Mis amigos y Los Adjetivos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Advertisements

3.1 Descriptive Adjectives
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Quasimodo: (son las doce)
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Repasar para el Examen.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Spanish I 1B Day 30.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Anuncio Personal.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
El Imperfecto Español 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
HOLA.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Hacer Ahora Completa la hoja.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Describes self and others.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es jueves el cuatro de octubre
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Usar el presente para hablar de personas
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Mis amigos y Los Adjetivos Sra. Waters NHS español I Spanish4Teachers.og

La Abeja Create a 3 column chart, titled adjetivos positivos y adjetivos negativos. Fill in the chart with at least 2 adjetivos positivos y adjetivos negativos to describe yourself & your amigos Find your amigos list from last week to help you begin this abeja. Nombre adjetivos positivos adjetivos negativos Sra. Waters Alta y Inteligente Seria y No soy artistica

Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: Greetings & Salutations the verb Ser in the present tense Subject pronouns (yo, tú, él, ella, etc) Students will be able to: Understand gender as it applies to Spanish nouns & adjectives Practice using definite & indefinite articles Describe their personality & physical attributes as well as those of their friends Express likes and dislikes using the verb Gustar

Lesson Goals Essential Questions Use adjetivos to describe myself & my friends. Essential Questions Can I choose dos adjetivos positivos y dos adjetivos negativos to describe myself y mis amigos? Spanish4Teachers.og

¿Como eres? ¿Como eres? Rap will intro our next actividad. Work with your compañero to figure out the list of adjetivos de personalidad y físico

Yo tengo NOT the Tango… that’s a dance. Copy down the conjugation chart fror tener.

Mas practica con Ser y Adjetivos On a CLEAN sheet of notebook paper, escribe 3 sentences that describe you using ser y adjetivos. Yo soy alta. Yo soy bonita. Yo soy morena. Remember AGREE IT!!

Chart para Hablar Under your sentences copy this chart down. Nombre Adjetivo #1 Adjetivo #2 Adjetivo #3 1 2 3 4 5 6 7 8

Modelo para la conversaciòn: Go around the room and have 8 mini conversaciònes en español with your classmates. Write down how they describe themselves and sign each other’s papers. Sra. Waters: ¿Cómo eres tú? Cecilia: Yo soy alta, bonita, y morena. ¿Cómo eres tú? Sra. Waters: Yo soy ambiciosa, seria, y morena.

¿Cómo eres? This is your exit visa for today! Nombre Adjetivo #1 1 Cecilia Alta Bonita Morena 2 3 4 5 6 7 8