Partner conversation practice

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Chap. 2: A Conocernos Part 2  QUESTION FORMATION:  1. To ask questions that may be answered sí or no.  ¿(Tú) Eres inteligente?Are you intelligent? 
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Las Traducciones Capítulo 2 – Repaso del capítulo.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
¡A conversar! Cap. 7 1.Find a partner. 2.Decide which person will be “a” and which will be “b” 3.As you are prompted, try to have the conversation according.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
 Let’s learn to ask and answer questions. 1. Speaking about age I’m 35 years old. Lara is 18. My parents are 62 CHECK FOR MISTAKES Sarah has 20.* Peter.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Español.
Target: Describes people and things.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Question Formation Español Uno.
Para Evaluar: By now you should know…
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
End of Year Oral Assessment
Español 1 29 de marzo de 2017.
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
Preguntas y respuestas
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Translate the following passage from Spanish into English
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Telling at what time something happens
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
¿Cuándo es el cumpleaños de…? – When is …’s birthday? ¿Cuántos años
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
U3E2 Prueba. 25 points. miércoles, 5/10
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Which class / classes do you prefer?
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Formation Spanish I Page 52.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
How do I ask a question in Spanish???
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Partner conversation practice Find a partner. Decide which person will be “a” and which will be “b” As you are prompted, try to have the conversation according to the cues. After about 30 seconds, the teacher will advance the slide, and you will see a correct example on the screen. Check your answers at that point. Reverse roles (a/b) and repeat, reading it correctly (out loud), practicing the correct grammar, pronunciation, and vocabulary.

When is your birthday? Answer

¿Cuándo es tu cumpleaños? Answer (Mi cumpleaños) es el 18 de mayo. When is your birthday? ¿Cuándo es tu cumpleaños? Answer (Mi cumpleaños) es el 18 de mayo.

Do you like science fiction movies? Answer

Do you like science fiction movies? ¿Te gustan las películas de ciencia ficción? Answer -Sí, me gustan mucho. -Sí, me gustan algo. -No, no me gustan; son tontas.

Do you like sports or videogames more? Answer

Do you like sports or videogames more? ¿Te gustan más los videojuegos o los deportes? Answer Me gustan más los deportes.

What’s English class like? Answer

What’s English class like? ¿Cómo es la clase de inglés? Answer Es interesante. Es difícil. Es fácil. Es divertida.

(name someone from our school) What is [student] like? (name someone from our school) Answer

(name someone from our school) ¿Cómo es Eva? Answer What is [student] like? (name someone from our school) ¿Cómo es Eva? Answer Es bonita, y muy inteligente.

How old is Mr. Roggio? He is 31 yrs. old.

¿Cuántos años tiene el Sr. Roggio? He is 31 yrs. old. How old is Mr. Roggio? ¿Cuántos años tiene el Sr. Roggio? He is 31 yrs. old. (Él) tiene treinta y un años.