La luz es como el agua and CER paragraph

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Advertisements

POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Identidad: La familia Español 2.
Unit: Los Viajes La luz es como el agua by Gabriel García Márquez
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
El Imperfecto Español 2.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 3 24 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Las Palabras Interrogativas
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Las Palabras Interrogativas p.154
Español 2 3 de marzo de 2017.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Las Palabras Interrogativas
Español 1 10 de febrero de 2017.
La Salud Vocabulario Español 2.
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Repaso de los pronombres directos
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Forming questions.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
La familia The Family.
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

La luz es como el agua and CER paragraph Español 2

AGENDA Repasar la rúbrica para el CER La luz es como el agua audio Compartir anotaciones con su pareja Discutir y resumir el cuento con su pareja Preguntas de comprensión y análisis CER paragraph

How to obtain a 4 on the claim? The claim answers the question. The claim is written in a clear and complete sentence. The claim stays on topic and gives the reader a clear perspective. The claim is on topic with the reading/discussion. Lee la explicación de la afirmación. Con su compañero de a lado, discutan y resuman los puntos principales para obtener un 4 usando un resumen de una oración. (post it) __________ Read the explanation of the claim. You and a partner will discuss and summarize the main key points to get a 4 in a one sentence summary.

How to obtain a 4 on the evidence? The evidence is in form of a quote or example from reading/discussion. The evidence supports the claim. The evidence is also introduced in a formal and objective tone. A sentence starter is used correctly Lee la explicación de la evidencia. Con su compañero de a lado, discutan y resuman los puntos principales para obtener un 4 usando un resumen de una oración. (post it) __________ Read the explanation of the evidence. You and a partner will discuss and summarize the main key points to get a 4 in a one sentence summary.

How to obtain a 4 on the reasoning? The reasoning gives a clear explanation on how to evidence supports the claim. The reasoning is written in well-developed sentences (3 minimum) The purpose of the evidence is provided A sentence starter is used correctly Lee la explicación del razonamiento. Con su compañero de a lado, discutan y resuman los puntos principales para obtener un 4 usando un resumen de una oración. (post it) __________ Read the explanation of the reasoning. You and a partner will discuss and summarize the main key points to get a 4 in a one sentence summary.

AUDIO Listen to the audio Analyze the images to help you review the story https://www.youtube.com/watch?v=86J0geKBXIU https://www.youtube.com/watch?v=86J0geKBXIU

Recordatorios Basic Level Students: Vocabulary given should be used in Spanish. Proficient-Advance Level Students: Questions should be answered in Spanish or both languages when necessary. No exceptions.

Comprehension Questions Answer the comprehension questions using complete sentences. You do not have to copy the questions. You can access the comprehension questions on the school website under week 15.

Preguntas de interpretación Independently, answer the following questions using complete sentences. You do not have to copy the questions. Why do you think that having a big house in Cartagena, they live in Madrid in a small apartment? Explain. The children take advantage that their parents are not home and flood the apartment and keep it a secret; They only tell their peers. Why do you think they do that? Explain. Imagine that the family never left Cartagena, how would the story change? Do you really think that light has depth? Why or why not? Explain.

CER paragraph: Instrucciones Select one out of the two themes and form a CER paragraph using the format given to you. Make sure to provide your claim, 2 pieces of evidence and your reasoning. Final product should be written on a separate line sheet of paper. Follow the rubric to help you aim for a 4.

CER paragraph Tema 1: Do you think that parents should trust and leave their children home alone? Why or why not? Explain your answer. (¿Crees que los padres deben confiar y dejar a sus hijos en casa solos? ¿Por qué si o no? Explica tu respuesta) Tema 2: What is more important among family; freedom, lies or honesty? Why? Explain your answer. (¿Qué es más importante entre la familia; la libertad, la mentira o la honestidad? ¿Por qué? Explica tu respuesta.)

Things to turn in Conexión personal Annotations (a total of 12) Comprehension questions Preguntas de interpretación CER paragraph (draft) and (final draft)