El cuerpo y la cara Goldacker 2011
Estoy cansado. Estoy cansada. ¡Fenomenal! Estudiante: VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Go around your table asking each other ¿Cómo estás? Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. Estoy cansado. Estoy cansada. ¡Fenomenal!
Estudiante: Lead the class and then ask, ¿Qué día es hoy? Answer: Hoy es ______.
Estudiante 2: Lead the class and then ask ¿Qué fecha es hoy Estudiante 2: Lead the class and then ask ¿Qué fecha es hoy? Answer: Hoy es el ___ de _______.
Count by 2’s and 10’s 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 Counting by tens
Los números de 100-1000
Las matemáticas – write this down + is más - is menos = is son
Say the following equations out loud with a partner. 225 + 75 = 300 550 – 20 = 530 1322 – 120 = 1202 100 + 299 = 399 1800 – 650 = 1150 5000 – 4860 = 140 Goldacker 2011
El alfabeto ve doble ve
¿Qué tiempo hace hoy?
Objetivo I can identify parts of the body and face in Spanish. las partes del cuerpo Goldacker 2011
cabeza Goldacker 2011
pierna Goldacker 2011
pies Goldacker 2011
mano Goldacker 2011
brazo Goldacker 2011
cuerpo Goldacker 2011
ojos Goldacker 2011
orejas Goldacker 2011
boca Goldacker 2011
nariz Goldacker 2011
cabeza cuerpo brazo nariz pierna ojos pies orejas boca mano Goldacker 2011
Goldacker 2011 ¡Un Monstruo!
Let’s draw un monstruo! This is to turn in for a grade. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011
Tiene – he has / she has Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. Goldacker 2011
Paso 1 – Write the following words on your paper with a corresponding number of your choice. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011
Paso 2: Draw the monster that represents your numbers and body parts Goldacker 2011
Paso 3: Include a hobby or sport in your picture. Goldacker 2011
bailar
cantar
tocar un instrumento
escuchar la música
jugar los deportes los videojuegos el baloncesto el fútbol el béisbol el fútbol americano el béisbol los videojuegos
Paso 3: write a description of your monster in Spanish Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. A mi monstruo le gusta tocar un instrumento. Goldacker 2011
Paso 4: Share your description with a partner and then with the teacher. Goldacker 2011
Write these body parts next to the numbers you wrote in this exact order. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011
Create a Monster that has all of the body parts you listed! It’s going to look strange and most likely ugly…But it’s supposed to look that way! It’s a MONSSSSTTTERRRR R!!! Goldacker 2011
Paso 1 Write 5 sentences describing a monster. Modelo: Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. Use the vocabulary: ojos orejas una boca una nariz manos pies piernas brazos cabeza pelo dientes Goldacker 2011
Paso 2 Read your description to a partner. Your partner must draw a monster based on the description you give. Then you draw a monster based on their description. Goldacker 2011
End class with this song Baila baila It means ‘dance, dance’ so they can get up and move. They say ‘pies, pies, pies’ a bunch of times – see if students can say it many times fast and move their feet! Goldacker 2011
Simón dice Play Simon says in Spanish. Simón dice, ‘toca la cabeza’ – ‘toca la boca’ They need to touch the correct part or they are out. Or if they change when Simón no dice! You can play as many rounds as you want. Kinder will need you to model the movements. 1st and 2nd you can recruit a helper perhaps to watch and point to students who move when Simon doesn’t say or when they touch the wrong part! Goldacker 2011
Goldacker 2011