WASC JUNTA DE ACTUALIZACIÓN 21 de mayo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
 WASC Parent Home Meeting November 3 rd and 10 th 2014.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
Trust Builder: What characteristics make you a global citizen? Cuales caracteres lo hacen a usted un ciudadano global? Think/Pair/ Share.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Telling Time in Spanish
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Welcome/Bienvenida
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Decadron® (Dexamethasone) (with Alimta ®)
familia, lo que (no) les gusta,
First Grade Dual High Frequency Words
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
APRENDIENDO LCFF & LCAP Objetivos, resultados, indicadores y acciones
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
¿Cómo se pronuncia en español?
WASC Asociación de Escuelas y Colegios Junta #3
el gran juego de la memoria
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
A review for the verb “to be”
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Capecitabine (Xeloda®)
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
¿Qué hora es?.
Raymond Cree Middle School
Teacher language for the Spanish classroom
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Thursday, March 21st is World Down Syndrome Day!
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

WASC JUNTA DE ACTUALIZACIÓN 21 de mayo

Propósito: Resultado: Compartir estatus de acreditación de WASC, áreas para el progreso y como estamos empezando a abordar el plan de acción. Resultado: Facilitar la información dada a sus pequeños grupos de enfoque de las escuelas chicas.

GROUNDING 1-2 Años Probicionario Reporte entero Visita de 2 dias 6-Años / Reporte de progreso mitad del ciclo GROUNDING 6-Años / Reporte de progreso mitad del ciclo Visita de 1 dia 6-Años / Reporte de progreso mitad del ciclo Visita de 2 dias What do you think we received for our WASC accreditation? With a partner explain why you chose that option and why? Share aloud…. 1-2 Años Probicionario Reporte entero Visita de 2 dias Retenida

✓ Acreditacion OTORGADA.. 6-Años / Reporte de progreso mitad del ciclo Visita de 2 dias Questions?

Hubo pruebas convincentes de que: Más tiempo debe ser dado al mitad del ciclo de revisión del plan de acción y de los avances en áreas tales como: Análisis / El uso de datos de los estudiantes El programa de instrucción Crecimiento y desarrollo del liderazgo y el personal. Se recomienda una visita de dos días a los tres años basado en el alcance y la gravedad de las areas de progreso y el tamaño de la escuela. Accreditation was given based on.. The compelling evidence Please read and share with a partner…. Any questions?

Meetings 2x per semester Meetings 3x per semester YEAR ONE Meetings 2x per semester Actualizar Reporte de Progreso, Refinamiento de el Plan de Acción SEHS Ciclo de 6 Años 2015-2016 YEAR TWO Meetings 3x per semester Actualizar Reporte de Progreso, Refinamiento de el Plan de Acción CONTINUA 2020-2021 2016-2017 YEAR THREE Meetings monthly Actualizar Reporte de Progreso, Refinamiento de el Plan de Acción y visita de 2 dias Because this is ongoing, our new cycle starts again next year… in preparation of our 3 year mid-cycle 2 day visit Questions? 2019-2020 2017-2018 2018-2019

TODOS DOCUMENTOS ESTAN EN: tenemos que demostrar que… Hemos abordado las áreas críticas para el seguimiento a lo largo del plan de acción de la escuela (CANs 1-3) Hemos avanzado adecuadamente sobre la ejecución del plan de acción en toda la escuela (latas 1-3) Mejoria de rendimiento de los estudiantes en relación con los resultados escolares del alumno (PRIDE) y los estándares académicos TODOS DOCUMENTOS ESTAN EN: http://smartjaguar.com/wasc/focus-groups/ The areas of follow-up and CANs will be addressed and embedded into all PD (Dept/SS/PLCs …) as Schoolwide Goals and WASC GOALS

¿Cómo estamos empezando a abordar el plan de acción? Instrucción Core (Tier 1) Intervención instrucción diferenciada, CCSS, PLCs. Salon Escuelas pequeñas Escuela general ¿Cómo estamos empezando a abordar el plan de acción? Carrera / Preparación Universitaria Temas escolares de escuelas pequeñas / temas a lo largo del plan de estudios. Plan de estudios de las escuelas Pequeñas a través de “Advisory” We will continue to embed areas of follow-up and CANs into our PDs from (PLC-Dept-small schools etc…)