Práctica-Interpersonal Writing Assessment

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

Querido Sabelotodo This is a compiled list of problems that you and your classmates created. Your task as Dear Know It All is to address at least 5 of.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
I. Repaso: ¿Qué es el Se Impersonal? We use Se to avoid specifying a person who is doing the action in the verb. Aquí se habla español. Se vende fruta.
Tarjetas postales 4a projecto.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Indefinites and Negatives
OV7 - Enloquéceme.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Proyecto de vocabulario de la ciudad
} } Vocabulario Nuevo Making an apology Discúlpame Perdóname
Español 1 9 de diciembre de 2016.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Getting to know you more!
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
El Imperfecto Español 2.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
¡buenos días!.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Verbs that end in –AR in the Infinitive
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Speaking assignment: How to be a good ……
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Teach me how to conjugate
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Vocabulario 1.
Communicating With Staff Pablo Garcia Clavel MED 4E English Medical Teacher: Zheila Carrillo Adame.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Transcripción de la presentación:

Práctica-Interpersonal Writing Assessment Prompt: Although you normally have a wonderful relationship with a significant person in your life, you are currently experiencing a disagreement/conflict and are seeking advice from Querido Sabelotodo (“Dear Know-It-All”). Describe the relationship you have with this person (sibling, boyfriend/girlfriend, best friend, parent, teacher, etc.) Describe how you and this person get along Describe the good and bad qualities of the relationship Describe a problem/conflict you are currently having with this person that has at least 3 specific details/components Ask for advice on how to resolve the issue(s) Write at least 100-125 words and include the word count at the bottom Sign off anonymously with a name that reflects your problem Look at the example on the next slide but DO NOT PLAGIARIZE! “Share” the letter w/the 2 other classmates you were assigned to & Sra. Ryko andrea.rykovich@thompsonschools.org Name it-LastNameH#G#Sabelotodo

Ejemplo: Querido Sabelotodo, Yo tengo un conflicto con una de mis amigas. Catalina es mi mejor amiga y usualmente pasamos mucho tiempo juntas y cuando yo tengo un problema ella me apoya. Normalmente es una persona muy cariñosa y comprensiva pero en este momento, no es. Ella ha convertido y es molesta e infantil. Recientemente yo conocí a un chico guapo y quiero salir con él. Yo le dije a Catalina y ahora ella me parece irritada y enojada. Usualmente nos discutimos todo lo que pasa en nuestras vidas pero ahorita no quiero decirle nada. Catalina es muy celosa y habla mal de mí a los demás (1). No entiendo por qué ella es tan celosa. Ella es una buena persona pero nunca está contenta con todo lo que tiene (2). Estoy preocupada porque pienso que ella no es agradecida (grateful) por nuestra amistad y no reconoce que es un regalo (3). No sé cómo ayudarla. Espero que ella pueda ver que es una chica muy afortunada a tener una mejor amiga como yo. Por favor, ayúdame a ayudarla. ¿Qué debo hacer? ¿Qué me aconseja? Atentamente, Irene Irritada (175 palabras)

Respuesta-Interpersonal Writing Assessment Consejos: You are Querido Sabelotodo (“Dear Know-It-All”) responding to the problem/conflict given to you. Clearly state what advice you are giving to help the person resolve the problem/issue. Write a 100-125 word response. Use the subjunctive and all of WEIRDO. Sign off as Sabelotodo. Respond to 2 different classmates conflicts/problems as Sabelotodo Create a new page/slide with your response and sign off as Sabelotodo + your name (ie: Sabelotodo Ryko) Include the word count at the end of your response

Ejemplo: Querido(a) ____________________ , Yo siento que tú tengas este problema. Pues, ¡ojalá que yo pueda ayudarte! ¡Buena suerte! Espero que te ayudé  Atentamente, Sabelotodo (+ tu nombre) (# de palabras)