla es _______.

Las camisetas amarillas son _______. mías

El disco compacto es ____. mío

Los discos compactos son _____. míos

Introduction of possessive yours matches the gender and number of the item – not the gender and number of the person/persons who it/they belong to Tuya, tuyas, tuyo, tuyos = yours La toalla es tuya. = the towel is yours El vestido es tuyo.= The dress is yours Las toallas son tuyas = The towels are yours. Los vestidos son tuyos = The dresses are yours.

¿El coche es ______ (yours)? tuyo mío Sí, es ______ (mine).

¿Los coches son ______ (yours)? tuyos míos Sí, son ______ (mine).

¿La casa es ______ (yours)? tuya mía Sí, es ______ (mine).

¿Las casas son ______ (yours)? tuyas mías Sí, son ______ (mine).

Cultural perspective – shopping in Hispanic countries 3 Readings 1) Circle the cognates (words that sound look like English words and have same meanings) 2) Underline any words you know 3) Try to read the paragraphs

Work in groups I will assign each group a paragraph to try to translate together. Be prepared to present it to the class for a grade.

Warm up – escribe la conversación Cliente: ¿Cuánto cuesta este bolso? Vendedor: Solo cuesta treinta dólares. Cliente: ¡Qué lastima! Busco un bolso más barato. Vendedor: Es un bolso muy bonito. Cliente: Estoy de acuerdo. Aquí es veinte y cinco dólares. Vendedor: ¡Bien! El bolso es tuyo. Cliente: Gracias, ¡Qué ganga!

Translate the conversation Customer: How much is the purse? Vendor: It only costs $30.00. Customer: What a pity. I’m looking for a cheaper purse. Vendedor: It’s a really pretty purse. Customer: I agree. Here is $25.00. Vendedor: The purse is yours. Customer: Thanks! What a bargain!

Write your own conversation about regatear (bargaining) Follow the model given Try to buy something your partner is wearing. If you finish the first conversation practice another with different items. This time should be dedicated to verbal practice.

Closing – el calendario Para el siete y ocho de abril Culture – regatear, tallas Please date all warmups, classwork and worksheets to receive credit for notebook.

Make up paragraph for 4/07 and 4/08 Following the model on slide, write a conversation in Spanish about regeatear – (bargaining). Write 2 copies List date of absence and date submitted No credit given until student has read and answered questions in Spanish. Work must be submitted and discussed within 2 weeks of absence.