Entradas Unidad 7, Spa 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
The following slides introduce the new verb IR.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Bellringer 3/20 8 days til break! There is at least one mistake in each sentence. Write the sentence correctly, then say what it means. 1. Mis primos es.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
Repaso de Español 1 Vocabulario
Práctica de los Verbos -Ar
Expressing Obligations
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Guía de estudiar – Para Empezar
Los muebles.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Señora Johnson Beginning Spanish
Sp2 Speaking Finals En mi casa 2017.
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Vocabulario: en mi tiempo libre.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es el 9 de enero del 2014
Español 2 24 de febrero de 2017.
Repaso III Vocabulary Asking Questions
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
El futuro What? How? Examples Practice.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
1. ¿Quiénes son las hijas de Anita?
Saying what someone likes
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Tópicos del examen: alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far antes and después- what.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
4.7 invitations, ir+a+inf..
Ignacio Roberto Patricia
Tapas Me gustan comer las _____ porque las porciones son pequeñas.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
How do I ask a question in Spanish???
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Repaso de stem-changers-Unidad 6a
Poster project.
La familia The Family.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Tópicos del examen: Alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far Antes and después-
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Entradas Unidad 7, Spa 1

Entrada 1, el treinta de enero Translate the following. It’s 10:45 am. It’s 1:20 pm. It’s 6:35 pm. I need to go to school at 7:25 am. You should go to the gym at 3:30 pm.

Entrada 2, el treinta y uno de enero Answer the following questions in Spanish. ¿Por qué usas una marcadora? ¿Qué necesitas en la clase de matemáticas? ¿Por qué llevas pantalón yoga? ¿Cómo pagas en el restaurante?

Entrada 3, el primero de febrero Conjugate the following verbs and translate to English. Yo/recibir Ella/leer Ustedes/comprender Nosotros/comer Tú/beber Juana/vivir Ellos/vender

Entrada 4, el dos de febrero Make 3 columns at the top of your paper, one labeled “El baño”, one labeled “El dormitorio”, and one labeled “La sala”. In each column, list things (in Spanish and English) that can be found in those places. Use the house and home section of your vocabulary list.

Entrada 5, el tres de febrero Listen to each phrase. Write the phrase in Spanish. Then complete each phrase with the correct vocabulary word. 1. 5. 2. 6. 3. 4. https://books.quia.com/books/ Ch 2

Entrada 6, el seis de febrero Draw and label a picture of each of the following vocab words. La silla La lámpara La planta La ducha El sofa El horno La mesa El microondas

Entrada 7, el siete de febrero Translate the following into Spanish. My grandmother’s bedroom Your uncle’s patio My cousin’s television Your grandfather’s stove My sister-in-law’s shower Your niece’s apartment

Entrada 8, el ocho de febrero Answer the following questions in Spanish. ¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos años tiene Marta? (12) ¿Cuántos años tienen Juan y Carlos? (35) ¿De dónde eres? ¿De dónde es Fernando? (Guatemala) ¿De dónde son Isabel y Tomás? (Ecuador)

Entrada 9, el nueve de febrero Contestan las preguntas. ¿Quién es tu pariente favorito (favorite relative) y por qué? ¿Dónde viven tus abuelos? ¿Qué color es tu casa? ¿Cuántos cuartos hay en tu casa? ¿Cuántos años tiene tu padre o padrastro?

Entrada 10, el trece de febrero Contestan las preguntas. Answer the questions. ¿Quién vives en tu casa? ¿Cuántos hermanos tienes tú? ¿Qué hacen tú y tu familia? ¿Cuántos años vas a tener?

Entrada 11, el catorce de febrero Write the correct conjugation for each verb. Mis abuelos ______ en Arizona (vivir) Yo ______ mi celular en mi mochila. (poner) ¿A qué hora ______ tú a la escuela en la mañana? (venir) Mi tío no _____ bananas. (comer) ¿Cuándo ________ (nosotros) estudiar? (poder) Nosotros ______ mucho en la clase. (escribir) Yo _____ televisión en mi sala. (ver) ¿_____ tú esta noche con los amigos? (salir) Mis padres ______ hola cuando yo entro la casa. (decir) Mi hija _____ su libro después de la escuela. (leer)

Underneath your last entrada…. •Write stats for what percentage of men do certain chores. •What chores does he do and why? •What chores at different ages? •What parts of the house does she show off?