El papel del autor Managua, Nicaragua, 2010.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Advertisements

Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
El papel del autor Managua, Nicaragua, ¿Cuál es el papel del autor?
Telling Time.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Tell your partner about: 1. Two things you wish you had/hadn't done when you were younger. 2. Two regrets you have and you want to overcome.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
¿Qué son los verbos irregulares?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Licenciatura en Contaduría
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Español 1 9 de diciembre de 2016.
(How to tell time in Spanish)
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
ABIGAIL RAMÍREZ ALICIA DE LEÓN Behavioural Interview Questions.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Preparing for the Persuasive essay
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Forming questions.
Acuerdos Escuela-Familia
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Teach me how to conjugate
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Lamento mucho que te pasara esto
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

El papel del autor Managua, Nicaragua, 2010

¿Cuál es el papel del autor?

EJERCICIO 1: Motivación del Autor y el Lector EJERCICIO: Divídanse en grupos y discutan qué motiva (o desmotiva) a los autores a publicar y leer su revista Informe: Escoja a una persona para sintetizar la discusión de su grupo Discusión general: Considere lo que otros grupos dicen y similitudes y diferencias que existen. The aim of this exercise is to get participants to think about author motivation with regards to their own journals and to learn about the journals of the other participants.

Motivaciones para publicar Diseminación (54% primera selección) Proyección para la carrera (20% 1a) Para mejorar el financiamiento de investigación (13% 1a) Ego (9% 1a) Protección de patentes (4% 1a) Otra (5% 1a) Bryan Coles (ed.) The STM Information System in the UK, BL Report 6123, Royal Society, BL, ALPSP, 1993 This old survey does not present any ground-breaking data - but compare it to the data from the ALPSP survey taken 6 years later - the results have remained pretty much identical

Motivaciones para publicar If people ask, the results of this survey “What Authors want” are available from the ALPSP website - www.alpsp.org In 2005 another survey was carried out by Alma Swan and her team at Key perspectives and the reasons were identical! “What authors want” ALPSP survey, 1999. From www.alpsp.org

¿Qué quieren los autores? Fijar la autoridad Jerarquía de la revista Visibilidad y lectura Reconocimiento de arbitraje Citación Rapidez Acceso Archivo Experiencia de publicación positive ¿Qué más … ? Ask participants if there are any other items that they think authors want - make a note of these. NB. Editors are also authors too or will have been at some point. Ask them to work in pairs and think about what motivates them to publish. Recognise that motivations may be different in different countries. What do their author’s countries want?

Razones para escoger una revista Reputación de la revista Cantidad de lectores Factor de Impacto Rapidez de publicación Reputación del consejo editorial Envío de manuscritos en línea Versiones impresas y electronicas Permiso para post-impresión Permiso para post pre-impresión Retener los derechos de autor (2005 CIBER Author Survey http://www.slais.ucl.ac.uk/papers/dni-20050925.pdf) Open Access – 30% of respondents said it was fairly significant, very important or the most important consideration when choosing a journal in an article published in the Journal of the Royal Society of Medicine in 2006. Deciding factors in order of frequency Impact Factor7 Target audience6 Prestige4 Topic3 Cost2 Speed of publication2 Quality2 Visibility2 Open Access status2 Factors influencing publication choice: why faculty choose open access Stefanie E Warlick #1 and KTL Vaughan #2

Barreras de publicación CORAF (1998)* identificó dos razones principales: Falta de habilidad para la escritura científica Falta o insuficiencia de medios financieros o materiales necesarios para la publicación Otras barreras: Falta de apoyo o voluntad institucional para compartir los resultados de investigación Actitudes de revistas internacionales hacia los autores del Sur Falta de confianza y habilidades para escribir en inglés *CORAF/WECARD. Etude de faisabilité pour la création d’un système d’information intégré sur la recherche agricole pour le développement en Afrique de l’Ouest et du Centre. 1998.

http://www.authoraid.info/

http://www.latindex.ucr.ac.cr/talleres.php

Cómo puede apoyarse a los autores? Guía clara para envío de manuscritos Especificaciones claras para el envío del trabajo (Tópicos, audiencia, tiempo límite, submission formatos, etc.) Apoyo al autor – guías sobre cómo mejorar las habilidades de escritura (véase authoraid.info y otros servicios de apoyo para las revistas ej. Emerald), información sobre fuentes de financiamiento en ciertos campos, etc. Retroalimentación constructiva. http://info.emeraldinsight.com/authors/index.htm Support and services Writing for Emerald If you are researching, teaching or consulting in management, or are yourself a manager with something to say, we aim to be your publisher of choice. Discover the benefits and opportunities in our Writing for Emerald section. Editor interviews What are, and what will be, the hot topics in your interest areas? What criteria do editors and reviewers use to select papers? How could you increase your chances of publication? Find out by hearing what our editors have to say. Editing service The Emerald Literati Network Editing Service allows authors to contact experienced copy editors to help improve the standard of English in a paper before it is submitted to a journal for consideration. Emerald Literati Network Find out who has won one of our prestigious Emerald Literati Network awards. These awards recognize the efforts of authors and editors and celebrate the outstanding contributions many have made, not only to our journals, but to the body of knowledge itself. Author workshops Emerald Author Workshops are a unique initiative – advice on how to get published direct from the publisher. Why not host a presentation at your institution? "How to..." guides A comprehensive set of "How to..." guides for authors – advice direct from the publisher on planning, writing and revising an article, by yourself or with others, to maximize its chance of acceptance by your chosen journal. "Emerald has been operating for a long time with a great reputation. It is known for its quality publications and customer friendly policies. Being one member of the IGDR EAB means that I am one member of the Emerald family. I am proud of this." – Dr Tarun Kabiraj, Indian Statistical Institute Kolkata, India.

Responsabilidades del autor Enviar solo manuescritos que sean originales o inéditos, minuciosamente revisados y sin fraudes Enviar el manuscrito solo a una revista a la vez Responder a los comentarios o críticas positivas Respetar los plazos de tiempo Reconocer todas las fuentes de financiamiento que recibió Cumplir con los requisitos de envío. Of course, authors also have responsibilities. However, do the journals tell the authors what their responsibilities are – or do they assume that the authors should know (think of new authors – how will they know)? Notes such as this should be given in author guidelines

¿Cómo seleccionar al autor invitado? Prepare una lista de aspectos para decidir: 1. ¿Por qué escojo a este autor? 2. ¿Puedo definir claramente el asunto que va a tratar? 3. ¿Puedo dar un ejemplo del estilo? 4. ¿Cuál sería la audiencia? 5. ¿Cantidad de palabras? 6. ¿Fecha límite para el envío? 7. ¿Será arbitrado? 8. ¿Fecha de publicación? 9. ¿Hay algún conflicto de interés? Ask how many participants actively commission content – reviews, case studies, opinion articles, etc. These are generally considered to be high value by readers. If there is any experience of commissioning articles in the room, ask them for their own experience of this to share with the participants.

EXERCICIO 2 – Planeando cómo mejorar el envío de los autores EXERCICIO: Organícense en grupo y definan un plan para mejorar el envío de los manuscritos de los autores Informe: Escojan a una persona para hacer una síntesis de la discusión y acuerdos del grupo Discusión general : considere lo que los otros grupos dicen y cuáles similitudes y diferencias se han señalado.

Buena práctica - Síntesis La relación con los autores debe ser transparente y constante Se le debe ofrecer información de buena calidad Proveer comunicación y decisiones rápidas y a tiempo Estar preparados para apoyarlo y guiarlo Estar preparados para rechazar artículos Puede ser del interés de los autores Sugierir publicaciones alternativas Remember that authors are the life-blood of a journal - but it is not in the journal (or the author’s interests) for bad material to be published, or the reputation of the journal to suffer. Encourage them to suggest other AsiaJOLs to any authors they reject where the paper was of high quality, but did not fit with the scope of their journal.