ESPAÑOL 1, el 20 de Septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Definite and Indefinite Articles “We’re going to learn how to say ‘the’ and ‘a’”
Advertisements

Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
All about nouns And articles. Nouns in Spanish have gender they are either  Masculine  End in the letter -o (libro, zapato)  Refer to males (hombre,
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
ESPAÑOL 1, el 30 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
ESPAÑOL 1, el 28 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
ESPAÑOL 1, el 25 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
Definite and Indefinite Articles. Definite articles are ways to say “the” in Spanish.Definite articles are ways to say “the” in Spanish. Definite articles.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
ESPAÑOL 1, el 18 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
ESPAÑOL 1, el 26 de Septiembre 2016 a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Agreement.
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Spanish NOUNS & ARTICLES
Vocabulario 1B ¿Masculino o femenina? los Artículos ser y tener
Primera Actividad Escribe en español: 1. It is 4:30. 2
Complete each sentence logically in Spanish.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 2 de octubre 2017 Toma asiento
ESPAÑOL 1, el 25 de Septiembre 2017
ESPAÑOL 1, el 18 de Septiembre
ESPAÑOL 1, el 27 de Septiembre 2017
Definite Article “THE” is called a… In Spanish, there are
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
ESPAÑOL 1, el 22 de Septiembre
ESPAÑOL 1, el 29 de Septiembre 2017
24 de agosto Español 1.
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Práctica de vocabulario
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Ser and Adjectives.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 6 de octubre 2017 Toma asiento
ESPAÑOL 1, el 15 de Septiembre
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
Articles Español 1.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
There are four words in Spanish that mean “the”.
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Adjective/Noun Agreement
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
There are four words in Spanish that mean “the”.
¿A qué hora es la clase de español?
Gender & Number of NOUNS & ARTICLES
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Quasimodo: Necesitan Vocabulario clave parte 2 ¡Repasa para la prueba!
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
Lección Preliminar Español II
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 1, el 20 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase

¿Cómo se escribe . . .? tu NOMBRE

Información para ti Tus notas (calificaciones) en Skyward – domingo ¿Necesitas ayuda en español? (tutores)

Examen de Geografía - Resultados

Introducciones a Nuestra Clase ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cómo estás? Introducciones a Nuestra Clase

What’s up? ¿Qué pasa? ¿Qué hay de nuevo? Pues. . Nada. ¡Mucho!

Frases de Cortesia Please Por favor Thank You / You’re Welcome Gracias / De nada, No hay de qué Excuse Me / Pardon Me (apologies) Con permiso / Perdón I’m sorry Lo siento

Libro – Descubre 1 (p.1, capítulo 1)

SALUDOS (p.2)

Subject Pronouns (19)

SER (to be) p.20-21

Práctica con SER (p. 12-13) ¿Qué significa estas frases en inglés? 1.) Yo soy estudiante. Usted es la profesora. 2.)Ellos son hombres. 3.) La mujer es la conductora. 4.) Nosotros somos jóvenes. 5.) Tú eres un chico pequeño. 6.) Las chicas son muy inteligentes. 7.) Yo quiero ser un(a) turista en un país hispano. Ahora crea tu propia frase. . .

La Gramática (tarea). . . Spanish Noun-Articles (p. 12-14) – What did you learn? PAREJAS Tarea con articulos p. 14 ¿Qué hay (is there) en la clase? P. 38 el nuevo vocabulario (unos . . .) Masculine/Femenine Noun Endings (p. 12-13)

Definite/Indefinite Articles p.12-14 THE – el / la (singular), los / las (plural) el chico los chicos A – un / una (singular), unos / unas (plural) un chico unos chicos ---------------------------------------------------------- To make something plural: 1.) If it ends in a vowel add an “s” chico=chicos 2.) If it ends in a consonant add an “es” profesor=profesores

Definite vs. Indefinite Articles (p.12) Decide whether the following nouns are masculine or feminine. Then, correctly place “el” or “la” in front of the word. 1.) comunidad 2.) chico 3.) programa 4.) lápiz 5.) mujer 6.) selección

El Alfabeto (abecedario) - pronunciación Broma, vaca B, V K, W (foreign words) Casa, función C Desde, radio D Gracias, general G Historia, Hola H Jalisco, pasajero J Ella LL Señor Ñ Arroz (roll it)

¿Cómo se dice? (pronunciación) Hasta supermercado llorar Lección doctor mujer Países preparación hombre Autobús igual usted Lápiz quién luego Oficial vemos chao Cine número prejuicio Página veinte hay

El Alfabeto (abecedario) Libro (book) página (9) - Vamos a escuchar unas canciones https://www.youtube.com/watch?v=CK8HBnUcbuQ https://www.youtube.com/watch?v=Z7R-QkOXgcU https://www.youtube.com/watch?v=56OXP92SUBQ Práctica (juego) ¿Cómo se escribe? El Ahorcado (Hangman)

El Ahorcado. ¿Cómo se escribe?. . .

Examen del Alfabeto !Ojo! Examen Oral – Spanish Alphabet and Pronunciation Oral quiz – Practice the alphabet @ tu casa. 1.) Can you say all the alphabet letters in Spanish? 2.) Can you spell out your name and a word? 3.) Can you read/pronounce a series of words in Spanish? -15 points.

BRYSON SWIFT WEBSITE La TAREA de HOY 20 de Septiembre 1.) Bring an 8x11 colored copy of your assigned alphabet letter with a word in Spanish that describes it. (example: http://www.slideshare.net/profesorajohnson13/el-alfabeto-16098272 ) 2.) Descubre p. 3-4 (act. 3-6)