El cuerpo y la cara Goldacker 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Advertisements

LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Quiz – 7-10 minutes.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Habla de la salud y enfermedad
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las estaciones.
Español 1 29 de marzo de 2017.
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Para hacer ahora Identifiquen:
El presente en -AR Today you will learn:
Spanish I 1A Writing practice
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Saying what someone likes
¡buenos días!.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Para hacer ahora Identifiquen los números
1.4 Numbers.
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
uno dos tres cuatro cinco
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

El cuerpo y la cara Goldacker 2011

Estoy cansado. Estoy cansada. ¡Fenomenal! Estudiante: VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Go around your table asking each other ¿Cómo estás? Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. Estoy cansado. Estoy cansada. ¡Fenomenal!

Estudiante: Lead the class and then ask, ¿Qué día es hoy? Answer: Hoy es ______.

Estudiante 2: Lead the class and then ask ¿Qué fecha es hoy Estudiante 2: Lead the class and then ask ¿Qué fecha es hoy? Answer: Hoy es el ___ de _______.

Count by 2’s and 10’s 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 Counting by tens

Los números de 100-1000

Las matemáticas – write this down + is más - is menos = is son

Say the following equations out loud with a partner. 225 + 75 = 300 550 – 20 = 530 1322 – 120 = 1202 100 + 299 = 399 1800 – 650 = 1150 5000 – 4860 = 140 Goldacker 2011

El alfabeto ve doble ve

¿Qué tiempo hace hoy?

Objetivo I can identify parts of the body and face in Spanish. las partes del cuerpo Goldacker 2011

cabeza Goldacker 2011

pierna Goldacker 2011

pies Goldacker 2011

mano Goldacker 2011

brazo Goldacker 2011

cuerpo Goldacker 2011

ojos Goldacker 2011

orejas Goldacker 2011

boca Goldacker 2011

nariz Goldacker 2011

cabeza cuerpo brazo nariz pierna ojos pies orejas boca mano Goldacker 2011

Goldacker 2011 ¡Un Monstruo!

Let’s draw un monstruo! This is to turn in for a grade. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011

Tiene – he has / she has Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. Goldacker 2011

Paso 1 – Write the following words on your paper with a corresponding number of your choice. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011

Paso 2: Draw the monster that represents your numbers and body parts Goldacker 2011

Paso 3: Include a hobby or sport in your picture. Goldacker 2011

bailar

cantar

tocar un instrumento

escuchar la música

jugar los deportes los videojuegos el baloncesto el fútbol el béisbol el fútbol americano el béisbol los videojuegos

Paso 3: write a description of your monster in Spanish Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. A mi monstruo le gusta tocar un instrumento. Goldacker 2011

Paso 4: Share your description with a partner and then with the teacher. Goldacker 2011

Write these body parts next to the numbers you wrote in this exact order. cuerpo ojos nariz boca oreja cabeza brazo mano pierna pie Goldacker 2011

Create a Monster that has all of the body parts you listed! It’s going to look strange and most likely ugly…But it’s supposed to look that way! It’s a MONSSSSTTTERRRR R!!! Goldacker 2011

Paso 1 Write 5 sentences describing a monster. Modelo: Mi monstruo tiene tres ojos. Tiene dos brazos. Tiene dos piernas. Tiene una boca grande y muchos dientes. Tiene dos orejas. Use the vocabulary: ojos orejas una boca una nariz manos pies piernas brazos cabeza pelo dientes Goldacker 2011

Paso 2 Read your description to a partner. Your partner must draw a monster based on the description you give. Then you draw a monster based on their description. Goldacker 2011

End class with this song Baila baila It means ‘dance, dance’ so they can get up and move. They say ‘pies, pies, pies’ a bunch of times – see if students can say it many times fast and move their feet! Goldacker 2011

Simón dice Play Simon says in Spanish. Simón dice, ‘toca la cabeza’ – ‘toca la boca’ They need to touch the correct part or they are out. Or if they change when Simón no dice! You can play as many rounds as you want. Kinder will need you to model the movements. 1st and 2nd you can recruit a helper perhaps to watch and point to students who move when Simon doesn’t say or when they touch the wrong part! Goldacker 2011

Goldacker 2011