Mi rap español Remember! A good rap has…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Advertisements

Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
OPINION ESSAY
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
El Imperfecto Español 2.
El león es el rey de la selva. …
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Para Evaluar: By now you should know…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¿Qué sabes tocar?.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 3 de marzo de 2017.
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Español 2 24 de octubre de 2016.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El Imperfecto Español 2.
Egg Baby Project Spanish II.
El horario Part 1 Icons key: Photo:
Descripción Formas y colores
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Información sobre países
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Señora Daniele, Profesora de Español
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Gustar (To Please) like.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
El agua.
Agenda -QUIZ: Tell me the times… -Note-taking: Verb GUSTAR - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives.
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Describe a las personas con una frase completa.
Quasimodo: Last person in each row grab: Markerboards, erasers, & markers Get ready for your vocab quiz!
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Mi rap español Remember! A good rap has… a memorable, catchy chorus (repeated a lot) lyrics/words that repeat within a line (to make them fit better) words that you are confident with (keep it straightforward) a clear strong rhythm for rap a good fit between words and music Pupils are hopefully now getting practised with their own verses and are beginning to work in groups on a chorus to tie it all together. Give them these messages and show them two examples of rap verses. (Tell them these were written by older pupils to encourage them that they are doing really well  ) Hopefully you and they will feel that they are working towards a group performance in front of the class. If so, they will eventually need the feedback slide to help them make positive comments on each other’s performances.

Dos ejemplos Me llamo Savannah y no tengo hermanos Tengo el pelo marrón y los ojos castaños Rosa es mi color favorito Bailar y correr me gustan mucho. Me llamo Aaron y soy deportista Me gustaría ser futbolista Mi equipo Liverpool es mi favorito e Ica Casias me gusta mucho.

Mi rap Write a rap introduction about you, your likes and dislikes (this year you have learned about foods, meals, sports, music and instruments) Write 4 lines (try to make them quite long) Try to include rhyme if you can More importantly, think about the rhythm Say the words over and over to a steady beat Display this slide when pupils are working / practising in their groups. When you have your individual rap verse, join together with 2 or 3 others and try to come up with a short catchy chorus that can go in between your verbs – it makes sense to you simple questions, repeated (e.g. Cómo te llamas / Cómo eres / Qué te gusta?)

fue Pienso que... creativo/a efectivo/a tu presentación seguro/a divertido/a rápido/a lento/a imaginativo/a organizado/a interesante tu presentación el ritmo el ‘beat’ la letra la música la secuencia la pronunciación muy bastante relativamente poco fue I think that your presentation, rhythm, beat, words, music, sequencing, pronunciation was very, quite, relatively, not very creative, effective, secure, fun, fast, slow, imaginative, organized, interesting